Om goed te beoordelen of een lening echt bij u past, hebben we verschillende gegevens van u nodig. Bijvoorbeeld informatie over uw woonlasten, inkomen of pensioen. Voorheen vroegen we u deze documenten stuk voor stuk te uploaden. Door ons nieuwe aanleverproces gaat dit nu volledig automatisch. Met uw toestemming haalt Freo eenmalig de gegevens op bij bijvoorbeeld de Belastingdienst, UWV en uw bank. Dat scheelt u weer een avondje ‘graven’ in uw administratie!
Freo verzamelt uw gegevens uit de volgende bronnen:
- Belastingdienst: gegevens over uw huishouden, inkomen, bezittingen en schulden
- UWV: uw loongegevens, het dienstverband en eventuele uitkeringen
- MijnPensioenoverzicht.nl: uw gegevens over uw pensioen
- Uw bankgegevens: Rabobank, ING en binnenkort ABN Amro en de Volksbank
Minder kans op fouten
Op dit moment levert ongeveer 30% van onze klanten de documenten in één keer goed en volledig aan. In alle andere gevallen moeten we contact zoeken om de juiste spullen aangeleverd te krijgen. De kans op fouten is blijkbaar groot. Met deze nieuwe manier van aanleveren vermindert die kans aanzienlijk. Er zijn minder contactmomenten nodig en klanten worden eerder geholpen. Voor allebei de partijen een fijne ontwikkeling!
Ontspannen lenen
Bij Freo doen we er alles aan om uw leningaanvraag zo soepel mogelijk te laten verlopen. Daarom werken we continu aan het verbeteren van onze website, apps en het aanvraagproces. Als eerste kredietverstrekker in Nederland zijn we er nu in geslaagd om het aanvragen van een lening volledig te digitaliseren. Papierloos lenen is ‘ontspannen lenen’. Zonder gedoe en op een veilige manier.