Let op! Geld lenen kost geld

Terug

Klanttevredenheid Freo naar recordhoogte

Gemakkelijk digitaal aanleveren bij Freo

Klanten bevelen Freo steeds meer aan bij vrienden, collega’s of familieleden. Dat blijkt uit ons jaarlijkse Net Promoter Score onderzoek (NPS). En daar zijn wij trots op!

“In hoeverre zou u Freo aanbevelen aan vrienden of familie?” Dat is de centrale vraag in het jaarlijkse NPS-onderzoek. Het resultaat is een absolute score tussen de -100 en +100. In de financiële sector schommelt dit getal al jaren rond de +10. Daarom zijn we enorm trots dat de NPS-score van Freo wéér is gestegen van +39 (2016), +48 (2017) naar een recordhoogte van +57 dit jaar!

Klanttevredenheid score +57

Een resultaat uit het NPS-onderzoek onder ruim 2600 klanten is dat 96% overweegt opnieuw voor Freo te kiezen bij een nieuwe leenaanvraag. Met name de pijlers ‘betrouwbaar’, ‘helder’ en ‘persoonlijk’ zijn van groot belang geweest in de totstandkoming van de NPS-score. Leners van Freo waarderen de ondersteuning en het contact tijdens de leenaanvraag. Ook het gemak van de Mijn Freo App krijgt een mooi rapportcijfer (een 9!). Dat vinden we super om te horen, omdat we deze samen met Freo-klanten hebben ontwikkeld. 

Iets regelen bij Freo is eenvoudig

Mensen waarderen dus het gemak en de gebruiksvriendelijkheid van de Mijn Freo App. Maar 3% van onze klanten geeft aan dat iets regelen ‘redelijk tot erg veel moeite kost’. Dat betekent dat het overgrote deel vindt dat het juist heel eenvoudig is. Meedenken met de klant krijgt een 8,3. ‘Betrokkenheid van Freo bij mijn situatie’ scoort het minst, maar toch nog een 8,1. Freo is helder, betrouwbaar en zorgvuldig, aldus klanten. Ruimte voor verbetering is er ook. Freo mag nog meer van de daken schreeuwen de voordeligste in de markt te zijn. 

Kortom: we zijn op de goede weg! 

De NPS-score vertelt ons of wij onze klanten op de juiste manier helpen. Voor Freo ligt de focus hierbij op de kernwaarden ‘helder’ en ‘persoonlijk’. Het regelen van ‘alles rondom uw lening’ moet zo eenvoudig, overzichtelijk en vriendelijk mogelijk zijn. Uit het onderzoek in samenwerking met het Eindhovense onderzoeksbureau Markteffect blijkt dat we op de juiste weg zitten. Tegelijkertijd houden we onze blik op de toekomst en blijven we onze dienstverlening elke dag verbeteren. Uw mening is daarvoor heel belangrijk, daarom zeg ik namens iedereen bij Freo: bedankt!

Harm Hoebergen - Manager Klantenservice

Door Harm Hoebergen

20 juli 2020 | geplaatst in Freo onderzoekt

Meer over Freo onderzoekt

Gemakkelijk digitaal aanleveren bij Freo
23 november 2020

Misleidend als geadverteerde rente op lening afwijkt van offerte

Het overgrote deel van de mensen met een lening (82%) vindt het misleidend als de getoonde rente afwijkt van de daadwerkelijke offerte bij hetzelfde leenbedrag. Bijna de helft van deze groep ziet hierin een taak voor de overheid: zij moeten ervoor zorgen dat advertenties van leningen correct en transparant zijn.

Gemakkelijk digitaal aanleveren bij Freo
29 oktober 2020

‘Freo-klanten weten het meest over eigen lening’

Klanten van Freo gaan bewust met hun lening om. Veel vaker dan klanten van andere kredietverstrekkers weten ze nog wat het oorspronkelijke bedrag van hun lening was. Ook zijn ze scherper op de rente die ze betalen. Wel schamen ze zich vaker voor hun lening, blijkt uit ons Groot Leenonderzoek 2020.

Gemakkelijk digitaal aanleveren bij Freo
21 oktober 2020

Maak van vergelijken lening een jaarlijks ritueel

Meer dan een kwart van de consumenten met een consumptieve lening ervaart de lening als een last. Maar de moeite om over te stappen nemen ze niet of nauwelijks. 32% geeft aan wel te willen overstappen maar vindt dit te veel gedoe. Meer dan de helft denkt niet te kunnen besparen op hun lening of mogen niet overstappen (12%). Dit blijkt uit het Groot Leenonderzoek 2020 van Freo, de online kredietverstrekker van de Rabobank, uitgevoerd door Markteffect onder ruim 1.000 consumenten met een lening.  

Contact via WhatsApp

Whatsapp op uw device? Klik dan hier om direct met Freo een chat te starten. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van uw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 21.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.

Sluit