Algemene voorwaarden Freo Persoonlijke Lening 2025

1. Uw lening

  1. U spreekt met ons af welk bedrag u van ons leent.
  2. U ontvangt het bedrag dat u leent in één keer op de afgesproken betaalrekening.
    Sluit u een andere lening naar ons over? Dan betalen wij die lening terug. Blijft er daarna een bedrag over? Dan ontvangt u dit bedrag op de afgesproken betaalrekening.

2. Looptijd van uw lening

  1. U spreekt met ons de looptijd van uw lening af. Deze is gelijk aan het aantal maandelijkse termijnen in uw contract.
  2. Uw lening start op de datum waarop u het bedrag dat u leent ontvangt op de afgesproken betaalrekening.
    Sluit u een andere lening naar ons over? Dan is dit de datum waarop wij uw andere lening terugbetalen.
  3. Uw lening stopt aan het einde van de afgesproken looptijd. 
    Soms stopt uw lening eerder. Bijvoorbeeld wanneer u eerder terugbetaalt. Of wanneer u uw lening in één keer moet terugbetalen door een afspraak uit deze voorwaarden

3. Het maandbedrag en extra rentedagen

  1. U spreekt met ons een maandbedrag af. Dit maandbedrag moet u ons elke maand betalen totdat u alles heeft betaald.
  2. Bedragen die u heeft betaald kunt u niet opnieuw opnemen.
  3. In het maandbedrag zit:

    1. de rente;
    2. het bedrag dat u terugbetaalt op uw lening (aflossing).

    Doordat u terugbetaalt wordt het bedrag aan rente steeds kleiner en het bedrag dat u terugbetaalt steeds groter.

  4. U betaalt het maandbedrag elke maand achteraf op de 28ste van de maand.
  5. Start uw lening tussen de 1e en de 28ste van de maand? Dan betaalt u het maandbedrag voor het eerst in de maand nadat uw lening is gestart.
    Start uw lening ná de 28ste van de maand? Dan betaalt u het maandbedrag voor het eerst in de tweede maand nadat uw lening is ingegaan.

    Wij leggen dit uit met een voorbeeld:

    • Op 26 april ontvangt u op uw betaalrekening het bedrag dat u leent.
      U betaalt op 28 mei voor het eerst het maandbedrag.
    • Op 29 april ontvangt u op uw betaalrekening het bedrag dat u leent. 
      U betaalt op 28 juni voor het eerst het maandbedrag.
  6. Start uw lening niet precies op de 28e van de maand? Dan betaalt u de eerste keer het maandbedrag en daarnaast extra rentedagen. De periode waarover u de eerste keer rente betaalt loopt vanaf de startdatum van uw lening plus één maand tot en met uw eerste betaaldatum.
    Wij leggen dit uit met een voorbeeld:
    • Op 28 april ontvangt u op uw betaalrekening het bedrag dat u leent. 
      In het eerste maandbedrag zit de rente en aflossing over de periode van 29 april tot en met 28 mei. U heeft geen extra rentedagen. 
      Op 28 mei incasseren wij voor het eerst het maandbedrag met één incasso.
    • Op 26 april ontvangt u op uw betaalrekening het bedrag dat u leent. 
      In het eerste maandbedrag zit de rente en aflossing over de periode van 27 april tot en met 26 mei. Daarnaast heeft u twee extra rentedagen; 27 mei en 28 mei. 
      Op 28 mei incasseren wij voor het eerst het maandbedrag én de 2 extra rentedagen met twee aparte incasso’s.
    • Op 29 april ontvangt u op uw betaalrekening het bedrag dat u leent. In het eerste maandbedrag zit de rente en aflossing over de periode van 30 april tot en met 29 mei. Daarnaast heeft u 29 extra rentedagen; 30 mei tot en met 28 juni.Op 28 juni incasseren wij voor het eerst het maandbedrag én de 29 extra rentedagen met twee aparte incasso’s.
In uw contract kunnen wij met u een andere betaaldatum afspreken. Wij mogen de betaaldatum altijd wijzigen. In artikel 29 van deze voorwaarden leest u voorbeelden van situaties waarin wij dit kunnen doen.

