Let op! Geld lenen kost geld

Terug

Freo warm aanbevolen door klanten

Freo heeft Net Promoter Score +56

Wij vragen onze klanten elk jaar hoe waarschijnlijk het is dat zij Freo aanbevelen aan familie of vrienden. Want een tevreden klant is voor ons het allerbelangrijkste! Voor de vierde keer op rij is onze klanttevredenheid gestegen. En daar zijn we supertrots op!

Bij Freo meten we de klanttevredenheid aan de hand van de NPS-methode: de Net Promoter Score. Tijdens het onderzoek staat één vraag centraal: “In hoeverre zou u Freo aanbevelen aan vrienden of familie?” Het resultaat wordt weergegeven als een absoluut getal (dus niet als percentage) en ligt ergens tussen de -100 en +100. Voor uw beeld: financiële dienstverleners scoren gemiddeld een NPS van rond de +8. 

Freo NPS 2019: +56

De NPS van Freo laat al een aantal jaren op rij een stijgende lijn zien. In 2017 was de NPS +48, in 2018 +53 en dit jaar is het gestegen naar maar liefst +56! Deze score is gebaseerd op een onderzoek dat in april is gedaan door onderzoeksbureau Markteffect onder 2.761 Freo-klanten. Vooral het ‘gemak om zelf dingen te regelen in Mijn Freo’ wordt geprezen. Ook zijn klanten tevreden over de ‘klantvriendelijkheid van medewerkers’, ‘de bereikbaarheid’ en ‘snelheid’ van Freo.  

Persoonlijk en betrokken

Natuurlijk zijn er ook verbeterpunten. Klanten waarderen de lage rente, maar ‘gezien huidige spaarrente zou dit nog scherper kunnen’. Ook stellen klanten een persoonlijke touch op prijs: de betrokkenheid en het meedenken met de persoonlijke situatie van de klant mag volgens sommigen nog beter. 

Verstandig lenen

Maar liefst 98% van de klanten overweegt Freo in de toekomst bij een nieuwe leenbehoefte. Een deel van de klanten geeft aan ‘liever helemaal niet meer te willen lenen’. En ook dat is natuurlijk begrijpelijk. Bij Freo staat verstandig lenen voorop: leen alleen als het verantwoord is en niet anders kan.

Prijzenregen

Niet alleen onze dienstverlening, ook onze website viel onlangs in de prijzen. Lees er meer over op ons weblog!

Melissa Aspers, teamleider klantenservice

Door Melissa Aspers

07 mei 2019 | geplaatst in Freo onderzoekt

Meer over Freo onderzoekt

Gemakkelijk digitaal aanleveren bij Freo
22 april 2021

Door corona stellen we grote uitgaven vaker uit

Uit onderzoek van Freo en Markteffect onder ruim 500 mensen blijkt dat Nederlanders iets voorzichtiger zijn geworden met het doen van grote uitgaven tijdens de coronacrisis. 40% van de ondervraagden die voor de coronacrisis concrete plannen hadden om een auto te kopen, te gaan verbouwen of een grote uitgave te doen geven aan deze naar achteren te schuiven.

Gemakkelijk digitaal aanleveren bij Freo
09 april 2021

Positief corona-effect: meer sparen en als het lukt meer aflossen

Een jaar corona in Nederland. Wat doet dat met de financiële positie van Nederlanders? Zijn we meer of juist minder gaan sparen? Durven we plannen te maken voor de toekomst? Bijvoorbeeld in de vorm van een verbouwing? Deze en andere vragen kwamen aan bod in het corona-onderzoek van Freo en Markteffect. Dit zijn de eerste resultaten.

Gemakkelijk digitaal aanleveren bij Freo
23 november 2020

Misleidend als geadverteerde rente op lening afwijkt van offerte

Het overgrote deel van de mensen met een lening (82%) vindt het misleidend als de getoonde rente afwijkt van de daadwerkelijke offerte bij hetzelfde leenbedrag. Bijna de helft van deze groep ziet hierin een taak voor de overheid: zij moeten ervoor zorgen dat advertenties van leningen correct en transparant zijn.

Contact via WhatsApp

Whatsapp op uw device? Klik dan hier om direct met Freo een chat te starten. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van uw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 21.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.

Sluit