Let op! Geld lenen kost geld

Terug

Klanttevredenheidscore Freo onverminderd hoog

Klanttevredenheidscore Freo onverminderd hoog

Alweer voor de 6e keer vroegen wij aan onze klanten “Hoe waarschijnlijk is het dat u Freo zou aanbevelen bij een vriend, familielid of collega?”. Bijna 2.700 van onze klanten beantwoordden deze vraag. En op de score mogen we opnieuw trots zijn!

Klanttevredenheid stabiel op +57

Omdat de klanttevredenheid in de financiële sector gemiddeld dus niet zo hoog is, is het elk jaar weer spannend wat ‘onze’ uitslag zal zijn. En wat blijkt? Gelukkig hebben we ook tijdens het coronajaar goed gescoord: net als in 2020 komt de NPS uit op +57. Tot dusver het hoogste niveau ooit gemeten voor Freo. Voor de groep klanten ‘minder dan een jaar klant’ is de NPS-score zelfs voor het vijfde jaar op rij gestegen van +64 naar +67.

Wat waarderen klanten aan Freo?

Onze kernwaarden ‘helder’, ‘betrouwbaar’ en ‘zorgvuldig’ vinden klanten vaak zeer goed passen bij Freo. Voor ‘persoonlijk’ en ‘voordelig’ geldt dit in iets mindere mate. Uitblinker in het onderzoek is onze Mijn Freo app. Deze wordt opnieuw gewaardeerd met een 9. Het meedenken met de klant krijgt een 8,2 en de betrokkenheid met mijn situatie een 8. 
 93% van onze klanten zou opnieuw voor Freo kiezen
Iets minder dan vorig jaar (2020: 96%), maar nog steeds zegt 93% van de klanten dat zij Freo ‘waarschijnlijk wel’ of ‘zeker wel’ bij een nieuwe leenbehoefte overwegen. En dat vinden wij een groot compliment. 

Of er ook iets beter kan?

Op de vraag ‘Wat kan Freo beter doen, zodat de kans groter wordt dat u Freo aanbeveelt bij anderen?’ sprongen deze punten eruit: 

  1. 23% geeft aan dat ze de indruk die ze van Freo hebben (imago) nog verbeterd kan worden. 
  2. Het verbeteren van onze productkenmerken en voorwaarden (22%), zoals de voordeligste van de markt zijn (40%) en meegaan met de marktrente (34%) worden door sommigen als verbeterpunten gezien.
  3. Freo is een online leenspecialist. Daarom ervaren onze klanten onze service niet altijd als ‘persoonlijk’. Dat wordt niet altijd als vervelend ervaren, maar behoort wel tot onze kernwaarden. Wij willen zowel het gemak van online, als de mogelijkheid tot telefonisch contact behouden. 

Uw feedback is belangrijk voor ons

De NPS-score vertelt ons elk jaar of wij onze klanten op de juiste manier helpen. Voor Freo betekent dit: focus op onze kernwaarden ‘betrouwbaar’ en ‘persoonlijk’. Het regelen van ‘alles rondom uw lening’ willen we zo makkelijk mogelijk houden. Ook op het gebied van productkenmerken en voorwaarden zijn er nog mooie stappen te zetten.
Wij hechten veel waarde aan uw feedback. Daarmee blijven wij onze dienstverlening verbeteren. Daarom zeg ik, namens heel Freo, bedankt voor deze geweldige score!

Ron van Vliet - Directeur Freo

Door Ron van Vliet

05 augustus 2021 | geplaatst in Freo nieuws

Meer over Freo onderzoekt

  • Een voordelige lening bij Freo
    03 augustus 2022

    Opnieuw renteverhoging voor Persoonlijke Lening

    Voor de derde keer in korte tijd stijgen de rentetarieven van Freo. Per 3 augustus 2022 wordt de rente voor alle tariefklassen verhoogd. Lees hieronder meer over de nieuwe rentepercentages.

  • Geld lenen bij Freo is helder: eerlijk over lenen
    17 juni 2022

    Renteverhoging Persoonlijke Lening

    Sinds het bestaan van Freo, zijn de rentetarieven nog nooit gestegen. Per 17 juni 2022 komt daar verandering in. Voor alle tariefklassen wordt de rente verhoogd. Lees hieronder meer over de nieuwe rentepercentages.

Hoe is dit berekend?

Onder andere uw inkomen, maandlasten, woonsituatie en burgerlijke staat spelen een rol bij het bepalen van het voor u verantwoorde leenbedrag. Minder lenen kan natuurlijk ook.

Bij het aanvragen van een vrijblijvende offerte checken wij altijd eerst uw persoonlijke en financiële gegevens. Zo beoordelen wij of de lening bij u past.

Sluit

Contact via WhatsApp

Whatsapp op je device? Klik dan hier om direct met Freo een chat te starten. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van uw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 20.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.

Sluit

Hoe is dit berekend?

Bij het vaststellen van de bedragen en tarieven hebben wij de volgende aannames gedaan:

  1. Er worden geen boetevrije extra aflossingen gedaan.
  2. De hoogte van het maandbedrag blijft de hele looptijd van de lening gelijk.
  3. Alle verplichtingen rondom de lening zijn goed nagekomen door de contractant(en).
Sluit

Ook wij gebruiken cookies

Door op ‘Akkoord’ te klikken, accepteert u alle cookies (en vergelijkbare technieken) op onze website. Hiermee kunnen wij en derden uw internetgedrag op onze website volgen en verwerken bij uw persoonsgegevens. Door ons en derden kan een profiel worden gemaakt waarmee gepersonaliseerde advertenties kunnen worden getoond. Door op ‘Instellingen wijzigen’ te klikken, kunt u een andere cookie voorkeur kiezen. Meer informatie over cookies.