4. Uw rente is vast

  1. U spreekt met ons een vaste rente af. Dit betekent dat de rente niet verandert tijdens de looptijd van uw lening. Wij berekenen de rente op jaarbasis.
  2. Wij brengen de rente in rekening vanaf de datum dat uw lening start tot de datum waarop u alles heeft betaald.

5. Uw jaarlijks kostenpercentage en het totale te betalen bedrag

  1. In uw contract staan:

    1. het jaarlijks kostenpercentage (JKP): Dit laat zien hoeveel kosten u elk jaar betaalt voor uw lening, als percentage van de lening.
    2. het ‘totale door u te betalen bedrag’: Dit is de optelsom van uw lening en de totale kosten die u moet betalen.

    Wij stellen het JKP en ‘totale door u te betalen bedrag’ vast bij het sluiten van uw contract. In lid 2 staan de rekenkundige aannames die wij voor het JKP en het totaal door u te betalen bedrag hebben gebruikt. Met ‘rekenkundige aannames’ bedoelen wij dat wij ervan uitgaan dat deze gegevens waar zijn, ook als dat later niet zo blijkt te zijn. Bijvoorbeeld omdat u later extra terugbetaalt op uw lening.

  2. Voor de berekening van het jaarlijks kostenpercentage en het totale door u te betalen bedrag gaan wij ervan uit dat:
    1. de looptijd van uw lening gelijk blijft;
    2. de afgesproken rente tijdens de looptijd van uw lening gelijk blijft;
    3. u niet extra terugbetaalt op uw lening;
    4. het afgesproken maandbedrag gelijk blijft;
    5. u de maandbedragen op tijd betaalt en er dus geen betalingsachterstanden zijn;
    6. u zich houdt aan alle andere afspraken uit uw contract en deze voorwaarden.

6. Eerder terugbetalen zonder extra kosten

  1. U mag uw lening altijd eerder terugbetalen. Dit mag voor heel uw lening of voor een deel. U hoeft dan geen extra kosten te betalen.
  2. U kunt eerder terugbetalen door een extra bedrag boven op uw maandbedrag aan ons over te boeken. Betaalt u een extra bedrag boven op uw maandbedrag? Dan blijft uw maandbedrag gelijk, behalve als wij iets anders met u afspreken. Het bedrag dat u extra heeft betaald wordt wel van de lening afgetrokken. Dit betekent dat uw lening eerder stopt.

7. Hoe betaalt u ons?

  1. De bedragen die u aan ons moet betalen boeken wij af van een betaalrekening die (ook) op uw naam staat. U geeft ons hiervoor toestemming met een SEPA- incassomachtiging. Wij laten u vooraf weten wanneer wij de bedragen afboeken. Dit doen wij minimaal 7 werkdagen voordat wij de bedragen afboeken. Wij mogen deze periode veranderen. Als wij dat doen, laten wij u dat vooraf weten.
  2. Krijgen wij een bedrag van u terug? En krijgt u een bedrag terug van ons? Dan verrekenen wij deze bedragen met elkaar. Dit betekent dat wij het bedrag dat wij van u krijgen ‘wegstrepen’ tegen het bedrag dat u van ons krijgt.

8. Twee geldleners; afspraken over informeren en de hoofdelijke aansprakelijkheid

  1. Bent u met twee geldleners? 
    Dan mag iedere geldlener ons ook namens de andere geldlener informeren of mededelingen doen. Zoals het rekeningnummer wijzigen dat wij gebruiken om de bedragen, die u ons moet betalen, af te boeken.
  2. Wij hoeven maar één geldlener te informeren. Deze informatie geldt voor u beiden. Dat betekent dat ieder van u gebonden is aan de informatie die wij aan één van u hebben gegeven. U moet deze informatie dus zo snel mogelijk aan elkaar doorgeven.
  3. Als wij het over ‘u’ hebben dan bedoelen wij alle geldleners samen en iedere geldlener apart.
  4. Wij kunnen iedere geldlener aanspreken om alles (de lening, rente en kosten) te betalen. Dit betekent dat iedere geldlener verplicht is alles aan ons te betalen als wij daarom vragen. Ook kunnen wij iedere geldlener houden aan alle verplichtingen uit uw contract en deze algemene voorwaarden. De wet noemt dit ‘hoofdelijke aansprakelijkheid’.
  5. Wij kunnen bepalen dat één van de geldleners niet meer aansprakelijk is. De ander blijft voor het geheel aansprakelijk. Dit kunnen wij bepalen zonder uw toestemming.
  6. Wij kunnen bepalen dat ook andere personen, die wij kunnen aanspreken voor de lening, niet hoeven te betalen. Bijvoorbeeld de ex-echtgenoot, ex-partner of erfgenaam van een geldlener. Dit kunnen wij bepalen zonder uw toestemming. De (overblijvende) geldlener blijft dan voor het geheel aansprakelijk.

