Let op! Geld lenen kost geld

Terug

Klanttevredenheid Freo naar recordhoogte

Gemakkelijk digitaal aanleveren bij Freo

Klanten bevelen Freo steeds meer aan bij vrienden, collega's of familieleden. Dat blijkt uit ons jaarlijkse Net Promoter Score onderzoek (NPS). En daar zijn wij trots op!

“In hoeverre zou u Freo aanbevelen aan vrienden of familie?” Dat is de centrale vraag in het jaarlijkse NPS-onderzoek. Het resultaat is een absolute score tussen de -100 en +100. In de financiële sector schommelt dit getal al jaren rond de +10. Daarom zijn we enorm trots dat de NPS-score van Freo wéér is gestegen van +39 (2016), +48 (2017) naar een recordhoogte van +57 dit jaar!

Klanttevredenheid score +57

Een resultaat uit het NPS-onderzoek onder ruim 2600 klanten is dat 96% overweegt opnieuw voor Freo te kiezen bij een nieuwe leenaanvraag. Met name de pijlers ‘betrouwbaar’, ‘helder’ en ‘persoonlijk’ zijn van groot belang geweest in de totstandkoming van de NPS-score. Leners van Freo waarderen de ondersteuning en het contact tijdens de leenaanvraag. Ook het gemak van de Mijn Freo App krijgt een mooi rapportcijfer (een 9!). Dat vinden we super om te horen, omdat we deze samen met Freo-klanten hebben ontwikkeld. 

Iets regelen bij Freo is eenvoudig

Mensen waarderen dus het gemak en de gebruiksvriendelijkheid van de Mijn Freo App. Maar 3% van onze klanten geeft aan dat iets regelen ‘redelijk tot erg veel moeite kost’. Dat betekent dat het overgrote deel vindt dat het juist heel eenvoudig is. Meedenken met de klant krijgt een 8,3. ‘Betrokkenheid van Freo bij mijn situatie’ scoort het minst, maar toch nog een 8,1. Freo is helder, betrouwbaar en zorgvuldig, aldus klanten. Ruimte voor verbetering is er ook. Freo mag nog meer van de daken schreeuwen de voordeligste in de markt te zijn. 

Kortom: we zijn op de goede weg! 

De NPS-score vertelt ons of wij onze klanten op de juiste manier helpen. Voor Freo ligt de focus hierbij op de kernwaarden ‘helder’ en ‘persoonlijk’. Het regelen van ‘alles rondom uw lening’ moet zo eenvoudig, overzichtelijk en vriendelijk mogelijk zijn. Uit het onderzoek in samenwerking met het Eindhovense onderzoeksbureau Markteffect blijkt dat we op de juiste weg zitten. Tegelijkertijd houden we onze blik op de toekomst en blijven we onze dienstverlening elke dag verbeteren. Uw mening is daarvoor heel belangrijk, daarom zeg ik namens iedereen bij Freo: bedankt!

Melissa Aspers, teamleider klantenservice

Door Melissa Aspers

20 juli 2020 | geplaatst in Freo onderzoekt

Meer over Freo onderzoekt

Gemakkelijk digitaal aanleveren bij Freo
08 juli 2021

Wat is voordeliger: hypotheek of Persoonlijke Lening?

Nederland is volop aan het verbouwen. Uit ons jaarlijkse Verbouwonderzoek blijkt dat we met name de wintermaanden januari en februari en het vroege voorjaar (maart, april, mei) het uitgelezen moment vinden hiervoor. Op de vraag hoe Nederlanders hun verbouwing het liefst financieren antwoordt 82%: met een tweede hypotheek. Dit terwijl een Persoonlijke Lening soms voordeliger kan zijn.

Gemakkelijk digitaal aanleveren bij Freo
06 juli 2021

Liever hypotheek dan lening bij verbouwplannen

Heeft u in de afgelopen tijd een verbouwing gefinancierd tussen de €10.000 en €75.000? Dan is de kans groot dat u dit binnen uw eigen hypotheek heeft geregeld. Zo’n hypothecaire lening heeft de voorkeur boven een Persoonlijke Lening. Dit en meer blijkt uit onderzoek van Freo en Markteffect. Maar, is het aanpassen van de bestaande hypotheek ook de voordeligste optie voor een verbouwing? ‘Niet altijd, zegt Ron van Vliet, directeur van Freo. ‘Het is belangrijk om je voordat je een lening afsluit goed in de verschillende leenvormen te verdiepen.’

Gemakkelijk digitaal aanleveren bij Freo
22 april 2021

Door corona stellen we grote uitgaven vaker uit

Uit onderzoek van Freo en Markteffect onder ruim 500 mensen blijkt dat Nederlanders iets voorzichtiger zijn geworden met het doen van grote uitgaven tijdens de coronacrisis. 40% van de ondervraagden die voor de coronacrisis concrete plannen hadden om een auto te kopen, te gaan verbouwen of een grote uitgave te doen geven aan deze naar achteren te schuiven.

Contact via WhatsApp

Whatsapp op uw device? Klik dan hier om direct met Freo een chat te starten. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van uw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 20.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.

Sluit