Let op! Geld lenen kost geld

Terug

Freo warm aanbevolen door klanten

Freo heeft Net Promoter Score +56

Wij vragen onze klanten elk jaar hoe waarschijnlijk het is dat zij Freo aanbevelen aan familie of vrienden. Want een tevreden klant is voor ons het allerbelangrijkste! Voor de vierde keer op rij is onze klanttevredenheid gestegen. En daar zijn we supertrots op!

Bij Freo meten we de klanttevredenheid aan de hand van de NPS-methode: de Net Promoter Score. Tijdens het onderzoek staat één vraag centraal: “In hoeverre zou u Freo aanbevelen aan vrienden of familie?” Het resultaat wordt weergegeven als een absoluut getal (dus niet als percentage) en ligt ergens tussen de -100 en +100. Voor uw beeld: financiële dienstverleners scoren gemiddeld een NPS van rond de +8. 

Freo NPS 2019: +56

De NPS van Freo laat al een aantal jaren op rij een stijgende lijn zien. In 2017 was de NPS +48, in 2018 +53 en dit jaar is het gestegen naar maar liefst +56! Deze score is gebaseerd op een onderzoek dat in april is gedaan door onderzoeksbureau Markteffect onder 2.761 Freo-klanten. Vooral het ‘gemak om zelf dingen te regelen in Mijn Freo’ wordt geprezen. Ook zijn klanten tevreden over de ‘klantvriendelijkheid van medewerkers’, ‘de bereikbaarheid’ en ‘snelheid’ van Freo.  

Persoonlijk en betrokken

Natuurlijk zijn er ook verbeterpunten. Klanten waarderen de lage rente, maar ‘gezien huidige spaarrente zou dit nog scherper kunnen’. Ook stellen klanten een persoonlijke touch op prijs: de betrokkenheid en het meedenken met de persoonlijke situatie van de klant mag volgens sommigen nog beter. 

Verstandig lenen

Maar liefst 98% van de klanten overweegt Freo in de toekomst bij een nieuwe leenbehoefte. Een deel van de klanten geeft aan ‘liever helemaal niet meer te willen lenen’. En ook dat is natuurlijk begrijpelijk. Bij Freo staat verstandig lenen voorop: leen alleen als het verantwoord is en niet anders kan.

Prijzenregen

Niet alleen onze dienstverlening, ook onze website viel onlangs in de prijzen. Lees er meer over op ons weblog!

Melissa Aspers, teamleider klantenservice

Door Melissa Aspers

07 mei 2019 | geplaatst in Freo onderzoekt

Meer over Freo onderzoekt

Gemakkelijk digitaal aanleveren bij Freo
08 juli 2021

Wat is voordeliger: hypotheek of Persoonlijke Lening?

Nederland is volop aan het verbouwen. Uit ons jaarlijkse Verbouwonderzoek blijkt dat we met name de wintermaanden januari en februari en het vroege voorjaar (maart, april, mei) het uitgelezen moment vinden hiervoor. Op de vraag hoe Nederlanders hun verbouwing het liefst financieren antwoordt 82%: met een tweede hypotheek. Dit terwijl een Persoonlijke Lening soms voordeliger kan zijn.

Gemakkelijk digitaal aanleveren bij Freo
06 juli 2021

Liever hypotheek dan lening bij verbouwplannen

Heeft u in de afgelopen tijd een verbouwing gefinancierd tussen de €10.000 en €75.000? Dan is de kans groot dat u dit binnen uw eigen hypotheek heeft geregeld. Zo’n hypothecaire lening heeft de voorkeur boven een Persoonlijke Lening. Dit en meer blijkt uit onderzoek van Freo en Markteffect. Maar, is het aanpassen van de bestaande hypotheek ook de voordeligste optie voor een verbouwing? ‘Niet altijd, zegt Ron van Vliet, directeur van Freo. ‘Het is belangrijk om je voordat je een lening afsluit goed in de verschillende leenvormen te verdiepen.’

Gemakkelijk digitaal aanleveren bij Freo
22 april 2021

Door corona stellen we grote uitgaven vaker uit

Uit onderzoek van Freo en Markteffect onder ruim 500 mensen blijkt dat Nederlanders iets voorzichtiger zijn geworden met het doen van grote uitgaven tijdens de coronacrisis. 40% van de ondervraagden die voor de coronacrisis concrete plannen hadden om een auto te kopen, te gaan verbouwen of een grote uitgave te doen geven aan deze naar achteren te schuiven.

Contact via WhatsApp

Whatsapp op uw device? Klik dan hier om direct met Freo een chat te starten. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van uw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 20.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.

Sluit