Informatie over onze toegankelijkheid
Wat bedoelen we met toegankelijkheid?
Voor Freo betekent toegankelijkheid dat zoveel mogelijk mensen onze producten en diensten kunnen gebruiken. Ook als je een beperking of handicap hebt. Bijvoorbeeld als je blind of slechtziend bent of niet goed kunt horen. Met onze producten en diensten bedoelen we dat wat je via onze website kunt afsluiten. Bijvoorbeeld een Persoonlijke Lening.
Wat kun je op deze pagina lezen over toegankelijkheid?
Op deze pagina leggen we uit welke regels gelden voor toegankelijkheid. En hoe Freo hieraan voldoet. Nu en in de toekomst. Je leest ook wat je kunt doen als je vindt dat iets niet goed werkt.
Je kunt altijd contact met ons opnemen als je vragen hebt. Dit kan op de volgende manieren:
- Je kunt ons bellen op telefoonnummer 088 – 321 00 03
- Je kunt een bericht sturen naar klantenservice@freo.nl
Deze informatie kun je ook op papier ontvangen. Neem hiervoor contact met ons op en we sturen het je graag toe.
Welke regels gelden voor toegankelijkheid?
Er zijn regels voor bedrijven zoals Freo om te zorgen dat zoveel mogelijk mensen gebruik kunnen maken van de producten en diensten die we aanbieden. Deze regels gelden voor alle bedrijven in Europa zoals Freo. De regels gaan over verschillende onderwerpen. Hieronder leggen we uit om welke onderwerpen het gaat en hoe we aan de regels voldoen.
- Informatie is op verschillende manieren te vinden en te gebruiken
Je kunt onze informatie digitaal vinden en gebruiken via de website of de app. Of op papier als je je zaken niet online regelt of ons hierom vraagt. De digitale informatie is zo gemaakt dat deze wordt voorgelezen als je een schermlezer of voiceover gebruikt. We leggen dit graag aan je uit als je contact met ons opneemt. - Informatie is begrijpelijk
We schrijven alles zo duidelijk mogelijk op, in begrijpelijke taal. Soms moeten we bepaalde woorden gebruiken. Bijvoorbeeld omdat dit zo in de wet staat. Dan leggen we deze woorden uit, zodat duidelijk is wat we bedoelen. - Onze producten en diensten kun je ook gebruiken als je een zintuig mist
We zorgen dat je onze producten en diensten ook kunt gebruiken als je een zintuig mist. Bijvoorbeeld als je niet kunt zien, horen of praten. Dit geldt ook voor de manieren waarop je contact met ons kunt opnemen. We houden ook rekening met mogelijke lichamelijke beperkingen. - Tekst en foto’s of plaatjes zijn goed zichtbaar of kun je aanpassen
We zorgen dat teksten en foto’s of plaatjes goed zichtbaar zijn. Met duidelijke verschillen tussen kleuren en een goed leesbaar lettertype. Zijn de standaard letters of afbeeldingen te klein? Dan zorgen we dat je deze groter kunt maken in de app of op de website. - Kleuren zijn niet nodig om een dienst of product te gebruiken
We zorgen dat je onze producten en diensten kunt gebruiken zonder dat je hiervoor kleuren moet kunnen zien. - Uitleg over video, foto’s, plaatjes en geluid
Op onze website staan bijna alleen maar decoratieve afbeeldingen. Gebruiken we video, foto’s of plaatjes om informatie te geven? Dan leggen we uit wat hierop te zien is. En zorgen we dat dit voorgelezen kan worden door een schermlezer of voiceover. Gebruiken we geluid? Dan zorgen we voor ondertiteling of een beschrijving van de inhoud. - Geen flitsend licht of snel veranderende beelden
We gebruiken geen flitsend licht of snel veranderende beelden, zodat je rustig zicht hebt. - Gebruik hulpmiddelen
Maak je gebruik van standaard hulpmiddelen? Zoals bijvoorbeeld een schermlezer? Dan zorgen we dat je hiermee onze producten en diensten kunt gebruiken. - Privacy en veiligheid staan voorop
Gebruik je een hulpmiddel of een speciale functie om onze producten en diensten beter te kunnen gebruiken? Dan zorgen we dat ook dan je privacy en veiligheid goed geregeld is.
Onze klantenservice kent de mogelijkheden van toegankelijkheid en hulpmiddelen
De medewerkers van onze klantenservice weten hoe je onze producten en diensten kunt gebruiken als je een beperking of handicap hebt.
Hoe zorgen we dat we blijven voldoen aan de regels voor toegankelijkheid?
We blijven werken aan het verbeteren van onze producten en diensten. We houden in de gaten of wetgeving verandert. En zorgen dat we op de hoogte zijn van nieuwe ontwikkelingen. Ook horen we graag van onze klanten hoe ze denken over onze producten en diensten. Hiervoor doen we klantonderzoek.
Er wordt gecontroleerd of we voldoen aan de regels voor toegankelijkheid. Dit doet vooral de Autoriteit Financiële Markten (AFM) als belangrijkste toezichthouder. We moeten het ook zelf doorgeven als we vaststellen dat we niet aan een regel voldoen. En zorgen dat we dit oplossen.
Wat kan ik doen als iets niet goed werkt?
Helaas gaat er ook weleens iets mis met onze producten en diensten. Kun je iets niet gebruiken? Of vind je dat we het als Freo beter kunnen doen? Neem dan contact met ons op. Dit kan op de volgende manieren:
- Je kunt ons bellen op telefoonnummer 088 – 321 00 03
- Je kunt een bericht sturen naar klantenservice@freo.nl