Let op! Geld lenen kost geld

Terug

Coronacrisis: wat kan Freo voor u betekenen?

Een Persoonlijke Lening of Doorlopend Krediet bij Freo

Het coronavirus (COVID-19) heeft de wereld in z'n greep. En dat brengt voor iedereen zorgen met zich mee. Natuurlijk ten eerste over uw gezondheid en die van uw dierbaren. Maar misschien ook over uw financiële situatie. Maakt u zich zorgen over het terugbetalen van uw Freo-lening? Een bericht van Freo-directeur Ron van Vliet: "U staat er niet alleen voor".

“Freo is een merk dat dichtbij haar klanten staat. En dat blijft zo, ook tijdens deze crisis. Dus heeft u een lening bij Freo en maakt u zich zorgen over het terugbetalen ervan? Weet dat u er niet alleen voor staat. Wij doen er alles aan om u door deze moeilijke periode heen te loodsen.”

Hoe helpt Freo haar klanten tijdens de coronacrisis?

“Ten eerste door het aanbieden van een betalingsregeling. Zo’n regeling houdt in dat u tijdelijk minder aan ons terug hoeft te betalen. In Mijn Freo vindt u meer informatie en is het mogelijk om de regeling aan te vragen. Op deze manier hopen wij een deel van de zorgen weg te nemen. Laat ons wel zo snel mogelijk weten dat u vanwege corona tijdelijk minder inkomsten heeft. Hoe eerder u dit doet, hoe beter wij u kunnen helpen.”

Waarom biedt Freo een betalingsregeling aan?

“Onze ‘zorgplicht’ krijgt deze periode nog meer betekenis. We zijn een online merk, maar staan tegelijkertijd dichtbij onze klanten. Nu misschien wel meer dan ooit. De coronapandemie is een crisis anders dan alle andere. Dat vraagt om andere maatregelen. Ook vanuit Freo.”

Welke voorwaarden heeft de betalingsregeling? 

“Een voorwaarde is dat u kunt aantonen dat u vanwege de coronacrisis minder inkomsten heeft. Samen met u zoeken we naar een oplossing op maat. De betalingsregeling kan dus voor iedereen anders zijn.”

Kunnen mensen nog steeds een lening aanvragen bij Freo?

“Ja. Ook in tijden van corona is het mogelijk om een nieuwe lening aan te vragen. Net als anders bekijken wij uitgebreid of de lening past bij uw persoonlijke situatie. Krijgt u groen licht? Dan bent u – ook nu – meer dan welkom bij Freo.”

Wat doet Freo zelf in de bestrijding van corona? 

“Als online merk vond bij ons al heel veel werk op afstand plaats. Nu werken bijna alle teams van Freo vanuit huis. Ik ben er trots op om te zien hoe soepel dit verloopt! Het verandert dan ook niets aan de bereikbaarheid van Freo. Voor nu zijn wij nog steeds zes dagen per week te bereiken via onder andere telefoon, mail en WhatsApp. Bekijk hier onze actuele openingstijden en contactmogelijkheden.

Meer lezen of een betalingsregeling aanvragen?

Kijk op de speciale coronapagina van Freo. In de tussentijd: blijf gezond!

Ron van Vliet - Directeur Freo

Door Ron van Vliet

30 maart 2020 | geplaatst in Freo nieuws

Meer over Freo onderzoekt

  • Een voordelige lening bij Freo
    03 augustus 2022

    Opnieuw renteverhoging voor Persoonlijke Lening

    Voor de derde keer in korte tijd stijgen de rentetarieven van Freo. Per 3 augustus 2022 wordt de rente voor alle tariefklassen verhoogd. Lees hieronder meer over de nieuwe rentepercentages.

  • Geld lenen bij Freo is helder: eerlijk over lenen
    17 juni 2022

    Renteverhoging Persoonlijke Lening

    Sinds het bestaan van Freo, zijn de rentetarieven nog nooit gestegen. Per 17 juni 2022 komt daar verandering in. Voor alle tariefklassen wordt de rente verhoogd. Lees hieronder meer over de nieuwe rentepercentages.

Hoe is dit berekend?

Onder andere uw inkomen, maandlasten, woonsituatie en burgerlijke staat spelen een rol bij het bepalen van het voor u verantwoorde leenbedrag. Minder lenen kan natuurlijk ook.

Bij het aanvragen van een vrijblijvende offerte checken wij altijd eerst uw persoonlijke en financiële gegevens. Zo beoordelen wij of de lening bij u past.

Sluit

Contact via WhatsApp

Whatsapp op je device? Klik dan hier om direct met Freo een chat te starten. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van uw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 20.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.

Sluit

Hoe is dit berekend?

Bij het vaststellen van de bedragen en tarieven hebben wij de volgende aannames gedaan:

  1. Er worden geen boetevrije extra aflossingen gedaan.
  2. De hoogte van het maandbedrag blijft de hele looptijd van de lening gelijk.
  3. Alle verplichtingen rondom de lening zijn goed nagekomen door de contractant(en).
Sluit

Ook wij gebruiken cookies

Door op ‘Akkoord’ te klikken, accepteert u alle cookies (en vergelijkbare technieken) op onze website. Hiermee kunnen wij en derden uw internetgedrag op onze website volgen en verwerken bij uw persoonsgegevens. Door ons en derden kan een profiel worden gemaakt waarmee gepersonaliseerde advertenties kunnen worden getoond. Door op ‘Instellingen wijzigen’ te klikken, kunt u een andere cookie voorkeur kiezen. Meer informatie over cookies.