Let op! Geld lenen kost geld

Terug

Freo warm aanbevolen door klanten

Freo heeft Net Promoter Score +56

Wij vragen onze klanten elk jaar hoe waarschijnlijk het is dat zij Freo aanbevelen aan familie of vrienden. Want een tevreden klant is voor ons het allerbelangrijkste! Voor de vierde keer op rij is onze klanttevredenheid gestegen. En daar zijn we supertrots op!

Bij Freo meten we de klanttevredenheid aan de hand van de NPS-methode: de Net Promoter Score. Tijdens het onderzoek staat één vraag centraal: “In hoeverre zou u Freo aanbevelen aan vrienden of familie?” Het resultaat wordt weergegeven als een absoluut getal (dus niet als percentage) en ligt ergens tussen de -100 en +100. Voor uw beeld: financiële dienstverleners scoren gemiddeld een NPS van rond de +8. 

Freo NPS 2019: +56

De NPS van Freo laat al een aantal jaren op rij een stijgende lijn zien. In 2017 was de NPS +48, in 2018 +53 en dit jaar is het gestegen naar maar liefst +56! Deze score is gebaseerd op een onderzoek dat in april is gedaan door onderzoeksbureau Markteffect onder 2.761 Freo-klanten. Vooral het ‘gemak om zelf dingen te regelen in Mijn Freo’ wordt geprezen. Ook zijn klanten tevreden over de ‘klantvriendelijkheid van medewerkers’, ‘de bereikbaarheid’ en ‘snelheid’ van Freo.  

Persoonlijk en betrokken

Natuurlijk zijn er ook verbeterpunten. Klanten waarderen de lage rente, maar ‘gezien huidige spaarrente zou dit nog scherper kunnen’. Ook stellen klanten een persoonlijke touch op prijs: de betrokkenheid en het meedenken met de persoonlijke situatie van de klant mag volgens sommigen nog beter. 

Verstandig lenen

Maar liefst 98% van de klanten overweegt Freo in de toekomst bij een nieuwe leenbehoefte. Een deel van de klanten geeft aan ‘liever helemaal niet meer te willen lenen’. En ook dat is natuurlijk begrijpelijk. Bij Freo staat verstandig lenen voorop: leen alleen als het verantwoord is en niet anders kan.

Prijzenregen

Niet alleen onze dienstverlening, ook onze website viel onlangs in de prijzen. Lees er meer over op ons weblog!

Melissa Aspers - Teamleider Klant Contact Center Freo

Door Melissa Aspers

07 mei 2019 | geplaatst in Freo onderzoekt

Meer over Freo onderzoekt

  • NPS_56_desktop
    01 juli 2022

    Onderzoek: klanttevredenheid Freo ongekend hoog

    Maar liefst 93% van onze klanten zou bij een nieuwe leenbehoefte overwegen om opnieuw voor Freo te kiezen. Dat blijkt uit de nieuwste resultaten van ons jaarlijkse NPS onderzoek. Dit jaar lieten ruim 1900 klanten van zich horen. En daar worden wij blij van!

  • 5-stars-desktop
    28 april 2022

    Rente van Freo valt opnieuw in de prijzen

    Voor de twaalfde keer op rij sleept Freo de prijs binnen voor laagste rente bij een Persoonlijke Lening. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt door onafhankelijk onderzoekinstituut MoneyView.

Hoe is dit berekend?

Onder andere uw inkomen, maandlasten, woonsituatie en burgerlijke staat spelen een rol bij het bepalen van het voor u verantwoorde leenbedrag. Minder lenen kan natuurlijk ook.

Bij het aanvragen van een vrijblijvende offerte checken wij altijd eerst uw persoonlijke en financiële gegevens. Zo beoordelen wij of de lening bij u past.

Sluit

Contact via WhatsApp

Whatsapp op je device? Klik dan hier om direct met Freo een chat te starten. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van uw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 20.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.

Sluit

Hoe is dit berekend?

Bij het vaststellen van de bedragen en tarieven hebben wij de volgende aannames gedaan:

  1. Er worden geen boetevrije extra aflossingen gedaan.
  2. De hoogte van het maandbedrag blijft de hele looptijd van de lening gelijk.
  3. Alle verplichtingen rondom de lening zijn goed nagekomen door de contractant(en).
Sluit

Ook wij gebruiken cookies

Door op ‘Akkoord’ te klikken, accepteert u alle cookies (en vergelijkbare technieken) op onze website. Hiermee kunnen wij en derden uw internetgedrag op onze website volgen en verwerken bij uw persoonsgegevens. Door ons en derden kan een profiel worden gemaakt waarmee gepersonaliseerde advertenties kunnen worden getoond. Door op ‘Instellingen wijzigen’ te klikken, kunt u een andere cookie voorkeur kiezen. Meer informatie over cookies.