Let op! Geld lenen kost geld

Terug

Freo warm aanbevolen door klanten

Freo heeft Net Promoter Score +56

Wij vragen onze klanten elk jaar hoe waarschijnlijk het is dat zij Freo aanbevelen aan familie of vrienden. Want een tevreden klant is voor ons het allerbelangrijkste! Voor de vierde keer op rij is onze klanttevredenheid gestegen. En daar zijn we supertrots op!

Bij Freo meten we de klanttevredenheid aan de hand van de NPS-methode: de Net Promoter Score. Tijdens het onderzoek staat één vraag centraal: “In hoeverre zou u Freo aanbevelen aan vrienden of familie?” Het resultaat wordt weergegeven als een absoluut getal (dus niet als percentage) en ligt ergens tussen de -100 en +100. Voor uw beeld: financiële dienstverleners scoren gemiddeld een NPS van rond de +8. 

Freo NPS 2019: +56

De NPS van Freo laat al een aantal jaren op rij een stijgende lijn zien. In 2017 was de NPS +48, in 2018 +53 en dit jaar is het gestegen naar maar liefst +56! Deze score is gebaseerd op een onderzoek dat in april is gedaan door onderzoeksbureau Markteffect onder 2.761 Freo-klanten. Vooral het ‘gemak om zelf dingen te regelen in Mijn Freo’ wordt geprezen. Ook zijn klanten tevreden over de ‘klantvriendelijkheid van medewerkers’, ‘de bereikbaarheid’ en ‘snelheid’ van Freo.  

Persoonlijk en betrokken

Natuurlijk zijn er ook verbeterpunten. Klanten waarderen de lage rente, maar ‘gezien huidige spaarrente zou dit nog scherper kunnen’. Ook stellen klanten een persoonlijke touch op prijs: de betrokkenheid en het meedenken met de persoonlijke situatie van de klant mag volgens sommigen nog beter. 

Verstandig lenen

Maar liefst 98% van de klanten overweegt Freo in de toekomst bij een nieuwe leenbehoefte. Een deel van de klanten geeft aan ‘liever helemaal niet meer te willen lenen’. En ook dat is natuurlijk begrijpelijk. Bij Freo staat verstandig lenen voorop: leen alleen als het verantwoord is en niet anders kan.

Prijzenregen

Niet alleen onze dienstverlening, ook onze website viel onlangs in de prijzen. Lees er meer over op ons weblog!

Harm Hoebergen - Manager Klantenservice

Door Harm Hoebergen

07 mei 2019 | geplaatst in Freo onderzoekt

Meer over Freo onderzoekt

Een voordelige lening bij Freo
18 december 2019

Meer dan de helft van de leners betaalt meer dan nodig

Uit onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de mensen met een persoonlijke lening of doorlopend krediet nog nooit heeft overwogen om die lening over te sluiten. En dat terwijl veel mensen meer betalen voor hun lening dan nodig. Het is dus belangrijk om uw lening te blíjven vergelijken. Want, wie wil er nu niet besparen?

Een lening bij Freo: geen kleine lettertjes of addertjes onder het gras
10 december 2019

Groot leenonderzoek toont aan: nog veel onwetendheid over lenen

Weet u wat u precies betaalt voor uw hypotheek? En voor uw persoonlijke lening of doorlopend krediet? Ja? Dan hoort u bij kleine groep Nederlanders! Uit onderzoek van Freo en onderzoeksbureau Markteffect komt naar voren dat iets minder dan de helft weet wat ze precies voor hun lening betalen. Nog opvallender: slechts 20% kan het rentepercentage van de eigen hypotheek noemen.

Een lening bij Freo: geen kleine lettertjes of addertjes onder het gras
05 november 2019

Leenonderzoek: veel Nederlanders liggen te slapen als het om hun lening gaat

In september 2019 hielden we, samen met onderzoeksbureau Markteffect, een groot onderzoek onder leners. Iets meer dan 1.000 mensen met een persoonlijke lening of doorlopend krediet stelden we onder andere deze vraag: ‘Hoe vaak vergelijkt u de prijzen van zorgverzekeraars, telecomaanbieders, energieleveranciers en kredietverstrekkers?’ Als het gaat om hun lening, liggen veel Nederlanders te slapen.

U kunt bij ons terecht

088-321 00 03 WhatsApp

Vandaag van 8:00 - 21:00 uur weer bereikbaar

Contact via WhatsApp

Whatsapp op je device? Klik dan hier om direct met Freo een chat te starten. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van uw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 21.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.

Sluit