Let op! Geld lenen kost geld

Terug

Freo.nl favoriet onder consumenten

Freo nummer één WUA-onderzoek 2019

'Stel, je wilt een lening afsluiten. Waar doe je dat, gebaseerd op je online ervaring, het liefst?' Die vraag stelt WUA (Web Usability Advice) elk jaar aan meer dan 600 consumenten. In het onderzoek van april 2019 komt Freo als winnaar uit de bus. En daar zijn we supertrots op!

De uitkomst van het WUA-rapport is elke keer weer een spannend moment. Het is een beetje als een groot project op school. Je doet maandenlang je best en aan het eind kun je alleen maar hopen dat de docent er ook zo over denkt. Dus toen we te horen kregen dat we dit keer niet op plek twee of drie geëindigd zijn, maar gewoon op nummer één, sprongen we hier in Eindhoven een gat in de lucht!

Over WUA

WUA is dé marktleider als het gaat over Web Performance Scans. Met andere woorden: hoe ervaren bezoekers onze website en die van concurrenten? Weten ze ons te vinden? Is de website duidelijk genoeg? En hoe zit het met de prijs? Freo scoort ten eerste hoog op vindbaarheid. Net iets meer dan de helft (51%) weet na de algemene zoekopdracht de website van Freo te vinden. Uiteindelijk overtuigt de website 20% van deze bezoekers om voor een Freo-lening te kiezen. De hoogste score, net boven ABNAMRO.nl en ING.nl. Ook de lage rente is een belangrijke reden om voor Freo te kiezen, blijkt uit het juryrapport:

‘Het algehele beeld van de leningenmarkt werd lange tijd gedomineerd door de drie grootste banken, ABNAMRO.nl, ING.nl, en Rabobank.nl, die meerdere malen van plaats wisselden tussen de top 3. In de afgelopen paar onderzoeken zagen we Freo.nl echter steeds dichterbij komen, gedeeltelijk vanwege de sterke prijspropositie ten opzichte van zijn concurrenten. Freo.nl speelt sinds februari 2018 een steeds dominantere rol in de kredietverleningsector en weet in april 2019 de eerste plaats te bemachtigen. Consumenten zijn blij met de 'mooie lay-out', 'duidelijke uitleg' en 'lage rentetarieven'. De website komt over als 'professioneel' en 'deskundig'.

Over het onderzoek

Het jaarlijkse WUA-onderzoek laat heel mooi zien wat klanten belangrijk vinden aan een lening, waar ze behoefte aan hebben in het zoekproces en wat best practices van andere aanbieders zijn. En dit helpt ons om onze website en onze producten nog beter af te stemmen op u, onze klant.
Daar doen we het voor!

Ron van Vliet - Directeur Freo

Door Ron van Vliet

25 april 2019 | geplaatst in Freo nieuws

Meer over Freo onderzoekt

  • Freo: wij bieden je graag een helpende hand
    30 november 2022

    Persoonlijke Lening van Freo ook via Rabobank verkrijgbaar

    Rabobank en dochter Freo zetten een nieuwe stap in de samenwerking. Sinds 31 oktober 2022 is Rabobank zelf gestopt met het aanbieden van persoonlijke leningen. Via de online kanalen van Rabobank kunnen klanten alleen nog een Persoonlijke Lening van Freo aanvragen. Rabobank is hiermee een bemiddelaar van Freo. Klanten kunnen ook nog steeds rechtstreeks op freo.nl een lening aanvragen. Op freo.nl verandert er dus niets.

  • Een voordelige lening bij Freo
    03 augustus 2022

    Opnieuw renteverhoging voor Persoonlijke Lening

    Voor de derde keer in korte tijd stijgen de rentetarieven van Freo. Per 3 augustus 2022 wordt de rente voor alle tariefklassen verhoogd. Lees hieronder meer over de nieuwe rentepercentages.

Hoe is dit berekend?

Onder andere jouw inkomen, maandlasten, woonsituatie en burgerlijke staat spelen een rol bij het bepalen van het voor jou verantwoorde leenbedrag. Minder lenen kan natuurlijk ook.

Bij het aanvragen van een vrijblijvende offerte checken wij altijd eerst jouw persoonlijke en financiële gegevens. Zo beoordelen wij of de lening bij je past.

Sluit

Contact via WhatsApp

Whatsapp op je device? Klik dan hier om direct met Freo een chat te starten. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van jouw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 20.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.

Sluit

Hoe is dit berekend?

Bij het vaststellen van de bedragen en tarieven hebben wij de volgende aannames gedaan:

  1. Er worden geen boetevrije extra aflossingen gedaan.
  2. De hoogte van het maandbedrag blijft de hele looptijd van de lening gelijk.
  3. Alle verplichtingen rondom de lening zijn goed nagekomen door de contractant(en).
Sluit

Ook wij gebruiken cookies

Door op ‘Akkoord’ te klikken, accepteer je alle cookies (en vergelijkbare technieken) op onze website. Hiermee kunnen wij en derden jouw internetgedrag op onze website volgen en verwerken bij jouw persoonsgegevens. Door ons en derden kan een profiel worden gemaakt waarmee gepersonaliseerde advertenties kunnen worden getoond. Door op ‘Instellingen wijzigen’ te klikken, kun je een andere cookie voorkeur kiezen. Meer informatie over cookies.