Let op! Geld lenen kost geld

Offerte aanvragen

We weten dat u snel over uw geld wilt beschikken.

  • Dat hangt van een aantal zaken af. Uw inkomen. Maar ook uw woonsituatie en vaste lasten. Met onze handige berekentool ziet u precies welk leenbedrag in uw situatie verantwoord is. Minder lenen kan natuurlijk ook.

    Bij een Persoonlijke Lening leent u bij Freo tussen de € 5.000 en maximaal € 75.000. Wij storten het bedrag in één keer op uw rekening.

    Persoonlijke Lening berekenen

    Bij een Doorlopend Krediet spreekt u een lening (limiet) af tussen de € 5.000 en € 75.000. Hierbinnen is het mogelijk geld op te nemen en af te lossen. Een Doorlopend Krediet is een flexibele vorm van lenen met een variabele rente.

    Doorlopend Krediet berekenen

    Onderwerpen: Offerte aanvragen, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Bij Freo vinden wij het belangrijk dat u nooit meer leent dan verantwoord is. Gebruik daarom deze handige berekentool  om uw maximaal verantwoorde leenbedrag te berekenen. Zo weet u zeker dat u een lening kiest die bij u past.

    Lening berekenen

    Onderwerpen: Offerte aanvragen, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Bij Freo vinden wij het belangrijk dat u nooit meer leent dan verantwoord is. Gebruik daarom deze handige berekentool  om uw maximaal verantwoorde leenbedrag te berekenen. Zo weet u zeker dat u een lening kiest die bij u past.

    Lening berekenen

    Onderwerpen: Offerte aanvragen, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Bij Freo regelt u alles gemakkelijk online. Dus ook voor een offerte moet u op onze website zijn. Een medewerker van onze klantenservice neemt telefonisch contact met u op om uw aanvraag persoonlijk met u door te nemen.

    Kunt u lenen bij Freo? Dan krijgt u een vrijblijvende offerte. Deze is direct te zien in Mijn Freo.

    Onderwerpen: Offerte aanvragen, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening, Mijn Freo

  • Als u uw getekende contract en de andere gevraagde documenten heeft geüpload in Mijn Freo. Hierna gaan wij uw aanvraag definitief beoordelen. U hoort binnen enkele werkdagen of uw aanvraag is goedgekeurd. 

    Is het voor u niet mogelijk om de documenten online aan te leveren? Dan kunt u ze ook per post naar ons sturen. In dit geval zal de doorlooptijd van uw aanvraag langer zijn.

    Onderwerpen: Offerte aanvragen

  • Heeft u een Persoonlijke Lening? Dan storten wij het volledige bedrag direct op uw rekening. Wanneer u over het geld kunt beschikken is afhankelijk van de verwerkingstijd van uw bank. Meestal lukt dit binnen één tot vier werkdagen.

    Heeft u een Doorlopend Krediet? Dan kunt u telefonisch of via Mijn Freo een opname doen. Ook in dit geval duurt het dan meestal één tot vier werkdagen voordat u het geld op uw rekening heeft. Vragen? Bel naar onze klantenservice: 088-321 00 03.

    Onderwerpen: Offerte aanvragen, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening, Mijn Freo

  • Dat is afhankelijk van de leenvorm, het leenbedrag, de rente en de looptijd van de lening. Bij Freo betaalt iedereen met hetzelfde leenbedrag, hetzelfde tarief. Wij maken dus géén gebruik van Risk Based Pricing (rente naar risico). Wel zo eerlijk.

    Met deze handige berekentool  ziet u wat lenen bij Freo u kost. En hoe lang het duurt voordat uw lening weer afbetaald is.

    Lening berekenen

    Onderwerpen: Offerte aanvragen, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Op de pagina Het verschil tussen onze leningen leggen wij dit haarfijn uit. Liever de korte versie?

    Een Persoonlijke Lening is een vast bedrag dat wij in één keer op uw rekening storten. De rente staat vast en u betaalt elke maand hetzelfde bedrag aan rente en aflossing aan ons terug.

    Een Doorlopend Krediet is een flexibele lening. U spreekt een bedrag met ons af (kredietlimiet) en daarbinnen kunt u opnemen en aflossen. U betaalt alleen rente over het bedrag dat u heeft gebruikt. Anders dan bij een Persoonlijke Lening is dat de rente van een Doorlopend Krediet kan stijgen of dalen.

