Let op! Geld lenen kost geld

Terug

Klanttevredenheidscore Freo onverminderd hoog

Klanttevredenheidscore Freo onverminderd hoog

Alweer voor de 6e keer vroegen wij aan onze klanten “Hoe waarschijnlijk is het dat u Freo zou aanbevelen bij een vriend, familielid of collega?”. Bijna 2.700 van onze klanten beantwoordden deze vraag. En op de score mogen we opnieuw trots zijn!

Klanttevredenheid stabiel op +57

Omdat de klanttevredenheid in de financiële sector gemiddeld dus niet zo hoog is, is het elk jaar weer spannend wat ‘onze’ uitslag zal zijn. En wat blijkt? Gelukkig hebben we ook tijdens het coronajaar goed gescoord: net als in 2020 komt de NPS uit op +57. Tot dusver het hoogste niveau ooit gemeten voor Freo. Voor de groep klanten ‘minder dan een jaar klant’ is de NPS-score zelfs voor het vijfde jaar op rij gestegen van +64 naar +67.

Wat waarderen klanten aan Freo?

Onze kernwaarden ‘helder’, ‘betrouwbaar’ en ‘zorgvuldig’ vinden klanten vaak zeer goed passen bij Freo. Voor ‘persoonlijk’ en ‘voordelig’ geldt dit in iets mindere mate. Uitblinker in het onderzoek is onze Mijn Freo app. Deze wordt opnieuw gewaardeerd met een 9. Het meedenken met de klant krijgt een 8,2 en de betrokkenheid met mijn situatie een 8. 
 93% van onze klanten zou opnieuw voor Freo kiezen
Iets minder dan vorig jaar (2020: 96%), maar nog steeds zegt 93% van de klanten dat zij Freo ‘waarschijnlijk wel’ of ‘zeker wel’ bij een nieuwe leenbehoefte overwegen. En dat vinden wij een groot compliment. 

Of er ook iets beter kan?

Op de vraag ‘Wat kan Freo beter doen, zodat de kans groter wordt dat u Freo aanbeveelt bij anderen?’ sprongen deze punten eruit: 

  1. 23% geeft aan dat ze de indruk die ze van Freo hebben (imago) nog verbeterd kan worden. 
  2. Het verbeteren van onze productkenmerken en voorwaarden (22%), zoals de voordeligste van de markt zijn (40%) en meegaan met de marktrente (34%) worden door sommigen als verbeterpunten gezien.
  3. Freo is een online leenspecialist. Daarom ervaren onze klanten onze service niet altijd als ‘persoonlijk’. Dat wordt niet altijd als vervelend ervaren, maar behoort wel tot onze kernwaarden. Wij willen zowel het gemak van online, als de mogelijkheid tot telefonisch contact behouden. 

Uw feedback is belangrijk voor ons

De NPS-score vertelt ons elk jaar of wij onze klanten op de juiste manier helpen. Voor Freo betekent dit: focus op onze kernwaarden ‘betrouwbaar’ en ‘persoonlijk’. Het regelen van ‘alles rondom uw lening’ willen we zo makkelijk mogelijk houden. Ook op het gebied van productkenmerken en voorwaarden zijn er nog mooie stappen te zetten.
Wij hechten veel waarde aan uw feedback. Daarmee blijven wij onze dienstverlening verbeteren. Daarom zeg ik, namens heel Freo, bedankt voor deze geweldige score!

Ron van Vliet - Directeur Freo

Door Ron van Vliet

05 augustus 2021 | geplaatst in Freo nieuws

Meer over Freo onderzoekt

  • Geld lenen voor duurzame investeringen
    16 maart 2022

    Uw huis isoleren: wat zijn de mogelijkheden?

    De energieprijzen zijn op dit moment ongekend hoog. Met een goed geïsoleerd huis kunt u jaarlijks honderden euro’s op de energierekening besparen. Toch hebben zo’n twee op de drie woningen in Nederland nog geen goede isolatie. In dit artikel leest u meer over de mogelijkheden, de kosten en de besparingen.

  • Geld lenen bij Freo voor uw vakantie?
    27 januari 2022

    Een camper kopen. Waar moet ik op letten?

    Campers zijn er in vele soorten en maten. Denkt u na over het kopen van een camper? Dan zijn er genoeg keuzes om te maken. Welk model past bij u? Wilt u een grote of een kleine camper? Een nieuwe of tweedehands? En niet onbelangrijk: wat is uw budget? Lees verder om te ontdekken waar u op moet letten.

Hoe is dit berekend?

Onder andere uw inkomen, maandlasten, woonsituatie en burgerlijke staat spelen een rol bij het bepalen van het voor u verantwoorde leenbedrag. Minder lenen kan natuurlijk ook.

Bij het aanvragen van een vrijblijvende offerte checken wij altijd eerst uw persoonlijke en financiële gegevens. Zo beoordelen wij of de lening bij u past.

Sluit

Contact via WhatsApp

Whatsapp op je device? Klik dan hier om direct met Freo een chat te starten. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van uw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 20.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.

Sluit

Hoe is dit berekend?

Bij het vaststellen van de bedragen en tarieven hebben wij de volgende aannames gedaan:

  1. Er worden geen boetevrije extra aflossingen gedaan.
  2. De hoogte van het maandbedrag blijft de hele looptijd van de lening gelijk.
  3. Alle verplichtingen rondom de lening zijn goed nagekomen door de contractant(en).
Sluit

Freo gebruikt cookies

Wij plaatsen cookies om uw bezoek te verbeteren. Gaat u akkoord? Accepteer dan alle cookies. .