Let op! Geld lenen kost geld

Persoonlijke Lening

Een Persoonlijke Lening is een lening waarbij u eenmalig een bedrag ineens ontvangt.

  • Een Persoonlijke Lening is een lening waarbij u eenmalig een bedrag ontvangt. U weet vooraf hoeveel u leent, hoe lang en wat u maandelijks voor de lening betaalt. Elke maand betaalt u een vast bedrag bestaande uit rente en aflossing.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • De hoogte van het bedrag voor een Persoonlijke Lening is afhankelijk van uw inkomen, lasten en persoonlijke omstandigheden. Freo verstrekt leningen vanaf € 5.000 tot maximaal € 75.000.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • Op de website van Freo kunt u een Persoonlijke Lening aanvragen. Wij nemen dan telefonisch contact met u op om uw aanvraag door te nemen. Wij bespreken samen of u in aanmerking komt voor een vrijblijvende offerte. Zo ja, dan kunt u direct uw offerte bekijken in Mijn Freo. U ontvangt uw offerte ook per post.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • De minimale looptijd bedraagt 6 maanden en de maximale looptijd bedraagt 120 maanden. Uw Persoonlijke Lening moet uiterlijk voor het bereiken van de 75-jarige leeftijd zijn afgelost.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • Het totaal te betalen bedrag is de totale prijs van de lening. Bij het vaststellen van de totale prijs van de lening gaan wij uit van de volgende aannames:

    • u de lening direct volledig opneemt; 
    • u geen heropnames doet; 
    • er geen extra aflossingen plaatsvinden; 
    • er geen rentewijzigingen zijn; 
    • u de maandbedragen op tijd betaalt. 
    • de afgesproken hoogte van het maandbedrag blijft gelijk. 
    • alle verplichtingen uit de overeenkomst worden door u correct nagekomen.

    Afhankelijk van de datum waarop uw lening is ingegaan, betaalt u ook nog een eenmalige rente.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

  • Limiet verhogen Persoonlijke Lening 

    Het verhogen van het limiet van uw Persoonlijke Lening zien wij als het aangaan van een nieuw contract. Vraag daarom via de website een nieuwe offerte aan. Wij nemen vervolgens telefonisch contact met u op om de aanvraag door te nemen. Indien de verhoging mogelijk is, kunt u de vrijblijvende offerte direct bekijken in Mijn Freo. De offerte ontvangt u ook per post. Gaat u akkoord met de ontvangen offerte? Dan kunt u het contract dat u per post heeft ontvangen ondertekenen en samen met de gevraagde documenten direct digitaal aanleveren in Mijn Freo. Dit doet u eenvoudig door de documenten te scannen of te fotograferen en te uploaden in uw persoonlijke omgeving. Uw lening aanvraag wordt vervolgens definitief beoordeeld. Binnen enkele werkdagen hoort u of uw aanvraag is goedgekeurd. Indien u de offerte en documenten niet online wilt aanleveren, kunt u deze ook per post naar ons terug sturen. In dit geval zal de doorlooptijd van uw aanvraag langer zijn.

    Limiet verlagen Persoonlijke Lening 

    Het verlagen van het limiet van uw Persoonlijke Lening zien wij als het aangaan van een nieuw contract. Vraag daarom via de website een nieuwe offerte aan voor een lager bedrag. Wij nemen vervolgens telefonisch contact met u op om de aanvraag door te nemen. De vrijblijvende offerte kunt u hierna direct bekijken in Mijn Freo. De offerte ontvangt u ook per post. Gaat u akkoord met de ontvangen offerte? Dan kunt u het contract dat u per post heeft ontvangen ondertekenen en samen met de gevraagde documenten direct digitaal aanleveren in Mijn Freo. Dit doet u eenvoudig door de documenten te scannen of te fotograferen en te uploaden in uw persoonlijke omgeving. Uw lening aanvraag wordt vervolgens definitief beoordeeld. Binnen enkele werkdagen hoort u of uw aanvraag is goedgekeurd. Houd er rekening mee dat bij een lager limiet soms een ander rentetarief hoort. Indien u de offerte en documenten niet online wilt aanleveren, kunt u deze ook per post naar ons terug sturen. In dit geval zal de doorlooptijd van uw aanvraag langer zijn.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Offerte aanvragen

