Let op! Geld lenen kost geld

Terug

Onderzoek: 94% van onze klanten zou opnieuw voor Freo kiezen

NPS_blog_afbeelding

Jaarlijks benaderen wij onze klanten om mee te doen aan ons klanttevredenheidsonderzoek. Dit jaar lieten 2.291 klanten hun stem horen. Het resultaat: 94% van onze klanten zou, in het geval van een nieuwe leenbehoefte, opnieuw kiezen voor Freo. Een mooie score waar we als Freo trots op zijn.

Waarom zijn onze klanten positief?

Klanten zijn het meest positief over het gemak van de Mijn Freo app en de klantvriendelijkheid van onze medewerkers. Daarnaast vinden klanten onze kernwaarden ‘eenvoudig’, ‘duidelijk’ en ‘toegankelijk’ zeer goed bij Freo passen.

Het onderzoek stelt ook de vraag: “In hoeverre zou je Freo aanbevelen aan vrienden, collega’s of familie?” Deze vraag resulteert in een score tussen -100 en +100. De gemiddelde score in de financiële sector ligt rond de +10. Dit jaar heeft Freo een totale score van maar liefst +62. Dat is een verbetering van +6 vergeleken met de meting van 2022.

Markteffect over het resultaat van Freo

Het onderzoeksbureau Markteffect heeft Freo geholpen bij het uitvoeren van het onderzoek en feliciteert ons met de score van +62. “We voeren veel van dit soort onderzoeken uit en zeker in de financiële dienstverlenging zien we dit soort scores bijna nooit voorbijkomen. Keep up the good work!”

Ruimte voor verbetering

We zijn erg blij met de uitzonderlijk hoge score op de kernwaarden 'eenvoudig', 'duidelijk' en 'toegankelijk'. Toch is er ook ruimte voor verbetering. Zo scoren de kernwaarden 'betrokken' en 'meedenkend' in vergelijking minder hoog. Hiermee gaat Freo de komende tijd aan de slag. De ontvangen feedback is voor ons erg waardevol, omdat het ons helpt om gericht te verbeteren. We willen dan ook iedereen bedanken die heeft deelgenomen aan dit onderzoek. 

Ron van Vliet - Directeur Freo

Door Ron van Vliet

17 mei 2023 | geplaatst in Freo onderzoekt

Meer over Freo onderzoekt

  • NPS_56_desktop
    01 juli 2022

    Onderzoek: klanttevredenheid Freo ongekend hoog

    Maar liefst 93% van onze klanten zou bij een nieuwe leenbehoefte overwegen om opnieuw voor Freo te kiezen. Dat blijkt uit de nieuwste resultaten van ons jaarlijkse NPS onderzoek. Dit jaar lieten ruim 1900 klanten van zich horen. En daar worden wij blij van!

  • Bloemen op tafel
    28 april 2022

    Rente van Freo valt opnieuw in de prijzen

    Voor de twaalfde keer op rij sleept Freo de prijs binnen voor laagste rente bij een Persoonlijke Lening. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt door onafhankelijk onderzoekinstituut MoneyView.

Hoe is dit berekend?

Onder andere jouw inkomen, maandlasten, woonsituatie en burgerlijke staat spelen een rol bij het bepalen van het voor jou verantwoorde leenbedrag. Minder lenen kan natuurlijk ook.

Bij het aanvragen van een vrijblijvende offerte checken wij altijd eerst jouw persoonlijke en financiële gegevens. Zo beoordelen wij of de lening bij je past.

Sluit

Contact via WhatsApp

Whatsapp op je device? Klik dan hier om direct met Freo een chat te starten. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van jouw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 20.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.

Sluit

Hoe is dit berekend?

Bij het vaststellen van de bedragen en tarieven hebben wij de volgende aannames gedaan:

  1. Er worden geen boetevrije extra aflossingen gedaan.
  2. De hoogte van het maandbedrag blijft de hele looptijd van de lening gelijk.
  3. Alle verplichtingen rondom de lening zijn goed nagekomen door de contractant(en).
Sluit

Ook wij gebruiken cookies

Door op ‘Akkoord’ te klikken, accepteer je alle cookies (en vergelijkbare technieken) op onze website. Hiermee kunnen wij en derden jouw internetgedrag op onze website volgen en verwerken wij jouw persoonsgegevens. Door ons en derden kan een profiel worden gemaakt waarmee gepersonaliseerde advertenties kunnen worden getoond. Door op ‘Instellingen wijzigen’ te klikken, kun je een andere cookie voorkeur kiezen. Meer informatie over cookies.