    Het verschil tussen onze leningen

    Onderwerpen: Offerte aanvragen, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Ja, dit kan. Mogelijk vragen wij naar een intentieverklaring van uw werkgever.

    Onderwerpen: Offerte aanvragen, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Dit is afhankelijk van de reden van afwijzing en uw persoonlijke situatie. Onze medewerkers kunnen u hier meer over vertellen. Neem daarvoor telefonisch (088-321 00 03, in het keuzemenu kiest u voor optie 1) of per e-mail (klantenservice@freo.nl) contact met ons op.

    Onderwerpen: Offerte aanvragen, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Hier kunnen verschillende redenen voor zijn. Een paar voorbeelden:

    • Het bedrag dat u wilt lenen is te hoog in combinatie met uw inkomen en uw lasten.
    • Het legitimatiebewijs dat u heeft meegestuurd staat als verloren of vermist geregistreerd.
    • U heeft een negatieve registratie (codering) bij Bureau Krediet Registratie.
    • U voldoet niet aan de acceptatievoorwaarden. Klik hier voor de acceptatievoorwaarden van een Doorlopend Krediet. Klik hier voor de acceptatievoorwaarden van een Persoonlijke Lening.

    De specifieke reden van afwijzing vermelden wij niet op onze website. Als wij uw aanvraag afwijzen, dan krijgt u de reden van afwijzing schriftelijk of per e-mail toegestuurd.

    Onderwerpen: Offerte aanvragen, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Om uw aanvraag te kunnen beoordelen hebben wij van u in ieder geval nodig:

    • Een kopie van een geldig legitimatiebewijs op naam van de aanvrager(s) (bij een identiteitsbewijs, nieuw paspoort of rijbewijs ook kopie achterkant met handtekening). 
    • Een kopie van een recente specificatie - niet ouder dan twee maanden - van het hoofdinkomen (bijvoorbeeld salarisstrook, pensioen- en/of uitkeringsspecificatie). 
    • Een kopie van een recent bankafschrift (met tenaamstelling) – niet ouder dan twee maanden - met bijschrijving van het salaris en afschrijving van de woonlasten. Dit mag ook een uitdraai zijn van internetbankieren, houdt er rekening mee dat dit een uitdraai moet zijn vanuit uw online bankieromgeving, gedownload in pdf format. Let op: een printscreen volstaat niet, evenals knippen en plakken in Word!

    Daarnaast kunnen er aanvullend nog een aantal documenten worden opgevraagd, afhankelijk van uw persoonlijke situatie.

    Onderwerpen: Offerte aanvragen, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Wij gaan uw documenten dan alsnog voor u digitaliseren. Met onderstaande tips kunnen wij dit op de juiste manier doen:

    • Kopieer de papieren documenten op A4-papier.
    • Kopieer alle papieren documenten steeds op een nieuw vel. Kopieer zowel de voorkant en als de achterkant van bijvoorbeeld uw identiteitskaart of rijbewijs dus op een losse pagina.
    • Kopieer beide kanten van bijvoorbeeld uw identiteitskaart op dezelfde manier. De tekst staat dus op allebei de kopieën in dezelfde richting.
    • Schrijf niets op de papieren documenten die u opstuurt.
    • Gebruik geen nietjes of paperclips.

    Het zal op deze manier iets langer duren voordat uw aanvraag is goedgekeurd. In Mijn Freo kunt u uw documenten digitaal aanleveren. Een foto of scan van het document volstaat ook. 

    Onderwerpen: Offerte aanvragen

  • Nee, bij Freo regelt u alles online. De medewerkers van Freo hebben daarom uitsluitend telefonisch en schriftelijk contact met u. Voor al uw vragen kunt u contact met ons opnemen.

    Wij zijn bereikbaar op telefoonnummer 088-321 00 03 van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur. Mailen kan naar klantenservice@freo.nl of stuur een appje naar het Whatsappnummer 06-83671331. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

    Onderwerpen: Offerte aanvragen

  • Nee, het is niet mogelijk om alleen op uw eigen naam een lening aan te vragen als u getrouwd bent. In het geval van een huwelijk moet u allebei het contract ondertekenen. Zo bent u ook beiden verantwoordelijk voor de lening.

    Ook als u getrouwd bent onder huwelijkse voorwaarden, hebben wij van allebei de echtgenoten een handtekening op het contract nodig.

    Onderwerpen: Offerte aanvragen, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Dat is afhankelijk van wat voor soort uitkering u ontvangt. 