  • Het maandbedrag van een Persoonlijke Lening kunt u niet wijzigen.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • Nee, dit is niet mogelijk.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • Het rekeningnummer van Freo is NL59 RABO 0350 8106 48. Vermeld bij uw betaling altijd uw contractnummer.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

  • Rente is de vergoeding die u betaalt aan Freo voor het lenen van geld. Uw rente is afhankelijk van de hoogte van uw lening. Bekijk hier een actueel overzicht van de rentepercentages.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

  • Benieuwd naar de actuele rentepercentages? Raadpleeg dan onze rentetabellen. Een historisch overzicht van onze rentepercentages kunt u hier downloaden.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

  • Het rentepercentage is afhankelijk van het leenbedrag. Hoe hoger de lening, hoe lager de rente. In uw persoonlijke Mijn Freo-omgeving ziet u welk rentepercentage u betaalt per jaar.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, Mijn Freo

  • De rente van een Persoonlijke Lening staat gedurende de looptijd vast, de rente kan dus niet wijzigen. Zo weet u precies wat uw lening maximaal kost.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • Op elke lening is een jaarlijks kostenpercentage (JKP) van toepassing. Dit is een kostenpercentage waarin alle kosten van de lening zijn verwerkt. Dit percentage bepaalt uiteindelijk hoeveel u gaat afbetalen. Aan de hand van het JKP is het makkelijker om verschillende aanbiedingen onderling te vergelijken.

    Bij sommige kredietverstrekkers betaalt u extra kosten náást de rentekosten. Denk hierbij aan oversluitkosten, advieskosten, kosten voor extra aflossen en aansluitkosten. Bij Freo betaalt u deze extra kosten niet. Bij Freo is het JKP dus gelijk aan het rentepercentage.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

  • De rente die u betaalt is afhankelijk van het soort lening, de limiet van uw lening en of u heeft gekozen voor NabestaandenBescherming (bij nieuwe leningen bieden wij geen NabestaandenBescherming meer aan). Het is daarom belangrijk dat u rekening houdt met de kenmerken van uw eigen lening bij het vergelijken van rentes. U vindt uw rentepercentage terug in uw Mijn Freo-omgeving of op uw contract.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, Mijn Freo

  • Elke maand betaalt u een vast bedrag bestaande uit rente en aflossing. Dit bedrag schrijven we automatisch van uw rekening af.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

  • Bij een Persoonlijke Lening is de datum van afschrijving afhankelijk van de startdatum van het contract. Is uw lening ingegaan vanaf 23-11-2017? De automatische incasso van uw maandbedrag vindt plaats op:

    • de 28e van elke maand.

    Is uw lening ingegaan vóór 23-11-2017? Dan vindt de automatische incasso van uw maandbedrag plaats op:

    • de 7de dag van elke maand; bij ondertekening van de overeenkomst voor de 8ste dag van de maand; 
    • de 14de dag van elke maand; bij ondertekening van de overeenkomst na de 7de en voor de 15de dag van de maand; 
    • de 21e dag van elke maand; bij ondertekening van de overeenkomst na de 14de en voor de 22e dag van de maand; 
    • de 28e dag van elke maand; bij ondertekening van de overeenkomst na de 21e dag van de maand.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • De hoogte van uw maandbedrag bij een Persoonlijke Lening is afhankelijk van de hoogte van de lening, de rente en de gewenste looptijd

    Als u bijvoorbeeld bij een bedrag van € 10.000 kiest voor een looptijd van 120 maanden, is het maandbedrag lager dan wanneer u kiest voor een looptijd van 24 maanden.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • U kunt extra aflossen zo vaak en zo veel als u wilt. Bij Freo is dit altijd boetevrij. Maak de extra aflossing(en) naar ons over vanaf het rekeningnummer waarvan wij ook incasseren. De extra aflossing(en) kunt u overmaken naar IBAN NL59 RABO 0350 8106 48 t.n.v. Freo. Vermeld alstublieft uw contractnummer bij elke overboeking. U kunt ook extra aflossen via iDeal in Mijn Freo. Kies het bedrag dat u wilt overmaken en betaal via iDeal. Het overboeken werkt hetzelfde als betalen in een webshop. 

