98 procent van onze klanten zou opnieuw voor Freo kiezen

“Hoe waarschijnlijk is het dat je Freo zou aanbevelen aan vrienden of familie?” Dat is een vraag die wij elk jaar stellen aan onze klanten. Voor de derde keer op rij zijn er méér klanten die hier positief op antwoorden. De klanttevredenheid is weer gestegen en daar zijn we supertrots op!
Freo meet de klanttevredenheid aan de hand van NPS, de Net Promoter Score. Tijdens dit soort onderzoeken staat één vraag centraal: “In hoeverre zou je Freo aanbevelen aan vrienden of familie?” Het resultaat wordt weergegeven als absolute score (dus niet als percentage) en ligt ergens tussen de -100 en +100.
NPS-score: +53
In de financiële dienstverlening is de gemiddelde NPS-score +8. Met dat in het achterhoofd sprongen wij een gat in de lucht toen we onze huidige NPS van +53 onder ogen kregen! Deze score is gebaseerd op een onderzoek dat in april is gedaan door Markteffect onder 4.113 Freo-klanten. Vooral de ‘online mogelijkheden voor het afsluiten en beheren van de lening’ worden geprezen. Maar ook roemen klanten het ‘eenvoudige aanvraagproces’ en ‘klantvriendelijkheid, snelheid en betrouwbaarheid’ van Freo.
Onderdeel Rabobank Groep
Als verbeterpunten kwamen onder andere de (naams)bekendheid van Freo en de rente naar voren. Klanten waarderen de lage rente, maar ‘gezien huidige spaarrente zou dit nog scherper kunnen’. Ook is voor veel mensen onduidelijk dat Freo onderdeel is van de Rabobank. Dit mag volgens een deel van de klanten nog duidelijker gecommuniceerd worden.
Verstandig lenen
Maar liefst 98% van de klanten overweegt Freo in de toekomst bij een nieuwe leenbehoefte. Een deel van onze klanten geeft aan ‘liever helemaal geen persoonlijke lening meer aan te gaan’. En ook dat is natuurlijk begrijpelijk. Bij Freo staat verstandig lenen voorop: leen alleen als het verantwoord is en niet anders kan.