Let op! Geld lenen kost geld

Wat kan ik doen om het aanvraagproces te versnellen?

Door Astrid Sanders op 21 februari 2017

740_vrouw_belt

Als u een lening aanvraagt bij Freo wilt u natuurlijk zo snel mogelijk weten of uw aanvraag wordt goedgekeurd. In 50% van de gevallen duurt een aanvraag langer omdat niet alle documenten op de juiste manier bij ons worden aangeleverd. Onderstaande tips helpen u dat voorkomen.

LET OP: Deze tekst gaat over documenten die vaak niet juist worden aangeleverd. Punten om extra op te letten dus. De complete lijst van documenten vindt u terug in uw offertepakket of in uw Mijn Freo-omgeving. 

1. Zorg dat uw bankafschrift compleet is

Wij ontvangen uw bankafschrift graag als één compleet document. Dus geen losse pagina’s. Op het bankafschrift moet duidelijk zichtbaar zijn:

  • op welke naam de bankrekening staat (de tenaamstelling);
  • uw inkomen;
  • een omschrijving van uw bij- en afschrijvingen. Dus niet alleen de bedragen;
  • uw woonlasten van uw huur of hypotheek. Dit geldt niet als u in- of thuiswonend bent.

Bij aankoop nieuwe woning vragen wij ook uw hypotheekofferte op.

2. Arbeidsovereenkomst of intentieverklaring?

Heeft u een tijdelijk dienstverband dat binnen drie maanden verloopt? Dan ontvangen wij graag een intentieverklaring. Dit is een verklaring waarin uw werkgever het voornemen heeft u in vaste dienst te nemen. Bent u minder dan één jaar in dienst bij uw werkgever? Dan ontvangen wij graag uw arbeidsovereenkomst.

3. Oversluiten? Vergeet uw saldo-overzicht(en) niet

Stapt uw met één of meerdere leningen over naar Freo? Wij hebben van al deze leningen saldo-overzichten nodig. Dus óók als het gaat om een creditcardschuld of postorderkrediet. Op de overzichten moet duidelijk zichtbaar zijn:

  • uw naam;
  • naam van de kredietverstrekker;
  • het contractnummer;
  • uw geleend bedrag (bij een Persoonlijke Lening) of limiet (bij een Doorlopend Krediet)
  • uw actueel saldo.

De maandoverzichten mogen niet ouder zijn dan twee maanden. Gaat het om een creditcardschuld? Maak dan een foto of scan van uw creditcard (voor- en achterkant).

4. Vul uw SEPA Doorlopende machtiging goed in

  • vul uw volledige rekeningnummer (IBAN) in;
  • zet uw handtekening(en) op het formulier;

Vaak krijgen wij het SEPA-formulier terug met alleen een het rekeningnummer, zoals deze voorheen werd weergegeven. Dit is niet voldoende. Wij ontvangen graag het volledige IBAN-nummer. 

uitlegIBAN

Uw IBAN bestaat uit een landcode, controlegetal, bankcode en uw huidige rekeningnummer aangevuld met één of meer nullen. U vindt uw IBAN op uw rekeningafschrift, bankpas of via internetbankieren.

5. Stuur uw loonstrook en/of pensioenoverzicht mee

Uw loonstrook mag niet ouder zijn dan twee maanden. 62 jaar of ouder? Stuur dan ook een overzicht mee van uw toekomstig pensioen. Dit overzicht kunt u vinden op www.mijnpensioenoverzicht.nl.

6. Zorg dat de kopie identiteitsbewijs aan alle voorwaarden voldoet

Stuur ons een kopie (voor –én achterkant) van uw identiteitsbewijs. Dit kan zijn:

  • paspoort;
  • identiteitskaart;
  • rijbewijs of
  • verblijfsdocument voor onbepaalde tijd.

Het is belangrijk dat het document, met daarop ook uw burgerservicenummer (BSN), goed zichtbaar is.

Tot slot: zet op alle offertestukken uw handtekening

Het is belangrijk dat u op alle onderdelen van het offertepakket uw handtekening zet. Is alles compleet? Lever de documenten digitaal aan in Mijn Freo. Maak een foto of scan van de documenten en upload deze in uw persoonlijke omgeving. Meestal hoort u binnen drie tot vier dagen of uw aanvraag door Freo is geaccepteerd. Indien u de documenten niet digital wilt aanleveren, kunt u deze retourneren per post. De behandeling van uw aanvraag zal dan enkele dagen langer duren. 

LET OP: Bovenstaande gaat over documenten die vaak niet juist worden aangeleverd. Punten om extra op te letten dus. De complete lijst van documenten vindt u terug in uw offertepakket of in uw Mijn Freo-omgeving. 


Overige weblogs van Astrid

Naar weblog overzicht

Contact via WhatsApp

Klik hier om direct met Freo te whatsappen. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van uw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 21.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.