Let op! Geld lenen kost geld

Persoonlijke Lening

Een Persoonlijke Lening is een lening waarbij u eenmalig een vast bedrag leent.

  • Een Persoonlijke Lening is een lening waarbij u eenmalig een bedrag ontvangt. U weet vooraf hoeveel u leent, hoe lang en wat u maandelijks voor de lening betaalt. Elke maand betaalt u een vast bedrag dat bestaat uit rente en aflossing.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • Bij Freo leent u tussen de € 5.000 en € 75.000. Hoeveel u verantwoord kunt lenen is afhankelijk van uw inkomen, lasten en persoonlijke omstandigheden. Benieuwd hoeveel geld u verstandig kunt lenen? Bereken hier uw mogelijkheden

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • Vraag op de pagina Persoonlijke Lening uw offerte aan.   

    Hierna nemen wij telefonisch contact op om de aanvraag met u te bespreken. Kunt u lenen bij Freo? Dan is uw vrijblijvende offerte direct te bekijken in Mijn Freo. 

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • De minimale looptijd van de lening is 6 maanden en de maximale looptijd is 120 maanden. Uw Persoonlijke Lening moet voor uw 75ste verjaardag volledig zijn afgelost. 

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • Het totaal te betalen bedrag is de totale prijs van de lening. Bij het vaststellen van de totale prijs van de lening gaan wij uit van de volgende aannames, namelijk dat:

    • De overeenkomt loopt zo lang als is afgesproken
    • Er geen extra aflossingen plaatsvinden.
    • U de maandbedragen op tijd betaalt. 
    • De afgesproken hoogte van het maandbedrag gelijk blijft.
    • Alle verplichtingen uit de overeenkomst door u correct worden nagekomen.

    Afhankelijk van de datum waarop uw lening is ingegaan, betaalt u ook nog een eenmalige rente.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, EcoLening

  • Bij een Persoonlijke Lening kunt u uw limiet niet verhogen of verlagen. Dit zien wij als het aangaan van een nieuw contract.

    Wilt u een nieuw bedrag lenen? Vraag op de website een nieuwe offerte aan. Onze werkwijze is daarna hetzelfde als bij uw huidige contract: eerst nemen wij telefonisch contact op om de aanvraag met u door te nemen. Is alles akkoord? Dan ontvangt u een vrijblijvende offerte in Mijn Freo.

    Houd er rekening mee dat bij een lager leenbedrag soms een ander rentetarief hoort.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Offerte aanvragen

  • Het maandbedrag van een Persoonlijke Lening kunt u niet wijzigen.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • Nee, dit is niet mogelijk.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • Het rekeningnummer van Freo is NL59 RABO 0350 8106 48. Vermeld bij uw betaling altijd uw contractnummer.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, EcoLening

  • Rente is de vergoeding die u betaalt aan Freo voor het lenen van geld. Het rentepercentage is afhankelijk van de hoogte van uw lening. Bekijk hier een actueel overzicht van de rentepercentages.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

  • Benieuwd naar de actuele rentepercentages? Bekijk hier onze rentetabellen. Een historisch overzicht van onze rentepercentages vindt u hier.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

  • Het rentepercentage is afhankelijk van het leenbedrag. Hoe hoger de lening, hoe lager de rente. In Mijn Freo ziet u welk rentepercentage u betaalt per jaar.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, EcoLening, Mijn Freo

  • De rente van een Persoonlijke Lening staat gedurende de looptijd vast, de rente kan dus niet wijzigen. Zo weet u wat u leent.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • Op elke lening is een Jaarlijks kostenpercentage (JKP) van toepassing. Dit is een percentage waarin alle kosten van de lening zijn meegenomen. Het JKP bepaalt uiteindelijk hoeveel u gaat afbetalen. Aan de hand van dit percentage is het makkelijker om verschillende kredietverstrekkers met elkaar te vergelijken.

    Bij sommige kredietverstrekkers betaalt u extra kosten náást de rentekosten. Denk hierbij aan oversluitkosten, advieskosten, kosten voor extra aflossen en aansluitkosten. Bij Freo betaalt u deze extra kosten niet. Bij Freo is het JKP dus gelijk aan het rentepercentage.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, EcoLening

  • De rente die u betaalt hangt af van de soort en de limiet van uw lening. Heeft u gekozen voor NabestaandenBescherming? (bij nieuwe leningen bieden wij geen NabestaandenBescherming meer aan). Dan heeft dit ook invloed op uw rentepercentage.