    Let op: door de extra aflossing vervalt de maandbetaling niet!

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, Mijn Freo

  • Er zijn géén kosten verbonden aan extra aflossingen. U kunt zelfs de lening in zijn geheel vervroegd aflossen, zonder kosten.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

  • Bij een Persoonlijke Lening loopt uw lening automatisch af als uw saldo op € 0 staat. Dit is gelijk aan uw looptijd, mocht u tussentijds extra aflossen dan wordt uw looptijd korter.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • Sinds 20 december 2012 kunt u bij Freo geen Nabestaanden-Bescherming meer afsluiten. Dit product, waarmee u nabestaanden beschermde tegen een restantschuld na uw overlijden, houdt op te bestaan.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

  • In uw contract vindt u terug of uw lening is voorzien van NabestaandenBescherming. Ook kunnen onze medewerkers voor u opzoeken of uw lening is voorzien van NabestaandenBescherming. Neem hiervoor telefonisch (088-321 00 03, in het keuzemenu kiest u voor optie 2) of per e-mail (mijnfreo@freo.nl) contact met ons op.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, Mijn Freo

  • Nee, dit is niet mogelijk. Sinds 20 december 2012 kunt u bij Freo geen NabestaandenBescherming meer afsluiten.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

  • Dit is mogelijk. U geeft dan per e-mail of telefonisch aan ons door dat u geen NabestaandenBescherming meer wilt. Vervolgens sturen wij u een formulier toe. Als wij dit formulier (ondertekend door alle kredietnemers) retour hebben ontvangen, verwerken wij deze direct. De eerstvolgende maand heeft uw overeenkomst geen NabestaandenBescherming meer.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

  • Allereerst wensen wij u veel sterkte met het verlies van uw dierbare. Om het overlijden te melden, kunt u contact opnemen met ons via telefoonnummer 088-321 00 03 (normaal tarief).

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

  • Neem contact op met Freo. Hoe eerder u contact met ons opneemt om uw geld- of betalingsproblemen te bespreken, hoe beter we u kunnen helpen. We denken graag met u mee. U kunt ons bereiken via telefoonnummer 088-321 00 03, in het keuzemenu kiest u voor optie 3.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, Mijn Freo

  • Uw jaaropgave is vanaf half januari beschikbaar in Mijn Freo. Heeft u geen Mijn Freo-account? Dan ontvangt u de jaaropgave –halverwege februari– per post.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, Mijn Freo

  • Uw jaaropgave is vanaf half januari beschikbaar in Mijn Freo. Vanuit Mijn Freo is de jaaropgave op elk moment te downloaden en/of printen voor uw eigen administratie.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, Mijn Freo

  • U ontvangt de jaaropgave halverwege februari per post.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, Mijn Freo

  • De digitale jaaropgave is in 2017 voor het eerst beschikbaar in Mijn Freo. Daarom vindt u hier geen jaaropgaves van voorgaande jaren. Heeft u een jaaropgave van 2015 of ouder nodig? Neem dan contact op met de klantenservice.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, Mijn Freo

  • De eenmalige rente is de rente die u eventueel eenmalig betaalt over de resterende dagen van de maand waarin uw lening is ingegaan. Freo berekent deze rente over leningen die ingaan op de 1e tot en met de 28e van de maand.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • Wij incasseren de eenmalige rente rond de 8e van de maand volgend op de maand waarin uw lening is ingegaan.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • Bij Freo staat verstandig lenen voorop. Daarom checken we bij aanvraag van een lening altijd uw persoonlijke en financiële gegevens. Zodat we zeker weten dat de lening bij u past.
    Is uw aanvraag afgewezen en heeft u daar vragen over? Wij zetten een aantal mogelijke redenen op een rij.

