Let op! Geld lenen kost geld

Terug

98 procent van onze klanten zou opnieuw voor Freo kiezen

Freo heeft een Net Promoter Score van +53 in 2018

“Hoe waarschijnlijk is het dat u Freo zou aanbevelen aan vrienden of familie?” Dat is een vraag die wij elk jaar stellen aan onze klanten. Voor de derde keer op rij zijn er méér klanten die hier positief op antwoorden. De klanttevredenheid is weer gestegen en daar zijn we supertrots op!

Freo meet de klanttevredenheid aan de hand van NPS, de Net Promoter Score. Tijdens dit soort onderzoeken staat één vraag centraal: “In hoeverre zou u Freo aanbevelen aan vrienden of familie?” Het resultaat wordt weergegeven als absolute score (dus niet als percentage) en ligt ergens tussen de -100 en +100. Voor uw beeld in de financiële dienstverlening is de gemiddelde NPS-score +8.

NPS-score: +53

Met dat in het achterhoofd sprongen wij een gat in de lucht toen we onze huidige NPS van +53 onder ogen kregen! Deze score is gebaseerd op een onderzoek dat in april is gedaan door Markteffect onder 4.113 Freo-klanten. Vooral de ‘online mogelijkheden voor het afsluiten en beheren van de lening’ worden geprezen. Maar ook roemen klanten het ‘eenvoudige aanvraagproces’ en ‘klantvriendelijkheid, snelheid en betrouwbaarheid’ van Freo.

Onderdeel Rabobank Groep

Als verbeterpunten kwamen o.a. de (naams)bekendheid van Freo en naar voren. Klanten waarderen de lage rente, maar ‘gezien huidige spaarrente zou dit nog scherper kunnen’. Ook is voor veel mensen onduidelijk dat Freo onderdeel is van de Rabobank. Dit mag volgens een deel van het klantenbestand nog duidelijker gecommuniceerd worden.

Verstandig lenen

Maar liefst 98% van de klanten overweegt Freo in de toekomst bij een nieuwe leenbehoefte. Een deel van onze klanten geeft aan ‘liever helemaal geen persoonlijke lening meer aan te gaan’. En ook dat is natuurlijk begrijpelijk. Bij Freo staat verstandig lenen voorop: leen alleen als het verantwoord is en niet anders kan.

Uw mening telt

Zo’n jaarlijks onderzoek is van grote waarde voor mij en mijn collega’s. Het is de basis van waaruit we elke dag verder werken aan het verbeteren van ons product. Maar, het is niet het enige moment waarop u uw stem kunt laten horen. Als lid van het Freo Panel krijgt u de kans om het hele jaar door mee te denken over de dienstverlening van Freo. Is dit iets voor u?

Alvast bedankt!

Harm Hoebergen - Manager Klantenservice

Door Harm Hoebergen

29 mei 2018 | geplaatst in Freo nieuws

Meer over Freo nieuws

Een Persoonlijke Lening of Doorlopend Krediet bij Freo
30 maart 2020

Coronacrisis: wat kan Freo voor u betekenen?

Het coronavirus (COVID-19) heeft de wereld in z’n greep. En dat brengt voor iedereen zorgen met zich mee. Natuurlijk ten eerste over uw gezondheid en die van uw dierbaren. Maar misschien ook over uw financiële situatie. Maakt u zich zorgen over het terugbetalen van uw Freo-lening? Een bericht van Freo-directeur Ron van Vliet: “U staat er niet alleen voor”.

Een Persoonlijke Lening of Doorlopend Krediet bij Freo
19 maart 2020

Rente Freo weer de laagste

Voor de tiende keer op rij is Freo als goedkoopste kredietverstrekker uit de bus gekomen in het Special Item van onafhankelijk onderzoekinstituut MoneyView. In dit doorlopende onderzoek vergelijkt MoneyView persoonlijke leningen en doorlopende kredieten van verschillende aanbieders met elkaar. 

Een voordelige lening bij Freo
20 december 2019

Freo verlaagt de rente

Op de valreep van 2019 verlaagt Freo de rentetarieven van de Persoonlijke Lening. Het gaat om leenbedragen tussen de 25.000 en 75.000 euro.

U kunt bij ons terecht

088-321 00 03 WhatsApp

Vandaag van 8:00 - 21:00 uur weer bereikbaar

Contact via WhatsApp

Whatsapp op je device? Klik dan hier om direct met Freo een chat te starten. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van uw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 21.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.

Sluit