Let op! Geld lenen kost geld

Persoonlijke Lening

Een Persoonlijke Lening is een lening waarbij u eenmalig een bedrag ineens ontvangt.

  • Een Persoonlijke Lening is een lening waarbij u eenmalig een bedrag ontvangt. U weet vooraf hoeveel u leent, hoe lang en wat u maandelijks voor de lening betaalt. Elke maand betaalt u een vast bedrag bestaande uit rente en aflossing.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • Bij Freo leent u tussen de € 5.000 en € 75.000. Hoeveel u verantwoord kunt lenen is afhankelijk van uw inkomen, lasten en persoonlijke omstandigheden.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • Vraag op de pagina Persoonlijke Lening uw offerte aan.   

    Hierna nemen wij telefonisch contact op om de aanvraag met u te bespreken. Kunt u lenen bij Freo? Dan is uw vrijblijvende offerte direct te bekijken in Mijn Freo.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • De minimale looptijd is 6 maanden en de maximale looptijd is 120 maanden. Uw Persoonlijke Lening moet voor uw 75ste verjaardag volledig zijn afgelost. 

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • Het totaal te betalen bedrag is de totale prijs van de lening. Bij het vaststellen van de totale prijs van de lening gaan wij uit van de volgende aannames, namelijk dat:

    • U de lening direct volledig opneemt.
    • U geen heropnames doet.
    • Er geen extra aflossingen plaatsvinden.
    • Er geen rentewijzigingen zijn.
    • U de maandbedragen op tijd betaalt. 
    • De afgesproken hoogte van het maandbedrag gelijk blijft.
    • Alle verplichtingen uit de overeenkomst door u correct worden nagekomen.

    Afhankelijk van de datum waarop uw lening is ingegaan, betaalt u ook nog een eenmalige rente.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

  • Bij een Persoonlijke Lening kunt u uw limiet niet verhogen of verlagen. Dit zien wij als het aangaan van een nieuw contract.

    Wilt u een nieuw bedrag lenen? Vraag op de website een nieuwe offerte aan. Onze werkwijze is daarna hetzelfde als bij uw huidige contract: eerst nemen wij telefonisch contact op om de aanvraag met u door te nemen. Als alles akkoord is, ontvangt u een vrijblijvende offerte.

    Houd er rekening mee dat bij een lager leenbedrag soms een ander rentetarief hoort.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Offerte aanvragen

  • Het maandbedrag van een Persoonlijke Lening kunt u niet wijzigen.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • Nee, dit is niet mogelijk.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • Het rekeningnummer van Freo is NL59 RABO 0350 8106 48. Vermeld bij uw betaling altijd uw contractnummer.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

  • Rente is de vergoeding die u betaalt aan Freo voor het lenen van geld. Uw rente is afhankelijk van de hoogte van uw lening. Bekijk hier een actueel overzicht van de rentepercentages.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

  • Benieuwd naar de actuele rentepercentages? Bekijk hier onze rentetabellen. Een historisch overzicht van onze rentepercentages vindt u hier.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

  • Het rentepercentage is afhankelijk van het leenbedrag. Hoe hoger de lening, hoe lager de rente. In Mijn Freo ziet u welk rentepercentage u betaalt per jaar.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, Mijn Freo

  • De rente van een Persoonlijke Lening staat gedurende de looptijd vast, de rente kan dus niet wijzigen. Zo weet u wat u leent.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • Op elke lening is een Jaarlijks kostenpercentage (JKP) van toepassing. Dit is een percentage waarin alle kosten van de lening zijn meegenomen. Het JKP bepaalt uiteindelijk hoeveel u gaat afbetalen. Aan de hand van het percentage is het makkelijker om verschillende kredietverstrekkers met elkaar te vergelijken.

    Bij sommige kredietverstrekkers betaalt u extra kosten náást de rentekosten. Denk hierbij aan oversluitkosten, advieskosten, kosten voor extra aflossen en aansluitkosten. Bij Freo betaalt u deze extra kosten niet. Bij Freo is het JKP dus gelijk aan het rentepercentage.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

  • De rente die u betaalt is afhankelijk van het soort lening, de limiet van uw lening en of u heeft gekozen voor NabestaandenBescherming (bij nieuwe leningen bieden wij geen NabestaandenBescherming meer aan).

