Let op! Geld lenen kost geld

Terug

Klanttevredenheid Freo naar recordhoogte

Gemakkelijk digitaal aanleveren bij Freo

Klanten bevelen Freo steeds meer aan bij vrienden, collega's of familieleden. Dat blijkt uit ons jaarlijkse Net Promoter Score onderzoek (NPS). En daar zijn wij trots op!

“In hoeverre zou u Freo aanbevelen aan vrienden of familie?” Dat is de centrale vraag in het jaarlijkse NPS-onderzoek. Het resultaat is een absolute score tussen de -100 en +100. In de financiële sector schommelt dit getal al jaren rond de +10. Daarom zijn we enorm trots dat de NPS-score van Freo wéér is gestegen van +39 (2016), +48 (2017) naar een recordhoogte van +57 dit jaar!

Klanttevredenheid score +57

Een resultaat uit het NPS-onderzoek onder ruim 2600 klanten is dat 96% overweegt opnieuw voor Freo te kiezen bij een nieuwe leenaanvraag. Met name de pijlers ‘betrouwbaar’, ‘helder’ en ‘persoonlijk’ zijn van groot belang geweest in de totstandkoming van de NPS-score. Leners van Freo waarderen de ondersteuning en het contact tijdens de leenaanvraag. Ook het gemak van de Mijn Freo App krijgt een mooi rapportcijfer (een 9!). Dat vinden we super om te horen, omdat we deze samen met Freo-klanten hebben ontwikkeld. 

Iets regelen bij Freo is eenvoudig

Mensen waarderen dus het gemak en de gebruiksvriendelijkheid van de Mijn Freo App. Maar 3% van onze klanten geeft aan dat iets regelen ‘redelijk tot erg veel moeite kost’. Dat betekent dat het overgrote deel vindt dat het juist heel eenvoudig is. Meedenken met de klant krijgt een 8,3. ‘Betrokkenheid van Freo bij mijn situatie’ scoort het minst, maar toch nog een 8,1. Freo is helder, betrouwbaar en zorgvuldig, aldus klanten. Ruimte voor verbetering is er ook. Freo mag nog meer van de daken schreeuwen de voordeligste in de markt te zijn. 

Kortom: we zijn op de goede weg! 

De NPS-score vertelt ons of wij onze klanten op de juiste manier helpen. Voor Freo ligt de focus hierbij op de kernwaarden ‘helder’ en ‘persoonlijk’. Het regelen van ‘alles rondom uw lening’ moet zo eenvoudig, overzichtelijk en vriendelijk mogelijk zijn. Uit het onderzoek in samenwerking met het Eindhovense onderzoeksbureau Markteffect blijkt dat we op de juiste weg zitten. Tegelijkertijd houden we onze blik op de toekomst en blijven we onze dienstverlening elke dag verbeteren. Uw mening is daarvoor heel belangrijk, daarom zeg ik namens iedereen bij Freo: bedankt!

Melissa Aspers - Teamleider Klant Contact Center Freo

Door Melissa Aspers

20 juli 2020 | geplaatst in Freo onderzoekt

Meer over Freo onderzoekt

  • NPS_56_desktop
    01 juli 2022

    Onderzoek: klanttevredenheid Freo ongekend hoog

    Maar liefst 93% van onze klanten zou bij een nieuwe leenbehoefte overwegen om opnieuw voor Freo te kiezen. Dat blijkt uit de nieuwste resultaten van ons jaarlijkse NPS onderzoek. Dit jaar lieten ruim 1900 klanten van zich horen. En daar worden wij blij van!

  • 5-stars-desktop
    28 april 2022

    Rente van Freo valt opnieuw in de prijzen

    Voor de twaalfde keer op rij sleept Freo de prijs binnen voor laagste rente bij een Persoonlijke Lening. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt door onafhankelijk onderzoekinstituut MoneyView.

Hoe is dit berekend?

Onder andere uw inkomen, maandlasten, woonsituatie en burgerlijke staat spelen een rol bij het bepalen van het voor u verantwoorde leenbedrag. Minder lenen kan natuurlijk ook.

Bij het aanvragen van een vrijblijvende offerte checken wij altijd eerst uw persoonlijke en financiële gegevens. Zo beoordelen wij of de lening bij u past.

Sluit

Contact via WhatsApp

Whatsapp op je device? Klik dan hier om direct met Freo een chat te starten. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van uw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 20.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.

Sluit

Hoe is dit berekend?

Bij het vaststellen van de bedragen en tarieven hebben wij de volgende aannames gedaan:

  1. Er worden geen boetevrije extra aflossingen gedaan.
  2. De hoogte van het maandbedrag blijft de hele looptijd van de lening gelijk.
  3. Alle verplichtingen rondom de lening zijn goed nagekomen door de contractant(en).
Sluit

Ook wij gebruiken cookies

Door op ‘Akkoord’ te klikken, accepteert u alle cookies (en vergelijkbare technieken) op onze website. Hiermee kunnen wij en derden uw internetgedrag op onze website volgen en verwerken bij uw persoonsgegevens. Door ons en derden kan een profiel worden gemaakt waarmee gepersonaliseerde advertenties kunnen worden getoond. Door op ‘Instellingen wijzigen’ te klikken, kunt u een andere cookie voorkeur kiezen. Meer informatie over cookies.