    Onderstaande uitkeringen nemen wij niet mee als inkomen:

    • Bijstandsuitkering
    • WW, WWV, RWW
    • Ziektewetuitkering van het UWV

    Onderstaande uitkeringen nemen wij wél mee als inkomen: 

    • Ziektewetuitkering via uw werkgever
    • WAO/WIA/Wajong (gedeeltelijk)
    • Pensioen

    Onderwerpen: Offerte aanvragen, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Nee, alleen inwoners van Nederland kunnen een lening aanvragen bij Freo. Heeft u een lening bij Freo en woont u op dit moment in Nederland, maar gaat u verhuizen naar het buitenland? Dan moet u uw lening helemaal aflossen.

    Onderwerpen: Offerte aanvragen, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • U ontvangt uw vrijblijvende offerte via Mijn Freo. Hier kunt u uw contract ook direct digitaal ondertekenen via iDIN. Is dit niet mogelijk? Dan sturen wij de offerte per mail of per post naar u toe. 

    Onderwerpen: Offerte aanvragen, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening, Mijn Freo

  • Bij Freo kunt u een Doorlopend Krediet afsluiten tot een maand voor uw 65ste verjaardag: 64 jaar en 11 maanden. Bent u 65 jaar of ouder en wilt u een lening afsluiten? Dan kan u in aanmerking komen voor een Persoonlijke Lening.

    Bij Freo kunt u terecht voor een Persoonlijke Lening tot 70 jaar. Leningen moet u vóór uw vijfenzeventigste verjaardag aflossen. Als u vlak voor uw 65ste verjaardag een Doorlopend Krediet afsluit, dan werkt Freo met een ‘inperkingsschema’. Dankzij dit schema kunt u uw lening toch voor uw 75ste aflossen.

    Hoe werkt zo’n inperkingsschema?

    Freo perkt de bestedingsruimte van uw Doorlopend Krediet zo in dat op of rond uw 75e verjaardag de hele lening is afbetaald op basis van de afgesproken maandbedragen. Vanaf uw 75ste kunt u niet meer over de lening beschikken. Freo bouwt het beschikbare bedrag steeds af. Hierdoor wordt de opnameruimte die u heeft steeds kleiner. Op welke leeftijd wij met het inperken (afbouwen) beginnen, hangt af van de afgesproken maandbedragen. Het afbouwen van de lening gebeurt op de volgende manier:

    • Als u maandelijks minimaal 2% van de limiet betaalt, heeft u vanaf het 70ste jaar geleidelijk minder opnameruimte.
    • Indien u minder betaalt dan 2% van de limiet, verhogen we het maandbedrag bij het bereiken van de 70-jarige leeftijd naar 2%. Ook neemt vanaf dat moment uw opnameruimte af.
    • Als u maandelijks minimaal 2% betaalt over het openstaande saldo, met een minimum van 1% van de limiet, heeft u vanaf het 70ste jaar geleidelijk minder opnameruimte.

    Onderwerpen: Offerte aanvragen, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Freo werkt niet samen met tussenpersonen voor het afsluiten van een lening. Een lening afsluiten bij Freo kan direct via onze website, zonder tussenkomst en bemiddeling van een tussenpersoon. Daarnaast bespreken wij enkel de aanvraag met de aanvrager zelf, niet met een tussenpersoon.

    Onderwerpen: Offerte aanvragen, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening


  • youtubeerroralert

    Dit heeft waarschijnlijk te maken met de browser die u gebruikt. Klik voor meer informatie op de browser waarin u werkt: • Mozilla Firefox • Internet Explorer • Safari • Google Chrome Een hoofdtelefoon koptelefoon in uw computer of laptop pluggen lost het probleem (vaak) ook op.

    Onderwerpen: Offerte aanvragen

  • Met onze overstapservice kunt u heel gemakkelijk overstappen met uw lopende leningen. Dit is aantrekkelijk, omdat u met één overzichtelijk bedrag per maand waarschijnlijk goedkoper uit bent. Wij regelen het overstappen gratis voor u. Bereken hier of ook u kunt besparen op uw lopende leningen!

    Onderwerpen: Offerte aanvragen, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • De overstapservice van Freo is gratis. Leningen die u ergens anders heeft lopen, brengen wij kosteloos onder bij Freo indien mogelijk. Eventuele overstapboetes die u krijgt van uw huidige kredietverstrekker zijn voor eigen rekening.