9. Uw herroepingsrecht

  1. Na het afsluiten van de lening mag u zich binnen 14 dagen bedenken en het afsluiten terugdraaien (herroepen). Als u zich heeft bedacht moet u ons dit laten weten. Bent u met twee geldleners? Dan mag ieder van u het afsluiten van de lening herroepen.
  2. Bedenkt u zich en draait u het afsluiten terug? Dan moet u het geleende bedrag inclusief lopende rente aan ons betalen. Dit moet binnen 30 dagen nadat u ons hebt laten weten dat u zich heeft bedacht. Betaalt u niet binnen 30 dagen terug? Dan mogen wij vertragingsrente rekening brengen. Meer hierover leest u in artikel 13.

10. U zegt op

U mag de lening altijd opzeggen. Bent u met twee geldleners? Dan mag iedere geldlener de lening opzeggen. 
U moet dan alles wat u aan ons verschuldigd bent meteen aan ons betalen. 

11. U betaalt een maandbedrag niet op tijd of niet

Bent u minstens twee maanden te laat met de betaling van een verschuldigd maandbedrag of betaalt u helemaal niet? Dan stellen wij u in gebreke. Dat houdt in dat wij u laten weten dat u de gemaakte afspraken niet nakomt. Wij geven u daarbij nog wel de kans om voor een bepaalde datum alsnog te betalen. Betaalt u dan nog niet? Dan is de lening direct opeisbaar. Wat dit betekent leest u in artikel 12 lid 1 van deze voorwaarden. Ook mogen wij vertragingsrente in rekening brengen. In artikel 13 van deze voorwaarden leest u meer over de vertragingsrente.

12. Wanneer is de lening direct opeisbaar en moet u alles meteen betalen?

  1. Als de lening direct opeisbaar is, moet u ons alles meteen betalen, zónder dat wij u dat van tevoren hoeven te laten weten.
  2. De lening is direct opeisbaar in de volgende situaties:
    1. U heeft niet of niet op tijd betaald, zoals omschreven in artikel 11 van deze voorwaarden en u heeft nog steeds niet betaald binnen de daartoe gestelde termijn nadat wij u in gebreke hebben gesteld.
    2. U wordt failliet verklaard.
    3. De wettelijke schuldsaneringsregeling is op u van toepassing verklaard.
    4. U heeft ons bewust onjuiste informatie gegeven om de lening te krijgen. Wij zouden u de lening niet, of op andere voorwaarden hebben gegeven als u ons juist had geïnformeerd.
    5. Wij vinden dat de relatie met u een gevaar is voor onze integriteit of die van de financiële sector. Bijvoorbeeld bij een vermoeden van fraude of als de goede naam van ons of van andere financiële instellingen wordt aangetast.
    6. Wij vinden dat u niet voldoet aan sanctiewet of -regelgeving zoals opgelegd of vastgesteld door de Verenigde Naties, de Europese Unie, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, of een andere partij die volgens de wet, verdrag of op een andere manier bevoegd is zulke regels op te stellen. Wij bepalen wat valt onder sanctiewet of -regelgeving en ook of de betreffende partij bevoegd is zulke regels op te stellen.
    7. U woont niet meer in Nederland of wij mogen aannemen dat u binnen enkele maanden niet meer in Nederland woont.
    8. U overlijdt en wij verwachten met goede reden dat uw erfgenamen de verplichtingen uit de lening niet nakomen.

13. Vertragingsrente

  1. Moet u ons een bedrag betalen? En bent u daar te laat mee? Dan stellen wij u in gebreke. Dat houdt in dat wij u laten weten dat u de gemaakte afspraken niet nakomt. Wij geven u daarbij nog wel de kans om voor een bepaalde datum alsnog te betalen.
  2. Als u dan nog niet betaalt, mogen wij vertragingsrente in rekening brengen over het bedrag dat u aan ons moet betalen.
  3. Is de lening direct opeisbaar geworden? Dan mogen wij vertragingsrente in rekening brengen als u niet heeft betaald na de ingebrekestelling en binnen de daartoe gestelde termijn. U betaalt de afgesproken vaste rente totdat wij vertragingsrente in rekening brengen.
  4. U vindt de vertragingsrente in uw contract.

