Let op! Geld lenen kost geld

Wat als u tijdelijk moeite heeft met het aflossen van uw lening

Als u een lening heeft bij Freo, hebben we er vertrouwen in dat de lening past bij uw financiële situatie. Toch kan er ook in uw leven iets gebeuren waardoor u (tijdelijk) moeite krijgt met het aflossen van uw lening. Op dat soort momenten is het belangrijk dat u contact met ons opneemt. Het is hiervoor nooit te laat.

Wat als...

  • Als u gaat samenwonen of trouwen hoeft u Freo niets te laten weten. Alleen als u verhuist, moet u ons dit aan ons doorgeven. U wijzigt uw adres eenvoudig zelf via Mijn Freo. Vraagt u in de toekomst een nieuwe lening aan bij Freo? Dan is het wel belangrijk ons te laten weten dat u bent gaan samenwonen of bent getrouwd. Dan kunnen wij een passende offerte opstellen die past bij uw nieuwe situatie.

    Wordt ook getoond in: Wat als u gaat samenwonen of trouwen?

  • Verhuist u binnen Nederland?

    Dan kunt u eenvoudig zelf uw adres aanpassen in Mijn Freo.

    Verhuist u naar het buitenland?

    Neem dan altijd telefonisch contact met ons op via 088-321 00 03 (normaal tarief). Als u voor een bepaalde tijd naar het buitenland verhuist, bijvoorbeeld voor uw werk, bekijken we of u uw lening kunt behouden. Verhuist u definitief naar het buitenland? Dan wordt uw lening waarschijnlijk opgeëist en beëindigd. U leest er meer over in de Algemene Voorwaarden van Freo.

    Wordt ook getoond in: Wat als u gaat verhuizen?

  • Allereerst wensen wij u veel sterkte met het overlijden van uw dierbare. Als er iemand overlijdt die dichtbij u staat, moet u veel regelen. Ook zaken waar uw hoofd nu niet naar staat. Daarom wil Freo het u zo makkelijk mogelijk maken.

    Zo meldt u een overlijden aan Freo:

    • Stuur Freo per post of e-mail een bericht met daarbij kopie of scan van de overlijdensakte. Een foto mag ook. Vergeet niet uw telefoonnummer, naam- en adresgegevens te vermelden.
      Stuur een kopie per post naar: Freo, Postbus 2347, 5600 CH Eindhoven
      Of een scan/foto naar: klantenservice@freo.nl
    • Na ontvangst sturen wij u een bevestigingsbrief. Hierin leggen wij stap voor stap uit hoe het verder gaat met de lening.

    Belangrijk: is de lening een Doorlopend Krediet?

    In het geval van een overlijden wordt de lening dan altijd geblokkeerd. Dat betekent dat als er een tweede kredietnemer is, er geen (her)opnames meer gedaan kunnen worden. Dit doen we om te voorkomen dat de schuld hoger wordt. Wilt u als tweede kredietnemer wel gebruik blijven maken van het Doorlopend Krediet? Neem contact met ons op. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden. De Freo Klantenservice is van maandag t/m zaterdag bereikbaar op telefoonnummer 088-321 00 03 (normaal tarief).

    Wordt ook getoond in: Wat als er iemand overlijdt?

  • Een verbroken relatie is een verdrietige gebeurtenis. Er zijn veel dingen die u moet regelen. Ook zaken waar uw hoofd nu niet naar staat. Toch is het belangrijk om ons zo vroeg mogelijk te laten weten dat u en uw partner uit elkaar gaan. Hoe sneller u dit doet, hoe meer mogelijkheden wij hebben om u te helpen.

    Over het algemeen is het zo dat na een scheiding beide (ex-)partners een deel van de lening overnemen. Hoe dit er in uw geval uit gaat zien, bespreken wij graag met u persoonlijk. Neem daarom zo snel mogelijk contact op met de klantenservice op telefoonnummer 088-321 00 03 om uw scheiding door te geven.

    Wordt ook getoond in: U gaat scheiden of uit elkaar. Wat nu?

  • Als u of uw partner werkloos raakt, komt u in een onzekere periode terecht. Hoe snel vindt u weer een baan? En tegen welk salaris? Uw baan verliezen heeft vaak financiële gevolgen. Daarom is het belangrijk dat u Freo op de hoogte stelt van deze wijziging. Het kan namelijk van invloed zijn op het aflossen van uw lening bij Freo.

    Neem contact met ons op

    Als u of uw partner werkloos raakt, is het belangrijk ons dat zo snel mogelijk te laten weten. Hoe eerder wij op de hoogte zijn, hoe meer mogelijkheden wij hebben om u te helpen. Zo voorkomt u dat u later misschien moeite krijgt met het aflossen van uw lening. Onze Klantenservice is bereikbaar van maandag t/m zaterdag op telefoonnummer 088-321 00 03 (normaal tarief).

    Wordt ook getoond in: Wat als u een andere baan krijgt of werkloos raakt?

  • Het kan zijn dat u (even) krap bij kas zit. Omdat u bijvoorbeeld uw baan bent kwijtgeraakt, een financiële tegenvaller heeft gehad of omdat u gaat scheiden. Als u denkt dat u (tijdelijk) moeite krijgt met het terugbetalen van uw lening, is het belangrijk dat u contact met ons opneemt. Het is nooit te laat om met ons te praten. Op die manier kunnen we samen zoeken naar een oplossing.

    Meer informatie over uw lening bij …

    Natuurlijk kunnen er nog andere dingen zijn waardoor u verwacht tijdelijk minder inkomsten te hebben. Denk aan arbeidsongeschiktheid, een verhuizing, een overlijden of een financiële tegenvaller. Ook dan is het belangrijk om ons op tijd op de hoogte te stellen.

    Wordt ook getoond in: Wat als u te maken krijgt met een onverwachte situatie?

Daarnaast zijn er gebeurtenissen die niet direct invloed hebben op uw portemonnee. Maar waar wij wel graag van op de hoogte zijn. Informeer Freo altijd over deze gebeurtenissen. Samen kijken wij of het nodig is om uw lening aan te passen. 

Wij staan voor u klaar

Onze klantenservice is bereikbaar via e-mail: klantenservice@freo.nl, maar ook via WhatsApp of telefoon: 088-321 00 03 (normaal tarief).


Contact via WhatsApp

Whatsapp op je device? Klik dan hier om direct met Freo een chat te starten. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van uw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 21.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.

Sluit