Let op! Geld lenen kost geld

Terug

Waarom lenen bij Freo? Omdat jij het zegt!

Freo scoort weer hoog op klanttevredenheid

Freo is goed bezig! Dat is niet alleen mijn persoonlijke mening, maar ook die van onze klanten. Begin dit jaar hebben we een groot klantonderzoek gehouden, waar maar liefst 600 klanten aan deelnamen. We stelden vragen over onze producten en dienstverlening. Zoals: wat zou je doen als je de baas was van Freo?

De antwoorden waren erg positief. Maar liefst 92 procent van de ondervraagden is (zeer) tevreden over Freo. Dat zorgde voor één van de hoogste klanttevredenheidscijfers in de gehele financiële branche.

We meten de klanttevredenheid door middel van de Net Promoter Score (NPS). Freo scoort – ook ten opzichte van branchegenoten – een erg hoge NPS van 39. We zijn trots op deze waardering. Het is tenslotte ons doel om lenen eerlijk, makkelijk en duidelijk te maken.

Verbeterde online mogelijkheden

Klanten geven aan dat ze het fijn vinden dat ze veel online kunnen regelen. Anderen zijn juist blij met de snelheid en communicatie tijdens het aanvraagproces. Ook de betrouwbaarheid en klantvriendelijkheid van onze organisatie werd genoemd. “Je kunt erg makkelijk via internet geld opnemen en storten: alles is binnen één dag geregeld”, zegt een klant. En: "Freo is eerlijk, denkt mee en geeft ook rentekorting als de rente in de markt is gedaald.” Een andere klant geeft aan: “Kredietverstrekkers komen slecht in het nieuws, maar Freo presteert boven verwachting goed." De onafhankelijke vergelijkingssite Independer laat nog veel meer meningen van onze klanten zien.

Blijven verbeteren

Dit klantenonderzoek gebruiken we niet om onszelf een schouderklopje te geven. We gebruiken het om de wensen van de klant te onderzoeken. Zo willen onze klanten graag nog meer mogelijkheden bieden in de online Mijn Freo-omgeving. Ook wensen ze een verdere verbetering van onze productkenmerken en condities en – uiteraard – een nog lagere rente. We gebruiken het klantenonderzoek ook om Freo te blijven verbeteren en te blijven innoveren. Ons doel? Een nóg hogere NPS en een nóg hogere klanttevredenheid. Zo bieden we onze klanten een goed, eerlijk en transparant leenproduct.

Ron van Vliet - Directeur Freo

Door Ron van Vliet

07 juni 2016 | geplaatst in Freo nieuws

Gerelateerde artikelen

  • Een voordelige lening bij Freo
    04 september 2023

    Nieuwe leennormen per 4 september 2023

    Per 4 september 2023 zijn de leennormen voor consumptief krediet aangescherpt. Dit betekent dat je met hetzelfde inkomen minder kunt lenen.

  • Firm Ground digitale toegankelijkheid
    14 maart 2023

    Freo werkt aan digitale toegankelijkheid

    Het online regelen van bankzaken lijkt voor veel mensen vanzelfsprekend. Toch is dit niet voor iedereen het geval. Zo bleek onlangs uit een rapport van De Nederlandsche Bank dat maar liefst 2,6 miljoen mensen worstelen met de digitale betaalwereld. Digitale toegankelijkheid wordt steeds belangrijker, ook bij Freo. We zijn dan ook bezig met het verbeteren van onze digitale toegankelijkheid. Het bedrijf Firm Ground helpt ons hierbij.

Ook wij gebruiken cookies

Door op ‘Akkoord’ te klikken, accepteer je alle cookies (en vergelijkbare technieken) op onze website. Hiermee kunnen wij en derden jouw internetgedrag op onze website volgen en verwerken wij jouw persoonsgegevens. Door ons en derden kan een profiel worden gemaakt waarmee gepersonaliseerde advertenties kunnen worden getoond. Door op ‘Instellingen wijzigen’ te klikken, kun je een andere cookie voorkeur kiezen. Meer informatie over cookies.

Kies jouw niveau