14. Wanneer moet u ons informatie geven?

  1. Als wij dat vragen moet u ons informatie geven om vast te kunnen stellen of u de lening voor het door u opgegeven leendoel heeft gebruikt. Bijvoorbeeld een rekeningafschrift of betaalbewijs.
  2. U moet belangrijke veranderingen in uw financiële en persoonlijke situatie en omstandigheden zo snel mogelijk aan ons doorgeven. Bijvoorbeeld een wijziging van contactgegevens, een overlijden, verhuizing (zowel binnen als buiten Nederland), werkloosheid of een echtscheiding.
  3. Als wij dat vragen moet u ons actuele gegevens over uw inkomsten, vermogen en lasten geven. Bijvoorbeeld een rekeningafschrift. Dit mogen wij doen om te beoordelen of uw lening nog past bij uw financiële situatie.
  4. Als wij dat vragen moet u ons informatie geven zodat wij aan onze verplichtingen kunnen voldoen. Bijvoorbeeld onze (wettelijke) verplichtingen tegenover nationale of internationale toezichthouders, of (fiscale) autoriteiten. Of onze verplichtingen op basis van de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme en sanctiewetgeving.

15. Uw contactgegevens

  1. Wij gebruiken uw adres, uw e-mailadres, uw (mobiele) telefoonnummer of berichtgeving in Mijn Freo om contact met u op te nemen of om u informatie toe te sturen.
  2. Wijzigt er iets in uw contactgegevens? Dan moet u ons dit zo snel mogelijk laten weten.

16. Informatie zo snel mogelijk controleren

  1. Als wij u informatie geven, controleer deze dan zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 2 weken na ontvangst. Denk bij informatie bijvoorbeeld aan brieven, een e-mailbericht of een sms-bericht.
  2. Wij informeren u via onze online diensten, zoals Mijn Freo. Controleer zo snel mogelijk, maar ten minste één keer per 2 weken de informatie. Log daarom ten minste één keer per 2 weken in op Mijn Freo. Of vaker als daar een aanleiding voor is of als wij dat met u hebben afgesproken.

17. Adres onbekend

Is uw adres onbekend? Dan geldt het adres van ons kantoor als uw woonplaats. Wij gebruiken dit adres voor de verzending van post of juridische documenten aan u. Bijvoorbeeld als er voorwaarden wijzigen of wij een procedure tegen u starten. Wij mogen het adres van ons kantoor altijd wijzigen.

18. Persoonsgegevens

Wij verwerken uw persoonsgegevens. Dit betekent dat wij uw gegevens bijvoorbeeld kunnen verzamelen of gebruiken. Het Privacy Statement beschrijft de manier waarop wij en andere onderdelen van Rabobank Groep omgaan met uw persoonsgegevens. U vindt het Privacy Statement op www.freo.nl. U kunt het ook bij ons opvragen.

19. Verstrekking van persoonsgegevens

  1. Bij de uitvoering van uw contract worden soms ook andere partijen ingeschakeld, waaronder verwerkingscentra in andere landen. Daarbij kunnen persoonsgegevens ook worden uitgewisseld met landen buiten de Europese Unie.
  2. De autoriteiten van deze landen kunnen onderzoek doen naar deze gegevens. Dit kan zowel tijdens als na de verwerking van de gegevens gebeuren.

20. Aan wie mogen wij informatie geven? En wat mogen wij met die informatie doen?

  1. Wij mogen altijd informatie geven over u of uw lening aan rechtsopvolgers van ons of partijen aan wie wij zekerheid verstrekken. Het is ook mogelijk dat wij onze werkzaamheden uitbesteden aan een andere onderneming. Wij mogen die andere onderneming ook die informatie geven als dat nodig is voor het werk dat die onderneming doet. Wij mogen deze informatie ook geven aan andere onderdelen van Rabobank Groep. Rabobank Groep bestaat uit:

    • Rabobank;
    • de dochterondernemingen van Rabobank, en
    • onderdelen waarin Rabobank een deelneming heeft.

