Geautomatiseerd beoordelen

Bij Freo worden aanvragen voor een offerte geautomatiseerd beoordeeld. Dit betekent dat we de aanvraag beoordelen zonder dat een medewerker ernaar kijkt. Als je door wilt gaan met je aanvraag, moet je toestemming geven voor een geautomatiseerde beoordeling. Wil je dit niet, neem dan contact met ons op via 088-321 00 03 (normaal tarief) en kies optie 1 in het menu.

Welke toetsingen doet Freo?

Zodra je jouw offerte-aanvraag hebt verstuurd, nemen we een geautomatiseerd besluit over jouw aanvraag en je financiële situatie. Ook doen wij een BKR-toetsing om te controleren of je al leningen hebt en checken we onze waarschuwingssystemen. Vraag je de lening samen met je partner aan? Dan gelden deze toetsingen voor jullie allebei.

Waar let Freo op bij het beoordelen van een offerte-aanvraag?

We kijken naar:

  • Je inkomen in combinatie met het leenbedrag.
  • Je type inkomen: heb je inkomen uit een dienstverband, dan nemen we dit mee in de beoordeling. Sommige uitkeringen zien wij niet als inkomen, hiermee kun je geen lening aanvragen.
  • Je vaste lasten.
  • Je woon- en gezinssituatie.
  • Je leeftijd.
  • Eventuele schulden of leningen die geregistreerd zijn bij het BKR.
  • Of je in onze waarschuwingssystemen staat.

Wat als ik het niet eens ben met de beoordeling?

Als je het niet eens bent met de uitkomst onze geautomatiseerde beoordeling, dan kun je ons vragen of een medewerker er nog een keer naar kan kijken. Je hebt ook het recht om jouw mening te geven en ons besluit aan te vechten.