Let op! Geld lenen kost geld

Terug

‘Nederlanders pakken eigen woning aan tijdens coronacrisis’

Gemakkelijk digitaal aanleveren bij Freo

Een eigen huis, een plek onder de zon ... in coronatijd is een fijn huis nóg belangrijker geworden: we zijn tenslotte meer thuis dan ooit. Maar we gaan hiervoor niet op zoek naar een andere plek, is de verwachting. In plaats daarvan krijgt de eigen woning wat extra liefde. Dit en meer blijkt uit het Groot Leenonderzoek van Freo en onderzoeksbureau Markteffect.

Uit ons eerdere onderzoek ‘Corona & Lenen’ van afgelopen mei bleek al dat 39% van de Nederlanders verwacht dat mensen meer geld gaan investeren in de bestaande woning. In het Groot Leenonderzoek hebben we enkel mensen met een lening ondervraagd. Van deze groep verwacht maar liefst 65% dat we meer geld gaan stoppen in het eigen huis. Verhuizen gaan we volgens beide groepen – Nederlanders vs. leners  - veel minder doen. 58% van de mensen met een lening verwacht dat we door de coronacrisis honkvaster zijn geworden, tegenover 53% van de Nederlanders (in mei 2020). 

Consumentenvertrouwen

Opvallend is dat bijna de helft van de leners denkt dat we door de coronacrisis duurzamer gaan leven. Dat betekent minder met de auto en het vliegtuig, maar óók investeren in een duurzame woning door goede isolatie, zonnepanelen of een warmtepomp. Daarnaast verwacht het overgrote deel van de leners (72%) dat er door de coronacrisis meer leningen afgesloten worden. In de praktijk zien we dit (nog) niet terug. Het aantal afgesloten leningen is hetzelfde gebleven. Nederlanders hebben behoefte aan vertrouwen en een duidelijk perspectief. Nu dat er niet is, kijkt het merendeel de kat uit de boom.

Ron van Vliet - Directeur Freo

Door Ron van Vliet

28 september 2020 | geplaatst in Freo onderzoekt

Meer over Freo onderzoekt

  • NPS_blog_afbeelding
    17 mei 2023

    Onderzoek: 94% van onze klanten zou opnieuw voor Freo kiezen

    Jaarlijks benaderen wij onze klanten om mee te doen aan ons klanttevredenheidsonderzoek. Dit jaar lieten 2.291 klanten hun stem horen. Het resultaat: 94% van onze klanten zou, in het geval van een nieuwe leenbehoefte, opnieuw kiezen voor Freo. Een mooie score waar we als Freo trots op zijn.

  • NPS_56_desktop
    01 juli 2022

    Onderzoek: klanttevredenheid Freo ongekend hoog

    Maar liefst 93% van onze klanten zou bij een nieuwe leenbehoefte overwegen om opnieuw voor Freo te kiezen. Dat blijkt uit de nieuwste resultaten van ons jaarlijkse NPS onderzoek. Dit jaar lieten ruim 1900 klanten van zich horen. En daar worden wij blij van!

Hoe is dit berekend?

Onder andere jouw inkomen, maandlasten, woonsituatie en burgerlijke staat spelen een rol bij het bepalen van het voor jou verantwoorde leenbedrag. Minder lenen kan natuurlijk ook.

Bij het aanvragen van een vrijblijvende offerte checken wij altijd eerst jouw persoonlijke en financiële gegevens. Zo beoordelen wij of de lening bij je past.

Sluit

Contact via WhatsApp

Whatsapp op je device? Klik dan hier om direct met Freo een chat te starten. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van jouw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 20.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.

Sluit

Hoe is dit berekend?

Bij het vaststellen van de bedragen en tarieven hebben wij de volgende aannames gedaan:

  1. Er worden geen boetevrije extra aflossingen gedaan.
  2. De hoogte van het maandbedrag blijft de hele looptijd van de lening gelijk.
  3. Alle verplichtingen rondom de lening zijn goed nagekomen door de contractant(en).
Sluit

Ook wij gebruiken cookies

Door op ‘Akkoord’ te klikken, accepteer je alle cookies (en vergelijkbare technieken) op onze website. Hiermee kunnen wij en derden jouw internetgedrag op onze website volgen en verwerken wij jouw persoonsgegevens. Door ons en derden kan een profiel worden gemaakt waarmee gepersonaliseerde advertenties kunnen worden getoond. Door op ‘Instellingen wijzigen’ te klikken, kun je een andere cookie voorkeur kiezen. Meer informatie over cookies.