    Daarnaast kunnen wij informatie geven aan andere derden, zoals bijvoorbeeld aan de Autoriteit Financiële Markten (AFM), om aan onze wettelijke verplichtingen te voldoen.

  2. Wij mogen de informatie die wij van u hebben aan andere onderdelen of ondernemingen geven om ons werk zo goed mogelijk te kunnen doen. Bijvoorbeeld om:

    • de afspraken die wij met u gemaakt hebben, te kunnen uitvoeren;
    • u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn;
    • analyses te doen of u de lening nu en in de toekomst kunt blijven betalen, bijvoorbeeld bij de aanvraag van een lening of bij een verhoging. Maar ook tijdens de looptijd van de lening doen we deze analyses;
    • ervoor te zorgen dat de financiële sector veilig en betrouwbaar blijft;
    • te kunnen voldoen aan wettelijke verplichtingen;
    • risico-analyses te doen die ons helpen bij het vaststellen van de kapitaaleisen.

    Wij kunnen hiervoor ook informatie die wij over u hebben met betrekking tot een ander product of dienst gebruiken. Dit geldt ook voor gegevens over u die wij op andere gronden mogen krijgen, bijvoorbeeld gegevens van het Bureau Kredietregistratie (BKR).

21. Bureau Kredietregistratie (BKR)

  1. Wij zijn aangesloten bij de stichting Bureau Kredietregistratie (BKR). Wij mogen informatie over u opvragen bij het Centraal Kredietinformatiesysteem (CKI) van het BKR. Soms moeten wij informatie over u opvragen. Bijvoorbeeld wanneer u ons om een lening vraagt. Dit noemen we een BKR-toetsing.
  2. Bepaalde zaken moeten wij melden bij BKR. Bijvoorbeeld de hoogte van de lening die wij u geven (positieve registratie). Of als u ons niet op tijd betaalt (negatieve registratie).
  3. Moeten wij een negatieve BKR-melding doen? Dan kan dit nadelige gevolgen voor u hebben. Bijvoorbeeld als u opnieuw geld wilt lenen of een huis wilt kopen. Het kan gebeuren dat u dan geen nieuwe lening krijgt.
  4. In deze gevallen verwerken wij uw persoonsgegevens. BKR slaat deze gegevens ook op in het Centraal Krediet Informatiesysteem.
  5. Meer informatie over BKR vindt u op www.bkr.nl. U kunt hier ook meer lezen over de rechten die u heeft over uw registratie bij BKR. Heeft u hier vragen over? Dan kunt u ook contact met ons opnemen.
  6. In artikel 25 van deze voorwaarden vindt u meer informatie over onze klachtenprocedure en uw mogelijkheden wanneer u een klacht heeft over uw BKR-registratie of de toetsen die wij doen bij BKR.

22. Gedragscode Consumptief Krediet

De Vereniging van Financieringsondernemingen in Nederland (VFN) heeft leennormen en een gedragscode voor consumptief krediet vastgesteld. Freo houdt zich aan deze Leennormen en de Gedragscode Consumptief Krediet. Deze code vindt u op www.vfn.nl of kunt u opvragen bij Freo.

23. De taal die van toepassing is

Uw contract, de algemene voorwaarden en andere informatie zijn in het Nederlands. Wij kunnen ervoor kiezen om naast het Nederlands ook delen van informatie te verstrekken in een andere taal. Bijvoorbeeld in het Engels. Als wij dit doen, verstrekken wij deze informatie als service. Bij een verschil tussen de Engelse en Nederlandse taalversie gaat de Nederlandse versie voor. 

24. Het recht dat van toepassing is

Op uw contract is alleen het Nederlands recht van toepassing. Als u een meningsverschil voorlegt aan de rechter moet dat een Nederlandse rechter zijn.

25. Heeft u een klacht?

Wij hebben een klachtenprocedure. U kunt uw klacht op 3 manieren aan Freo doorgeven. Via het online klachtenformulier, per e-mail via klantenservice@freo.nl of per telefoon bij een van de medewerkers van Freo.
Bent u niet tevreden met het antwoord? Stuur dan de klacht naar: Freo klantenservice, Postbus 2347, 5600 CH Eindhoven.
Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht door Freo? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan:

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD), Postbus 93257, 2509 AG Den Haag. Informatie over de klachtbehandeling door het KiFiD vindt u op www.kifid.nl.
Ook kunt u een klacht voorleggen aan de rechter.
Soms kunt u bij toezichthouders ook een signaal doorgeven. 
Kijk hiervoor de website van de toezichthouder waar het om gaat. Wie onze toezichthouders zijn, staat hieronder.