    Bij het vergelijken van rentes is het daarom belangrijk dat u rekening houdt met de kenmerken van uw eigen lening. U vindt uw rentepercentage terug in Mijn Freo of op uw contract.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, Mijn Freo

  • Elke maand betaalt u een vast bedrag dat bestaat uit rente en aflossing. Dit bedrag schrijven we automatisch van uw rekening af.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

  • Bij een Persoonlijke Lening is de datum van afschrijving afhankelijk van de startdatum van het contract. Is uw lening ingegaan vanaf 23 november 2017? De automatische incasso van uw maandbedrag vindt plaats op:

    • De 28e van elke maand.

    Is uw lening ingegaan vóór 23 november 2017? Dan vindt de automatische incasso van uw maandbedrag plaats op:

    • De 7de dag van elke maand, bij ondertekening van de overeenkomst voor de 8ste dag van de maand.
    • De 14de dag van elke maand, bij ondertekening van de overeenkomst na de 7de en voor de 15de dag van de maand. 
    • De 21e dag van elke maand, bij ondertekening van de overeenkomst na de 14de en voor de 22e dag van de maand.
    • De 28e dag van elke maand, bij ondertekening van de overeenkomst na de 21e dag van de maand.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • De hoogte van uw maandbedrag bij een Persoonlijke Lening is afhankelijk van de hoogte van de lening, de rente en de gewenste looptijd

    Als u bijvoorbeeld bij een bedrag van € 10.000 kiest voor een looptijd van 120 maanden, dan is het maandbedrag lager dan bij een looptijd van 24 maanden.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • Dit kan bij Freo zo vaak en zo veel als u wilt. Extra aflossen is bij Freo altijd boetevrij.

    Hoe lost u extra af?

    Extra aflossen is mogelijk via iDeal in Mijn Freo. Het overboeken werkt hetzelfde als betalen in een webshop. 

    Of maak de extra aflossing(en) naar ons over vanaf het rekeningnummer waarvan wij ook incasseren. Ons rekeningnummer is: IBAN NL59 RABO 0350 8106 48 t.n.v. Freo. Vermeld bij elke overboeking uw contractnummer.

    Let op: door de extra aflossing vervalt de maandbetaling niet!

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, Mijn Freo

  • Er zijn géén kosten verbonden aan extra aflossingen. Het is zelfs mogelijk uw lening in z'n geheel eerder af te lossen, zonder kosten.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

  • Bij een Persoonlijke Lening loopt uw lening automatisch af als uw saldo op € 0 staat. Dit is gelijk aan uw looptijd. Heeft u tussentijds extra afgelost? Dan is de looptijd ook korter. U vindt de looptijd van uw contract in Mijn Freo. 

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • Nabestaandenbescherming was een product waarmee u uw nabestaanden kon beschermen tegen een restschuld na uw overlijden. Sinds 20 december 2012 kunt u bij Freo geen nabestaandenbescherming meer afsluiten. 

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

  • De snelste weg om dit te ontdekken is in Mijn Freo. In uw contract ziet u of uw lening is voorzien van NabestaandenBescherming. Liever persoonlijk contact? Bel onze klantenservice (088-321 00 03) en kies in het keuzemenu voor optie 2.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, Mijn Freo

  • Nee, dit is niet mogelijk. Sinds 20 december 2012 kunt u bij Freo geen NabestaandenBescherming meer afsluiten.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

  • Dit is mogelijk. Geef per e-mail of telefonisch aan ons door dat u geen NabestaandenBescherming meer wilt. U krijgt van ons een formulier toegestuurd. Alle kredietnemers moeten dit formulier ondertekenen. Na ontvangst verwerken wij de wijziging direct. De eerstvolgende maand heeft uw contract geen NabestaandenBescherming meer.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

  • Neem contact op met Freo. Hoe eerder u contact met ons opneemt om uw geld- of betalingsproblemen te bespreken, hoe beter we u kunnen helpen. We denken graag met u mee. Bel naar 088-321 00 03 en kies in het keuzemenu voor optie 3.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, Mijn Freo

  • Uw jaaropgave is vanaf half januari beschikbaar in Mijn Freo. Heeft u geen Mijn Freo-account? Dan ontvangt u de jaaropgave halverwege februari per post.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, Mijn Freo

  • Uw jaaropgave is vanaf half januari beschikbaar in Mijn Freo. Vanuit Mijn Freo is de jaaropgave op elk moment te downloaden en/of printen voor uw eigen administratie.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, Mijn Freo

  • U ontvangt de jaaropgave halverwege februari per post.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, Mijn Freo