    Mogelijke redenen dat een aanvraag door Freo is geweigerd:

    • Een negatieve BKR-registratie
    • Uw inkomen in combinatie met het leenbedrag
    • Uw vaste lasten in combinatie met het leenbedrag
    • U werkt als freelancer, zzp’er of ondernemer
    • Uw leeftijd

    Nogmaals, deze redenen hoeven niet op u van toepassing te zijn. Heeft u een lening aangevraagd bij Freo en wilt u weten waarom deze niet geaccepteerd is? Neem dan contact op met onze klantenservice op 088-321 00 03.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • Freo is gespecialiseerd in particuliere leningen. Omdat een lening voor freelancers, zzp-ers of ondernemers andere risico’s met zich meebrengt dan een particuliere lening, heeft Freo er nu voor gekozen geen leningen aan mensen met een eigen zaak te verstrekken.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

  • Ja, maar uw contract moet wel aan bepaalde voorwaarden voldoen.

    Met een ‘Fase B’- of een ‘Fase C’-uitzendcontract is het mogelijk om een lening aan te vragen bij Freo. Met een ‘Fase A’-contract niet. Weet u niet zeker wat voor soort uitzendcontract u heeft? Neem dan eerst contact op met het uitzendbureau waarvoor u werkt.

    Werkt u korter dan 78 weken voor hetzelfde uitzendbureau? Dan heeft u waarschijnlijk een ‘Fase A’-contract. Met een ‘Fase A’-contract is het door onzekere of schommelende inkomsten niet mogelijk om een lening aan te vragen bij Freo.

    Een ‘Fase B’-contract is te vergelijken met een tijdelijk contract. Een ‘Fase C’-uitzendcontract is een vast contract. Zo behandelen wij deze contracten ook. Heeft u een van beide uitzendcontracten? Bereken hier uw leenmogelijkheden.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

  • Allereerst wensen wij u veel sterkte met het overlijden van uw dierbare. Als er iemand overlijdt die dichtbij u staat, moet u veel regelen. Ook zaken waar uw hoofd nu niet naar staat. Daarom wil Freo het u zo makkelijk mogelijk maken.

    Zo meldt u een overlijden aan Freo:

    • Stuur Freo per post of e-mail een bericht met daarbij kopie of scan van de overlijdensakte. Een foto mag ook. Vergeet niet uw telefoonnummer, naam- en adresgegevens te vermelden.
      Stuur een kopie per post naar: Freo, Postbus 2347, 5600 CH Eindhoven
      Of een scan/foto naar: klantenservice@freo.nl
    • Na ontvangst sturen wij u een bevestigingsbrief. Hierin leggen wij stap voor stap uit hoe het verder gaat met de lening.

    Belangrijk: is de lening een Doorlopend Krediet?

    In het geval van een overlijden wordt de lening dan altijd geblokkeerd. Dat betekent dat als er een tweede kredietnemer is, er geen (her)opnames meer gedaan kunnen worden. Dit doen we om te voorkomen dat de schuld hoger wordt. Wilt u als tweede kredietnemer wel gebruik blijven maken van het Doorlopend Krediet? Neem contact met ons op. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden. De Freo Klantenservice is van maandag t/m zaterdag bereikbaar op telefoonnummer 088-321 00 03 (normaal tarief).

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, Mijn Freo

  • Voor particulieren is er geen subsidie, maar wel een interessante btw-regeling. Het is mogelijk om de volledige btw over de zonnepanelen terug te krijgen. U moet hiervoor wel aan een paar voorwaarden voldoen. Kijk voor meer informatie op energiesubsidiewijzer.nl.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

Contact via WhatsApp

Whatsapp op je device? Klik dan hier om direct met Freo een chat te starten. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van uw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 21.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.

Sluit