26. Onze toezichthouders

Onze toezichthouders zijn:

  • Autoriteit Financiële Markten, Vijzelgracht 50, 1017 HS Amsterdam. Informatie vindt u op www.afm.nl.
  • Autoriteit Consument en Markt, Muzenstraat 41, 2511 WB Den Haag. Informatie vindt u op www.acm.nl.
  • Autoriteit Persoonsgegevens, Hoge Nieuwstraat 8 2514 EL Den Haag. Informatie vindt u op www.autoriteitpersoonsgegevens.nl.

27. Fusie, splitsing, contractsoverneming of overdracht
 

  1. Fusie en splitsing Wij kunnen samengaan met een andere rechtspersoon. Dat heet fuseren. Wij kunnen ook in onderdelen worden opgesplitst. Dat heet splitsen. 
    Fuseren of splitsen wij? Dan kunnen onze rechtsopvolgers zelfstandig en ieder voor het geheel:
    • alle rechten en bevoegdheden tegenover u uitoefenen;
    • al onze verplichtingen tegenover u nakomen.
  2. Contractsoverneming
    Wij kunnen de rechtsverhouding met u en de rechten, plichten en nevenrechten die daarbij horen overdragen aan een ander. Dat kan helemaal of voor een deel. Dat heet contractsoverneming. U geeft ons daarvoor nu al toestemming, door het sluiten van het contract. Wij mogen bepalen of en wanneer wij u hierover informeren.
  3. Overdracht 
    Wij kunnen de vorderingen op u, de rechten uit het contract en de nevenrechten die daarbij horen, aan een ander overdragen. Wij kunnen deze ook verpanden of hiervoor een zogenaamde financiëlezekerheidsovereenkomst sluiten. Dat kan geheel of gedeeltelijk. Wij mogen bepalen of en wanneer wij u hierover informeren.

Is er sprake van fusie, splitsing, contractsoverneming of overdracht? Dan wordt met ‘wij’ en ‘ons’ in het contract en deze algemene voorwaarden ook bedoeld onze rechtsopvolgers.

28. Tot wanneer gelden deze voorwaarden?

Deze voorwaarden blijven gelden totdat u alles aan ons heeft betaald en het contract is geëindigd. Dit geldt ook als de rechter dit contract ontbindt.

29. Wij kunnen deze voorwaarden wijzigen

  1. Wij kunnen deze voorwaarden wijzigen, onder andere in de volgende gevallen:

    • Onze dienstverlening wijzigt. Bijvoorbeeld door nieuwe (technologische) ontwikkelingen, modernisering of nieuwe werkprocessen.
    • Wij passen ons assortiment aan. Bijvoorbeeld omdat wij een product uit ons assortiment halen of juist toevoegen.
    • Er komt nieuwe regelgeving of bestaande regelgeving wijzigt, en die regelgeving heeft invloed op onze dienstverlening aan u. Of op de afspraken die wij met u moeten of willen maken.
    • Er is een rechterlijke uitspraak of een uitspraak van het Kifid waardoor wij nieuwe afspraken met u willen maken. Of bestaande afspraken met u willen wijzigen of aanvullen
    • Wij willen onze afspraken met u anders opschrijven. Bijvoorbeeld omdat wij denken dat de tekst duidelijker kan.
    • Bij ontwikkelingen in de maatschappij of in de markt.
    Minimaal 30 dagen voordat de wijziging in gaat, hoort u dat van ons. Ook laten wij u weten waarom wij de voorwaarden wijzigen.
  2. Ook als wij de voorwaarden wijzigen, kunt u de lening zonder extra kosten eerder terugbetalen. Of in de afgesproken maandbedragen terugbetalen.

De tekst van deze Algemene voorwaarden Freo Persoonlijke Lening 2025 is op 11 juni 2025 gedeponeerd ter griffie van de rechtbank Amsterdam, onder nummer 27/2025.