Let op! Geld lenen kost geld

Terug

Freo warm aanbevolen door klanten

Freo heeft Net Promoter Score +56

Wij vragen onze klanten elk jaar hoe waarschijnlijk het is dat zij Freo aanbevelen aan familie of vrienden. Want een tevreden klant is voor ons het allerbelangrijkste! Voor de vierde keer op rij is onze klanttevredenheid gestegen. En daar zijn we supertrots op!

Bij Freo meten we de klanttevredenheid aan de hand van de NPS-methode: de Net Promoter Score. Tijdens het onderzoek staat één vraag centraal: “In hoeverre zou je Freo aanbevelen aan vrienden of familie?” Het resultaat wordt weergegeven als een absoluut getal (dus niet als percentage) en ligt ergens tussen de -100 en +100. Voor jouw beeld: financiële dienstverleners scoren gemiddeld een NPS van rond de +8. 

Freo NPS 2019: +56

De NPS van Freo laat al een aantal jaren op rij een stijgende lijn zien. In 2017 was de NPS +48, in 2018 +53 en dit jaar is het gestegen naar maar liefst +56! Deze score is gebaseerd op een onderzoek dat in april is gedaan door onderzoeksbureau Markteffect onder 2.761 Freo-klanten. Vooral het ‘gemak om zelf dingen te regelen in Mijn Freo’ wordt geprezen. Ook zijn klanten tevreden over de ‘klantvriendelijkheid van medewerkers’, ‘de bereikbaarheid’ en ‘snelheid’ van Freo.  

Persoonlijk en betrokken

Natuurlijk zijn er ook verbeterpunten. Klanten waarderen de lage rente, maar ‘gezien huidige spaarrente zou dit nog scherper kunnen’. Ook stellen klanten een persoonlijke touch op prijs: de betrokkenheid en het meedenken met de persoonlijke situatie van de klant mag volgens sommigen nog beter. 

Verstandig lenen

Maar liefst 98% van de klanten overweegt Freo in de toekomst bij een nieuwe leenbehoefte. Een deel van de klanten geeft aan ‘liever helemaal niet meer te willen lenen’. En ook dat is natuurlijk begrijpelijk. Bij Freo staat verstandig lenen voorop: leen alleen als het verantwoord is en niet anders kan.

Prijzenregen

Niet alleen onze dienstverlening, ook onze website viel onlangs in de prijzen. Lees er meer over op ons weblog!

Melissa Aspers - Teamleider Klant Contact Center Freo

Door Melissa Aspers

07 mei 2019 | geplaatst in Freo onderzoekt

Gerelateerde artikelen

  • Moneyview_blog
    18 juli 2023

    Opnieuw 5 sterren voor onze Persoonlijke Lening

    Jaarlijks reikt het onafhankelijk onderzoeksinstituut MoneyView de prijs uit voor laagste rente bij een Persoonlijke Lening. Dit jaar mocht Freo deze prijs voor de dertiende keer op rij in ontvangst nemen.

  • NPS_blog_afbeelding
    17 mei 2023

    Onderzoek: 94% van onze klanten zou opnieuw voor Freo kiezen

    Jaarlijks benaderen wij onze klanten om mee te doen aan ons klanttevredenheidsonderzoek. Dit jaar lieten 2.291 klanten hun stem horen. Het resultaat: 94% van onze klanten zou, in het geval van een nieuwe leenbehoefte, opnieuw kiezen voor Freo. Een mooie score waar we als Freo trots op zijn.

Ook wij gebruiken cookies

Door op ‘Akkoord’ te klikken, accepteer je alle cookies (en vergelijkbare technieken) op onze website. Hiermee kunnen wij en derden jouw internetgedrag op onze website volgen en verwerken wij jouw persoonsgegevens. Door ons en derden kan een profiel worden gemaakt waarmee gepersonaliseerde advertenties kunnen worden getoond. Door op ‘Instellingen wijzigen’ te klikken, kun je een andere cookie voorkeur kiezen. Meer informatie over cookies.

Kies jouw niveau