Let op! Geld lenen kost geld

Terug

98 procent van onze klanten zou opnieuw voor Freo kiezen

Freo heeft een Net Promoter Score van +53 in 2018

“Hoe waarschijnlijk is het dat u Freo zou aanbevelen aan vrienden of familie?” Dat is een vraag die wij elk jaar stellen aan onze klanten. Voor de derde keer op rij zijn er méér klanten die hier positief op antwoorden. De klanttevredenheid is weer gestegen en daar zijn we supertrots op!

Freo meet de klanttevredenheid aan de hand van NPS, de Net Promoter Score. Tijdens dit soort onderzoeken staat één vraag centraal: “In hoeverre zou u Freo aanbevelen aan vrienden of familie?” Het resultaat wordt weergegeven als absolute score (dus niet als percentage) en ligt ergens tussen de -100 en +100. Voor uw beeld in de financiële dienstverlening is de gemiddelde NPS-score +8.

NPS-score: +53

Met dat in het achterhoofd sprongen wij een gat in de lucht toen we onze huidige NPS van +53 onder ogen kregen! Deze score is gebaseerd op een onderzoek dat in april is gedaan door Markteffect onder 4.113 Freo-klanten. Vooral de ‘online mogelijkheden voor het afsluiten en beheren van de lening’ worden geprezen. Maar ook roemen klanten het ‘eenvoudige aanvraagproces’ en ‘klantvriendelijkheid, snelheid en betrouwbaarheid’ van Freo.

Onderdeel Rabobank Groep

Als verbeterpunten kwamen o.a. de (naams)bekendheid van Freo en naar voren. Klanten waarderen de lage rente, maar ‘gezien huidige spaarrente zou dit nog scherper kunnen’. Ook is voor veel mensen onduidelijk dat Freo onderdeel is van de Rabobank. Dit mag volgens een deel van het klantenbestand nog duidelijker gecommuniceerd worden.

Verstandig lenen

Maar liefst 98% van de klanten overweegt Freo in de toekomst bij een nieuwe leenbehoefte. Een deel van onze klanten geeft aan ‘liever helemaal geen persoonlijke lening meer aan te gaan’. En ook dat is natuurlijk begrijpelijk. Bij Freo staat verstandig lenen voorop: leen alleen als het verantwoord is en niet anders kan.

Uw mening telt

Zo’n jaarlijks onderzoek is van grote waarde voor mij en mijn collega’s. Het is de basis van waaruit we elke dag verder werken aan het verbeteren van ons product. Maar, het is niet het enige moment waarop u uw stem kunt laten horen. Als lid van het Freo Panel krijgt u de kans om het hele jaar door mee te denken over de dienstverlening van Freo. Is dit iets voor u?

Alvast bedankt!

Harm Hoebergen - Manager Klantenservice

Door Harm Hoebergen

29 mei 2018 | geplaatst in Freo nieuws

Meer over Freo nieuws

Gemakkelijk digitaal aanleveren bij Freo
13 augustus 2020

Het PSV-stadion lenen voor één dag? Dit zijn onze winnaars!

Wat zou jij doen als je het Philips-stadion een dag te leen had? Deze vraag stelden wij aan alle PSV-fans. In enkele dagen ontvingen wij maar liefst 300 reacties! De vijf meest ludieke inzendingen gingen er met de winst vandoor. Deze wensen lieten wij in vervulling gaan.

Gemakkelijk digitaal aanleveren bij Freo
14 juli 2020

Leen voor één dag het stadion van PSV!

Al jaren is Freo sponsor van PSV. Dat de grasmat van de club uit Eindhoven er nu al maanden verlaten bij ligt, doet dan ook best een beetje pijn. Daarom hebben we samen met PSV een bijzondere actie bedacht: leen het Philips-stadion voor één dag voor jouw unieke wens!

Gemakkelijk digitaal aanleveren bij Freo
16 juni 2020

Freo in Top 10 Best Workplaces 2020

Eind vorig jaar kreeg Freo de titel en certificering ‘Great Place To Work’. Nu is Freo door de gelijknamige organisatie uitgeroepen tot ‘Best Workplace’! Tijdens een online uitreiking werden we samen met negen andere ‘Best Medium Workplaces’ in het zonnetje gezet. Freo-directeur Ron van Vliet over deze erkenning en verbonden blijven in tijden van crisis.

U kunt bij ons terecht

088-321 00 03 WhatsApp

Vandaag van 8:00 - 21:00 uur weer bereikbaar

Contact via WhatsApp

Whatsapp op uw device? Klik dan hier om direct met Freo een chat te starten. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van uw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 21.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.

Sluit