    Houd daarom bij het vergelijken van rentes rekening met de kenmerken van uw lening. Uw rentepercentage vindt u terug in Mijn Freo of op uw contract. 

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, EcoLening, Mijn Freo

  • Elke maand betaalt u een vast bedrag dat bestaat uit rente en aflossing. Dit bedrag schrijven we automatisch van uw rekening af.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, EcoLening

  • De datum van afschrijving is afhankelijk van de startdatum van uw contract. Is uw Persoonlijke Lening ingegaan vanaf 23 november 2017? De automatische incasso van uw maandbedrag vindt plaats op:

    • De 28e van elke maand.

    Is uw lening ingegaan vóór 23 november 2017? Dan vindt de automatische incasso van uw maandbedrag plaats op:

    • De 7de dag van elke maand, bij startdatum van de overeenkomst vóór de 8ste dag van de maand.
    • De 14de dag van elke maand, bij startdatum van de overeenkomst na de 7de en voor de 15de dag van de maand. 
    • De 21e dag van elke maand, bij startdatum van de overeenkomst na de 14de en voor de 22e dag van de maand.
    • De 28e dag van elke maand, bij startdatum van de overeenkomst na de 21e dag van de maand.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • De hoogte van uw maandbedrag bij een Persoonlijke Lening is afhankelijk van de hoogte van de lening, de rente en de gewenste looptijd. 

    Kiest u bijvoorbeeld bij een bedrag van € 10.000 voor een looptijd van 120 maanden, dan is het maandbedrag lager dan bij een looptijd van 24 maanden. Benieuwd naar de mogelijkheden? Bereken hier uw maandbedrag.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • Extra aflossen is bij Freo altijd boetevrij. Los extra af via iDeal in Mijn Freo. Het overboeken werkt hetzelfde als betalen in een webshop.

    Of maak de extra aflossing(en) naar ons over vanaf het rekeningnummer waarvan wij ook incasseren. Ons rekeningnummer is: IBAN NL59 RABO 0350 8106 48 t.n.v. Freo. Vermeld bij elke overboeking uw contractnummer.

    Let op: door de extra aflossing vervalt de maandbetaling niet!

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, EcoLening, Mijn Freo

  • Extra aflossen is altijd boetevrij. Dit betekent dat er géén kosten zijn verbonden aan extra aflossingen. Het is zelfs mogelijk uw lening in z'n geheel eerder af te lossen, zonder kosten.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, EcoLening

  • Bij een Persoonlijke Lening loopt uw lening automatisch af als uw saldo op € 0 staat. Dit is gelijk aan de looptijd op uw contract. Heeft u tussentijds extra afgelost? Dan is de looptijd korter. U vindt de resterende looptijd van uw contract in Mijn Freo

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • NabestaandenBescherming was een product waarmee u uw nabestaanden kon beschermen tegen een restschuld na uw overlijden. Sinds 20 december 2012 kunt u bij Freo geen NabestaandenBescherming meer afsluiten. 

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, EcoLening

  • De snelste weg om dit te ontdekken is in Mijn Freo. In uw contract ziet u of uw lening is voorzien van NabestaandenBescherming. Liever persoonlijk contact? Bel onze klantenservice (088-321 00 03en kies in het keuzemenu voor optie 2.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, EcoLening, Mijn Freo

  • Nee, dit is niet mogelijk. Sinds 20 december 2012 kunt u bij Freo geen NabestaandenBescherming meer afsluiten.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, EcoLening

  • Dit is mogelijk. Geef per e-mail of telefonisch aan ons door dat u geen NabestaandenBescherming meer wilt. U krijgt van ons een formulier toegestuurd. Alle kredietnemers moeten dit formulier ondertekenen. Na ontvangst verwerken wij de wijziging direct. De eerstvolgende maand heeft uw contract geen NabestaandenBescherming meer.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, EcoLening

  • Neem contact op met Freo. Hoe eerder u contact met ons opneemt om uw geld- of betalingsproblemen te bespreken, hoe beter we u kunnen helpen. We denken graag met u mee. Bel naar 088-321 00 03 en kies in het keuzemenu voor optie 3.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, Mijn Freo

  • Uw jaaropgave is vanaf half januari beschikbaar in Mijn Freo. Heeft u geen Mijn Freo-account? Dan ontvangt u de jaaropgave halverwege februari per post.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, EcoLening, Mijn Freo

