Let op! Geld lenen kost geld

Terug

Door corona stellen we grote uitgaven vaker uit

Gemakkelijk digitaal aanleveren bij Freo

Uit onderzoek van Freo en Markteffect onder ruim 500 mensen blijkt dat Nederlanders iets voorzichtiger zijn geworden met het doen van grote uitgaven tijdens de coronacrisis. 40% van de ondervraagden die voor de coronacrisis concrete plannen hadden om een auto te kopen, te gaan verbouwen of een grote uitgave te doen geven aan deze naar achteren te schuiven.

Uit het onderzoek komt naar voren dat mensen een verbouwing op dit moment het vaakst (44%) uitstellen. Het kopen van een auto zit daar net onder met 42%. Tegelijkertijd geeft 33% van de ondervraagden aan dat de coronacrisis helemaal niet van invloed is op hun koopgedrag. Een wisselend beeld dus, net als de verschillen in de inkomen van Nederlanders tijdens de coronacrisis

Lenen voor een grote uitgave

Een groot deel van de Nederlanders stelt een verbouwing op dit moment uit. Toch zijn er ook mensen die hun plannen doorzetten en hiervoor bereid zijn een lening af te sluiten. Voor ongeveer een kwart van de Nederlanders die plannen hadden om een auto te gaan kopen of te gaan verbouwen, is lenen een optie. Zorg wel dat vóórdat u gaat dat u uw financiële positie in kaart heeft. Weet waar uw risico’s liggen. Ook bij Freo kijken we hier uitgebreid naar. Zo weet u zeker dat áls u leent, u het op een verstandige manier doet. 

Meer vertrouwen

Uit het onderzoek uit 2020 kwam dat het afbetalen van de restschuld in 31% van de gevallen toen het motief was om te lenen. Dit jaar is dat ‘slechts’ 24%. Dit terwijl lenen voor het verbouwen of aanpassen van de woning met tien procent is gestegen van 27% naar 37%. Uit het onderzoek blijkt verder dat we vooral denken dat ánderen gaan verbouwen als gevolg van de coronacrisis (53%). Dit is een toename van 14% in vergelijking met vorig jaar. Betekent dit dat we er iets meer vertrouwen in hebben dat corona snel achter de rug is? Of willen we er gewoon goed bijzitten als we straks weer een jaar thuis moeten werken? Laten we hopen op het eerste.

Ron van Vliet - Directeur Freo

Door Ron van Vliet

22 april 2021 | geplaatst in Freo onderzoekt

Meer over Freo onderzoekt

  • NPS_56_desktop
    01 juli 2022

    Onderzoek: klanttevredenheid Freo ongekend hoog

    Maar liefst 93% van onze klanten zou bij een nieuwe leenbehoefte overwegen om opnieuw voor Freo te kiezen. Dat blijkt uit de nieuwste resultaten van ons jaarlijkse NPS onderzoek. Dit jaar lieten ruim 1900 klanten van zich horen. En daar worden wij blij van!

  • 5-stars-desktop
    28 april 2022

    Rente van Freo valt opnieuw in de prijzen

    Voor de twaalfde keer op rij sleept Freo de prijs binnen voor laagste rente bij een Persoonlijke Lening. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt door onafhankelijk onderzoekinstituut MoneyView.

Hoe is dit berekend?

Onder andere uw inkomen, maandlasten, woonsituatie en burgerlijke staat spelen een rol bij het bepalen van het voor u verantwoorde leenbedrag. Minder lenen kan natuurlijk ook.

Bij het aanvragen van een vrijblijvende offerte checken wij altijd eerst uw persoonlijke en financiële gegevens. Zo beoordelen wij of de lening bij u past.

Sluit

Contact via WhatsApp

Whatsapp op je device? Klik dan hier om direct met Freo een chat te starten. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van uw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 20.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.

Sluit

Hoe is dit berekend?

Bij het vaststellen van de bedragen en tarieven hebben wij de volgende aannames gedaan:

  1. Er worden geen boetevrije extra aflossingen gedaan.
  2. De hoogte van het maandbedrag blijft de hele looptijd van de lening gelijk.
  3. Alle verplichtingen rondom de lening zijn goed nagekomen door de contractant(en).
Sluit

Freo gebruikt cookies

Wij plaatsen cookies om uw bezoek te verbeteren. Gaat u akkoord? Accepteer dan alle cookies. .