Let op! Geld lenen kost geld

Terug

Coronacrisis: wat kan Freo voor jou betekenen?

Een Persoonlijke Lening of Doorlopend Krediet bij Freo

Het coronavirus (COVID-19) heeft de wereld in z'n greep. En dat brengt voor iedereen zorgen met zich mee. Natuurlijk ten eerste over jouw gezondheid en die van jouw dierbaren. Maar misschien ook over jouw financiële situatie. Maak je je zorgen over het terugbetalen van jouw Freo-lening? Een bericht van Freo-directeur Ron van Vliet: "Je staat er niet alleen voor".

“Freo is een merk dat dichtbij haar klanten staat. En dat blijft zo, ook tijdens deze crisis. Dus heb je een lening bij Freo en maak je je zorgen over het terugbetalen ervan? Weet dat je er niet alleen voor staat. Wij doen er alles aan om je door deze moeilijke periode heen te loodsen.”

Hoe helpt Freo haar klanten tijdens de coronacrisis?

“Ten eerste door het aanbieden van een betalingsregeling. Zo’n regeling houdt in dat je tijdelijk minder aan ons terug hoeft te betalen. In Mijn Freo vind je meer informatie en is het mogelijk om de regeling aan te vragen. Op deze manier hopen wij een deel van de zorgen weg te nemen. Laat ons wel zo snel mogelijk weten dat je vanwege corona tijdelijk minder inkomsten hebt. Hoe eerder je dit doet, hoe beter wij je kunnen helpen.”

Waarom biedt Freo een betalingsregeling aan?

“Onze ‘zorgplicht’ krijgt deze periode nog meer betekenis. We zijn een online merk, maar staan tegelijkertijd dichtbij onze klanten. Nu misschien wel meer dan ooit. De coronapandemie is een crisis anders dan alle andere. Dat vraagt om andere maatregelen. Ook vanuit Freo.”

Welke voorwaarden heeft de betalingsregeling? 

“Een voorwaarde is dat je kunt aantonen dat je vanwege de coronacrisis minder inkomsten hebt. Samen met je zoeken we naar een oplossing op maat. De betalingsregeling kan dus voor iedereen anders zijn.”

Kunnen mensen nog steeds een lening aanvragen bij Freo?

“Ja. Ook in tijden van corona is het mogelijk om een nieuwe lening aan te vragen. Net als anders bekijken wij uitgebreid of de lening past bij jouw persoonlijke situatie. Krijg je groen licht? Dan ben je – ook nu – meer dan welkom bij Freo.”

Wat doet Freo zelf in de bestrijding van corona? 

“Als online merk vond bij ons al heel veel werk op afstand plaats. Nu werken bijna alle teams van Freo vanuit huis. Ik ben er trots op om te zien hoe soepel dit verloopt! Het verandert dan ook niets aan de bereikbaarheid van Freo. Voor nu zijn wij nog steeds zes dagen per week te bereiken via onder andere telefoon, mail en WhatsApp. Bekijk hier onze actuele openingstijden en contactmogelijkheden.

Meer lezen of een betalingsregeling aanvragen?

Kijk op de speciale coronapagina van Freo. In de tussentijd: blijf gezond!

Ron van Vliet - Directeur Freo

Door Ron van Vliet

30 maart 2020 | geplaatst in Freo nieuws

Meer over Freo onderzoekt

  • Freo: wij bieden je graag een helpende hand
    30 november 2022

    Persoonlijke Lening van Freo ook via Rabobank verkrijgbaar

    Rabobank en dochter Freo zetten een nieuwe stap in de samenwerking. Sinds 31 oktober 2022 is Rabobank zelf gestopt met het aanbieden van persoonlijke leningen. Via de online kanalen van Rabobank kunnen klanten alleen nog een Persoonlijke Lening van Freo aanvragen. Rabobank is hiermee een bemiddelaar van Freo. Klanten kunnen ook nog steeds rechtstreeks op freo.nl een lening aanvragen. Op freo.nl verandert er dus niets.

  • Een voordelige lening bij Freo
    03 augustus 2022

    Opnieuw renteverhoging voor Persoonlijke Lening

    Voor de derde keer in korte tijd stijgen de rentetarieven van Freo. Per 3 augustus 2022 wordt de rente voor alle tariefklassen verhoogd. Lees hieronder meer over de nieuwe rentepercentages.

Hoe is dit berekend?

Onder andere jouw inkomen, maandlasten, woonsituatie en burgerlijke staat spelen een rol bij het bepalen van het voor jou verantwoorde leenbedrag. Minder lenen kan natuurlijk ook.

Bij het aanvragen van een vrijblijvende offerte checken wij altijd eerst jouw persoonlijke en financiële gegevens. Zo beoordelen wij of de lening bij je past.

Sluit

Contact via WhatsApp

Whatsapp op je device? Klik dan hier om direct met Freo een chat te starten. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van jouw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 20.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.

Sluit

Hoe is dit berekend?

Bij het vaststellen van de bedragen en tarieven hebben wij de volgende aannames gedaan:

  1. Er worden geen boetevrije extra aflossingen gedaan.
  2. De hoogte van het maandbedrag blijft de hele looptijd van de lening gelijk.
  3. Alle verplichtingen rondom de lening zijn goed nagekomen door de contractant(en).
Sluit

Ook wij gebruiken cookies

Door op ‘Akkoord’ te klikken, accepteer je alle cookies (en vergelijkbare technieken) op onze website. Hiermee kunnen wij en derden jouw internetgedrag op onze website volgen en verwerken bij jouw persoonsgegevens. Door ons en derden kan een profiel worden gemaakt waarmee gepersonaliseerde advertenties kunnen worden getoond. Door op ‘Instellingen wijzigen’ te klikken, kun je een andere cookie voorkeur kiezen. Meer informatie over cookies.