    Onderwerpen: Offerte aanvragen, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Het Bureau Krediet Registratie in Tiel geeft informatie over leningen die u heeft afgesloten, waaronder verzendhuiskredieten, creditcardkredieten of een limiet op uw betaalrekening. Kijk voor meer informatie op de website van het BKR.

    Onderwerpen: Offerte aanvragen, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Als u bij Freo een lening aanvraagt, doet Freo een BKR-toetsing. Met deze toetsing beoordelen wij uw leengedrag. De uitslag van deze beoordeling is een onderdeel van de acceptatievoorwaarden van Freo.

    Onderwerpen: Offerte aanvragen, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Als u bij BKR een negatieve registratie (codering) heeft, komt u niet in aanmerking voor een lening. Heeft u hierover vragen? Neem dan contact met ons op via ons telefoonnummer 088-321 00 03, onze medewerkers kunnen u hier meer over vertellen.

    Onderwerpen: Offerte aanvragen

  • Wij melden een nieuwe lening altijd bij het BKR. Hiermee waken we ervoor dat u in de problemen komt bij het aflossen van uw leningen. Ook zorgen wij er zo voor dat het bedrag dat u leent past bij uw persoonlijke situatie.

    Onderwerpen: Offerte aanvragen, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Het hele aanvraagproces duurt ongeveer twee weken. Als u het getekende contract en de documenten digitaal aanlevert in plaats van via de post, kan uw aanvraag sneller beoordeeld worden. U hoort dan ook sneller of de aanvraag goedgekeurd is.

    Onderwerpen: Offerte aanvragen, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Op het moment dat uw getekende contract en de aanvullende documenten zijn geüpload in Mijn Freo of retour zijn gekomen, krijgt u van ons een bevestiging. Vanaf dat moment gaan wij uw aanvraag definitief beoordelen. Dit duurt meestal enkele werkdagen. In Mijn Freo kunt u de status van uw aanvraag bekijken.

    Onderwerpen: Offerte aanvragen, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

    • De totale prijs van de lening wordt lager.
    • Het maandbedrag vervalt niet.
    • De looptijd van de lening wordt korter. U bent dus sneller van uw lening af.

    Onderwerpen: Offerte aanvragen, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Sommige kredietverstrekkers vragen geld voor het eerder aflossen van een lening. Een zogenaamde ‘boete’ voor het mislopen van rente. Bij Freo doen we dit niet. Boetevrij aflossen is een van de grootste voordelen van lenen bij Freo: bij ons kunt u altijd kosteloos (geheel of gedeeltelijk) eerder aflossen.

    Heeft u een financiële meevaller? Los dan eens wat extra af op uw lening. In Mijn Freo doet u dit heel gemakkelijk via iDeal. Een overboeking via uw bank kan ook. Maak het bedrag dat u wilt aflossen over op het rekeningnummer van Freo. Dit rekeningnummer is: NL59 RABO 0350 8106 48. Vermeld bij elke overboeking uw overeenkomstnummer. Zo weet u zeker dat het goed verwerkt wordt door onze administratie.

    Direct naar MijnFreo

    Onderwerpen: Offerte aanvragen, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • In sommige gevallen is de rente van een Persoonlijke Lening fiscaal aftrekbaar. Een Doorlopend Krediet is nooit fiscaal aftrekbaar.

    U mag de rente van een Persoonlijke Lening fiscaal aftrekken als u de lening gebruikt voor verbeteringen aan uw woning, zoals een nieuwe badkamer, keuken of dakkapel. Het is belangrijk dat u de lening volgens een vast aflosschema aflost.

    Bij een Persoonlijke Lening van Freo is dit altijd zo. U betaalt tijdens een vaste looptijd elke maand hetzelfde bedrag terug aan rente en aflossing. Bij een Doorlopend Krediet is de rente nooit fiscaal aftrekbaar, omdat u steeds opnieuw geld op kunt nemen tot uw limiet.

    Kijk voor alle actuele voorwaarden op de website van de Belastingdienst.

    Onderwerpen: Offerte aanvragen

  • Ja, wij nemen pensioen mee als inkomen. Houd er wel rekening mee dat u een Doorlopend Krediet kunt afsluiten tot uw 65ste. Voor een Persoonlijke Lening kunt u bij Freo terecht tot 70 jaar.

    Offerte aanvragen

    Onderwerpen: Offerte aanvragen, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

Contact via WhatsApp

Whatsapp op je device? Klik dan hier om direct met Freo een chat te starten. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van uw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 21.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.

Sluit