Let op! Geld lenen kost geld

Terug

Klanttevredenheid Freo naar recordhoogte

Gemakkelijk digitaal aanleveren bij Freo

Klanten bevelen Freo steeds meer aan bij vrienden, collega’s of familieleden. Dat blijkt uit ons jaarlijkse Net Promoter Score onderzoek (NPS). En daar zijn wij trots op!

“In hoeverre zou u Freo aanbevelen aan vrienden of familie?” Dat is de centrale vraag in het jaarlijkse NPS-onderzoek. Het resultaat is een absolute score tussen de -100 en +100. In de financiële sector schommelt dit getal al jaren rond de +10. Daarom zijn we enorm trots dat de NPS-score van Freo wéér is gestegen van +39 (2016), +48 (2017) naar een recordhoogte van +57 dit jaar!

Klanttevredenheid score +57

Een resultaat uit het NPS-onderzoek onder ruim 2600 klanten is dat 96% overweegt opnieuw voor Freo te kiezen bij een nieuwe leenaanvraag. Met name de pijlers ‘betrouwbaar’, ‘helder’ en ‘persoonlijk’ zijn van groot belang geweest in de totstandkoming van de NPS-score. Leners van Freo waarderen de ondersteuning en het contact tijdens de leenaanvraag. Ook het gemak van de Mijn Freo App krijgt een mooi rapportcijfer (een 9!). Dat vinden we super om te horen, omdat we deze samen met Freo-klanten hebben ontwikkeld. 

Iets regelen bij Freo is eenvoudig

Mensen waarderen dus het gemak en de gebruiksvriendelijkheid van de Mijn Freo App. Maar 3% van onze klanten geeft aan dat iets regelen ‘redelijk tot erg veel moeite kost’. Dat betekent dat het overgrote deel vindt dat het juist heel eenvoudig is. Meedenken met de klant krijgt een 8,3. ‘Betrokkenheid van Freo bij mijn situatie’ scoort het minst, maar toch nog een 8,1. Freo is helder, betrouwbaar en zorgvuldig, aldus klanten. Ruimte voor verbetering is er ook. Freo mag nog meer van de daken schreeuwen de voordeligste in de markt te zijn. 

Kortom: we zijn op de goede weg! 

De NPS-score vertelt ons of wij onze klanten op de juiste manier helpen. Voor Freo ligt de focus hierbij op de kernwaarden ‘helder’ en ‘persoonlijk’. Het regelen van ‘alles rondom uw lening’ moet zo eenvoudig, overzichtelijk en vriendelijk mogelijk zijn. Uit het onderzoek in samenwerking met het Eindhovense onderzoeksbureau Markteffect blijkt dat we op de juiste weg zitten. Tegelijkertijd houden we onze blik op de toekomst en blijven we onze dienstverlening elke dag verbeteren. Uw mening is daarvoor heel belangrijk, daarom zeg ik namens iedereen bij Freo: bedankt!

Harm Hoebergen - Manager Klantenservice

Door Harm Hoebergen

20 juli 2020 | geplaatst in Freo onderzoekt

Meer over Freo onderzoekt

Gemakkelijk digitaal aanleveren bij Freo
03 juli 2020

Mannen liggen vaker wakker over geld dan vrouwen

Hoe gaan Nederlanders om met de financiële gevolgen van de coronacrisis? Uit ons onderzoek in samenwerking met Markteffect over corona en lenen blijkt dat bijna een derde van de ondervraagden zich zorgen maakt over zijn of haar portemonnee. Het houdt meer mannen (36%) dan vrouwen (24%) uit hun slaap.

Gemakkelijk digitaal aanleveren bij Freo
24 juni 2020

Verbouwen we meer tijdens corona?

Gelet op alle aannemersbusjes in het straatbeeld lijkt het of iederéén aan het verbouwen is tijdens de coronaperiode. Maar is dat wel echt zo? Uit onderzoek van Freo en Markteffect blijkt dat er juist ook veel terughoudendheid is onder huiseigenaren.

Een Persoonlijke Lening of Doorlopend Krediet bij Freo
25 mei 2020

Financiële pas op de plaats door corona

Veel Nederlanders maken zich door de coronacrisis zorgen over hun eigen financiële situatie. Uit onderzoek blijkt dat ze grote uitgaven zoals een nieuwe auto of een verbouwing liever even uitstellen. Herkenbaar?

U kunt bij ons terecht

088-321 00 03 WhatsApp

Morgen van 8:00 - 21:00 uur weer bereikbaar

Contact via WhatsApp

Whatsapp op uw device? Klik dan hier om direct met Freo een chat te starten. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van uw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 21.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.

Sluit