Let op! Geld lenen kost geld

Klantenservice

Waar kunnen we u mee helpen? Hier heeft Freo alle praktische informatie verzameld die voor u belangrijk is. Veel zaken kunt u eenvoudig online regelen. Wilt u liever persoonlijk contact? Bel dan met onze klantenservice: 088-321 00 03 (vastnummer lokaal tarief).

Wijzigingen doorgeven

Bent u verhuisd of heeft u een nieuw IBAN? Geef wijzigingen tijdig aan ons door. Met de juiste gegevens kunnen we u optimale service blijven bieden. Wijzigingen doorgeven kan op onze website via ‘Mijn Freo’, via het contactformulier of schriftelijk.

Stuur uw wijzigingen naar:

Freo Klantenservice
Postbus 2347
5600 CH Eindhoven

Bij wijziging van uw IBAN verzoeken wij u om een kopie van uw legitimatiebewijs, voorzien van een handtekening, en van uw nieuwe (digitale) bank- of girodagafschrift mee te sturen. Bij wijziging van uw adres verzoeken wij u om een kopie van uw legitimatiebewijs, voorzien van een handtekening, mee te sturen.

Klachtenprocedure

Alles rondom uw lening is goed geregeld. Daar kunt u vanuit gaan. U leent zorgvuldig en verantwoord. Daarbij geeft Freo heldere en volledige informatie met duidelijke voorwaarden.

Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden over ons bent. Laat het ons weten, dan kunnen we er iets aan doen. U ontvangt dan binnen twee werkdagen een antwoord.

Heeft u een vraag over onze dienstverlening?

Heeft u een vraag over de dienstverlening van Freo, dan kunt u hier contact met ons opnemen.

Liever uw reactie per e-mail naar ons sturen? Dat kan naar klantenservice@freo.nl. Mocht u het per post willen versturen, vermeld in de brief altijd uw persoonlijke gegevens en indien van toepassing uw contractnummer bij Freo. Uw brief kunt u sturen naar:

Freo Klantenservice
Postbus 2347
5600 CH Eindhoven

U ontvangt binnen twee dagen een reactie van Freo. Mochten we iets meer tijd nodig hebben om uw klacht te behandelen, dan laten we u dit uiteraard weten.

Informatiepakket

Wilt u vrijblijvend en gratis het informatiepakket van Freo ontvangen? Deze kunt u hier downloaden. U kunt het informatiepakket natuurlijk ook telefonisch aanvragen via onze klantenservice: 088-321 00 03 (vastnummer lokaal tarief).

Klant worden

Wilt u graag klant worden van Freo? Dat is goed nieuws! Wij heten u van harte welkom. Een lening afsluiten kan heel gemakkelijk, in drie stappen.

  1. Vraag online een lening aan - Het begint allemaal met het online invullen van het door jou gewenste leenbedrag en een aantal persoonsgegevens.Vraag online een Doorlopend Krediet aan.Vraag online een Persoonlijke Lening aan.
  2. Beoordeling financieringsaanvraag Zodra wij uw online aanvraag hebben ontvangen, neemt een medewerker van onze klantenservice telefonisch contact met u op. We nemen de aanvraag met u door en vragen u om ontbrekende gegevens, zoals uw financiële situatie en overige persoonlijke gegevens. Op basis van bovengenoemde informatie bekijken we vervolgens uw inkomsten en lasten. Wij berekenen of u in aanmerking komt voor het door u gewenste leenbedrag. Tegelijkertijd controleren we bij Bureau Krediet Registratie (BKR) of u andere leningen heeft en of u ooit betalingsachterstanden heeft gehad. Zo krijgen we inzicht in uw situatie en financieringsmogelijkheden en zorgen we ervoor dat we u een lening adviseren die past bij uw persoonlijke situatie. Daarna sturen we u een vrijblijvende offerte op maat.
  3. Het geld is beschikbaar op uw rekening - Bent u akkoord met de offerte en heeft u alle gegevens gecontroleerd, dan kunt u de overeenkomst ondertekenen. Daarna verstuurt u de getekende overeenkomst retour aan Freo samen met een aantal benodigde bewijsstukken. Zodra alles in orde is en wij de overeenkomst ook hebben ondertekend, zorgen wij dat het geld beschikbaar komt. Zonder dat u daarvoor uw huis uit hoeft!

Daarna krijgt u bovendien uw eigen 'Mijn Freo'-pagina. Hier kunt u met uw e-mailadres en wachtwoord inloggen, die u per e-mail ontvangt. In de beveiligde omgeving van ‘Mijn Freo’ staan handige formulieren om bijvoorbeeld geld op te nemen van uw Doorlopend Krediet of om een adreswijziging door te geven. In de toekomst kunt u hier zelfs uw lening aanpassen aan uw persoonlijke wensen.

Betalingsachterstand

Verwacht u problemen met betalen of heeft u een betalingsachterstand? Neem dan contact op met onze afdeling Commercieel Debiteurenbeheer via 088-321 00 03. Wij proberen dan samen met u een passende oplossing te vinden voor uw betalingsprobleem. Op basis van een inkomsten/lastenformulier die wij u toesturen kan er bijvoorbeeld voor een bepaalde tijd uitstel of verlaging van het maandbedrag met u worden afgesproken.

Lening opzeggen

Heeft u een Doorlopend Krediet of Persoonlijke Lening van Freo via internet afgesloten en bent u niet tevreden? Dan kunt u de overeenkomst ongedaan laten maken. Hiervoor heeft u veertien kalenderdagen de tijd, vanaf het moment dat u over het doorlopend krediet of de persoonlijke lening kunt beschikken. Wij kunnen voor het ongedaan maken administratiekosten in rekening brengen. U kunt de overeenkomst ongedaan maken door te bellen met onze klantenservice: 088-321 00 03 (vastnummer lokaal tarief), via het contactformulier of door een brief te sturen naar:

Freo Klantenservice
Postbus 2347
5600 CH Eindhoven

Formulieren en brochures

Wilt u onze informatie over geld lenen rustig nalezen? Dat kan.

Voorwaarden

De voorwaarden van de leningen van Freo zijn helder en duidelijk. Zonder addertjes onder het gras. Alles wat u moet weten, staat uitgelegd in onze voorwaarden.

Contact via WhatsApp

Whatsapp op je device? Klik dan hier om direct met Freo een chat te starten. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van uw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 21.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.