  • De digitale jaaropgave is in 2017 voor het eerst beschikbaar in Mijn Freo. Daarom vindt u hier geen jaaropgaves van voorgaande jaren. Heeft u een jaaropgave van 2015 of ouder nodig? Neem dan contact op met de klantenservice.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, Mijn Freo

  • De eenmalige rente is de rente die u eventueel eenmalig betaalt over de resterende dagen van de maand waarin uw lening is ingegaan. Freo berekent deze rente over leningen die ingaan op de 1e tot en met de 28e van de maand.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • Wij incasseren de eenmalige rente rond de 8e van de maand volgend op de maand waarin uw lening is ingegaan.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • Bij Freo staat verstandig lenen voorop. Daarom checken we bij aanvraag van een lening altijd uw persoonlijke en financiële gegevens. Zodat we zeker weten dat de lening bij u past.
    Is uw aanvraag afgewezen en heeft u daar vragen over? Wij zetten een aantal mogelijke redenen op een rij.

    Mogelijke redenen dat een aanvraag door Freo is geweigerd:

    • Een negatieve BKR-registratie
    • Uw inkomen in combinatie met het leenbedrag
    • Uw vaste lasten in combinatie met het leenbedrag
    • U werkt als freelancer, zzp’er of ondernemer
    • Uw leeftijd

    Nogmaals, deze redenen hoeven niet op u van toepassing te zijn. Heeft u een lening aangevraagd bij Freo en wilt u weten waarom deze niet geaccepteerd is? Neem dan contact op met onze klantenservice op 088-321 00 03.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • Freo is gespecialiseerd in particuliere leningen. Omdat een lening voor freelancers, zzp-ers of ondernemers andere risico’s met zich meebrengt dan een particuliere lening, heeft Freo er nu voor gekozen geen leningen aan mensen met een eigen zaak te verstrekken.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

  • Ja, maar uw contract moet wel aan bepaalde voorwaarden voldoen.

    Met een ‘Fase B’- of een ‘Fase C’-uitzendcontract is het mogelijk om een lening aan te vragen bij Freo. Met een ‘Fase A’-contract niet. Weet u niet zeker wat voor soort uitzendcontract u heeft? Neem dan eerst contact op met het uitzendbureau waarvoor u werkt.

    Werkt u korter dan 78 weken voor hetzelfde uitzendbureau? Dan heeft u waarschijnlijk een ‘Fase A’-contract. Met een ‘Fase A’-contract is het door onzekere of schommelende inkomsten niet mogelijk om een lening aan te vragen bij Freo.

    Een ‘Fase B’-contract is te vergelijken met een tijdelijk contract. Een ‘Fase C’-uitzendcontract is een vast contract. Zo behandelen wij deze contracten ook. Heeft u een van beide uitzendcontracten? Bereken hier uw leenmogelijkheden.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

  • Voor particulieren is er geen subsidie, maar wel een interessante btw-regeling. Het is mogelijk om de volledige btw over de zonnepanelen terug te krijgen. U moet hiervoor wel aan een paar voorwaarden voldoen. Kijk voor meer informatie op energiesubsidiewijzer.nl.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • Bent u klant van Rabobank en maakt u gebruik van uw Rabobank betaalrekening? Dan kunt u ook een lening aanvragen via de Rabobank Bankieren App.

    Geld lenen bij de Rabobank betekent onder andere:
    • Een verantwoorde lening (Persoonlijke Lening of Doorlopend Krediet)
    • Al uw geldzaken onder één dak
    • Kwijtschelding bij overlijden
    • Al beschikbaar vanaf € 2500,-

    Meer informatie: 
    https://www.rabobank.nl/particulieren/geld-lenen

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

  • Allereerst wensen wij u veel sterkte met het verwerken van het verlies van uw dierbare. Als er iemand overlijdt die dichtbij u staat, moet u veel regelen. Ook zaken waar uw hoofd niet naar staat. Daarom wil Freo het u zo makkelijk mogelijk maken.

    Zo meldt u een overlijden aan Freo:

    • Stuur ons een bericht met daarbij een kopie, scan of foto van de overlijdensakte. Zet uw telefoonnummer, naam- en adresgegevens erbij.
    • Mail uw bericht naar klantenservice@freo.nl of stuur het per post naar: Freo, Postbus 2347, 5600 CH Eindhoven. 

    Na ontvangst krijgt u van ons een bevestigingsbrief. Hierin leggen wij stap voor stap uit hoe het verder gaat met de lening.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

Contact via WhatsApp

Whatsapp op je device? Klik dan hier om direct met Freo een chat te starten. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van uw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 21.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.

Sluit