  • Uw jaaropgave is vanaf half januari beschikbaar in Mijn Freo. Vanuit Mijn Freo is de jaaropgave op elk moment te downloaden en/of printen voor uw eigen administratie.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, EcoLening, Mijn Freo

  • U ontvangt de jaaropgave halverwege februari per post. Wilt u de jaaropgave digitaal ontvangen? Bel met onze klantenservice voor het aanmaken van een Mijn Freo-account. U kunt ons bereiken op 088-321 00 03 

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, EcoLening, Mijn Freo

  • De digitale jaaropgave is in 2017 voor het eerst beschikbaar in Mijn Freo. Daarom vindt u hier geen jaaropgaves van voorgaande jaren. Heeft u een jaaropgave van 2015 of ouder nodig? Neem dan contact op met de klantenservice.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet, EcoLening, Mijn Freo

  • Het RSIN-nummer van Freo heeft u niet nodig voor uw belastingaangifte. Freo is een consumptieve kredietverstrekker. Het RSIN-nummer is alleen nodig bij zakelijke aangiftes.

    Kijk voor meer informatie op belastingdienst.nl.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

  • De eenmalige rente is de rente die u eventueel eenmalig betaalt vanaf de ingangsdatum van de lening tot de 28e van die maand. Dit wordt apart geïncasseerd omdat er in de maand waarin uw lening in gaat nog geen maandtermijn wordt geïncasseerd. Freo berekent deze rente over leningen die ingaan op de 1e tot en met de 28e van de maand. 

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • Wij incasseren de eenmalige rente rond de 8e van de maand volgend op de maand waarin uw lening is ingegaan. Rond de 5e van die maand ontvangt u in Mijn Freo een inbox-bericht. Hierin staat welk bedrag er precies geïncasseerd gaat worden aan eenmalige rente. 

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • Voor zzp-ers en ondernemers heeft Freo de Persoonlijke Lening voor Zelfstandigen. De Persoonlijke voor Zelfstandigen is géén zakelijke lening, maar alleen bedoeld voor persoonlijk gebruik. Benieuwd of u in aanmerking komt? Lees hier meer over de Persoonlijke Lening voor Zelfstandigen of maak direct een berekening

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

  • Ja, maar uw contract moet wel aan bepaalde voorwaarden voldoen.

    Met een ‘Fase B’- of een ‘Fase C’-uitzendcontract is het mogelijk om een lening aan te vragen bij Freo. Met een ‘Fase A’-contract niet. Weet u niet zeker wat voor soort uitzendcontract u heeft? Neem dan eerst contact op met het uitzendbureau waarvoor u werkt.

    Werkt u korter dan 78 weken voor hetzelfde uitzendbureau? Dan heeft u waarschijnlijk een ‘Fase A’-contract. Met een ‘Fase A’-contract is het door onzekere of schommelende inkomsten niet mogelijk om een lening aan te vragen bij Freo.

    Een ‘Fase B’-contract is te vergelijken met een tijdelijk contract. Een ‘Fase C’-uitzendcontract is een vast contract. Zo behandelen wij deze contracten ook. Heeft u een van beide uitzendcontracten? Bereken hier uw leenmogelijkheden.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

  • Voor particulieren is er geen subsidie, maar wel een interessante btw-regeling. Het is mogelijk om de volledige btw over de zonnepanelen terug te krijgen. U moet hiervoor wel aan een paar voorwaarden voldoen. Kijk voor meer informatie op energiesubsidiewijzer.nl.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening

  • Allereerst wensen wij u veel sterkte met het verwerken van het verlies van uw dierbare. Als er iemand overlijdt die dichtbij u staat, moet u veel regelen. Ook zaken waar uw hoofd niet naar staat. Daarom wil Freo het u zo makkelijk mogelijk maken.

    Zo meldt u een overlijden aan Freo:

    • Stuur ons een bericht met daarbij een kopie, scan of foto van de overlijdensakte. Zet uw telefoonnummer, naam- en adresgegevens erbij.
    • Mail uw bericht naar mijnfreo@freo.nl of stuur het per post naar: Freo, Postbus 2347, 5600 CH Eindhoven. 

    Na ontvangst krijgt u van ons een bevestigingsbrief. Hierin leggen wij stap voor stap uit hoe het verder gaat met de lening.

    Onderwerpen: Persoonlijke Lening, Doorlopend Krediet

Contact via WhatsApp

Whatsapp op je device? Klik dan hier om direct met Freo een chat te starten. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van uw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 21.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.

Sluit