Freo warm aanbevolen door klanten
Wij vragen onze klanten elk jaar hoe waarschijnlijk het is dat zij Freo aanbevelen aan familie of vrienden. Want een tevreden klant is voor ons het allerbelangrijkste! Voor de vierde keer op rij is onze klanttevredenheid gestegen. En daar zijn we supertrots op!
Bij Freo meten we de klanttevredenheid aan de hand van de NPS-methode: de Net Promoter Score. Tijdens het onderzoek staat één vraag centraal: “In hoeverre zou je Freo aanbevelen aan vrienden of familie?” Het resultaat wordt weergegeven als een absoluut getal (dus niet als percentage) en ligt ergens tussen de -100 en +100. Voor jouw beeld: financiële dienstverleners scoren gemiddeld een NPS van rond de +8.
Freo NPS 2019: +56
De NPS van Freo laat al een aantal jaren op rij een stijgende lijn zien. In 2017 was de NPS +48, in 2018 +53 en dit jaar is het gestegen naar maar liefst +56! Deze score is gebaseerd op een onderzoek dat in april is gedaan door onderzoeksbureau Markteffect onder 2.761 Freo-klanten. Vooral het ‘gemak om zelf dingen te regelen in Mijn Freo’ wordt geprezen. Ook zijn klanten tevreden over de ‘klantvriendelijkheid van medewerkers’, ‘de bereikbaarheid’ en ‘snelheid’ van Freo.
Persoonlijk en betrokken
Natuurlijk zijn er ook verbeterpunten. Klanten waarderen de lage rente, maar ‘gezien huidige spaarrente zou dit nog scherper kunnen’. Ook stellen klanten een persoonlijke touch op prijs: de betrokkenheid en het meedenken met de persoonlijke situatie van de klant mag volgens sommigen nog beter.
Verstandig lenen
Maar liefst 98% van de klanten overweegt Freo in de toekomst bij een nieuwe leenbehoefte. Een deel van de klanten geeft aan ‘liever helemaal niet meer te willen lenen’. En ook dat is natuurlijk begrijpelijk. Bij Freo staat verstandig lenen voorop: leen alleen als het verantwoord is en niet anders kan.
Prijzenregen
Niet alleen onze dienstverlening, ook onze website viel onlangs in de prijzen. Lees er meer over op ons weblog!