Veelgestelde vragen over betalen en aflossen
Hier vind je het antwoord op vragen over het betalen en aflossen van je lening bij Freo.
Betalen
Je kunt het maandbedrag van je Persoonlijke Lening niet aanpassen. Wil je een ander maandbedrag dan jouw huidige maandbedrag? Dan kun je je lening oversluiten.
Goed om te weten
- Als je extra aflost, wordt je maandbedrag niet lager. Wel wordt je looptijd korter.
- Kun je je maandbedrag niet betalen? Kijk dan hier wat je kunt doen.
Als jouw banksaldo lager is dan het te betalen bedrag, kan er geen automatische incasso gedaan worden. Zorg er daarom voor dat er op het moment van de incasso altijd voldoende saldo op jouw bankrekening staat. Anders ontstaat er een betalingsachterstand.
Heb je bericht gehad over een mislukte incasso?
Dan kun je het bedrag in Mijn Freo of de Mijn Freo app zelf overmaken via iDEAL. Je kunt het geld ook overmaken naar rekeningnummer NL59 RABO 0350 8106 48 op naam van Freo. Vermeld hierbij het nummer van jouw contract.
Het rekeningnummer van Freo is NL59 RABO 0350 8106 48.
Ik maak geld over naar een ander rekeningnummer van Freo. Wat moet ik doen?
Maak je geld over naar een ander rekeningnummer van Freo? Bijvoorbeeld om je maandbedrag te betalen of als extra aflossing? Pas je (automatische) overboeking dan aan en gebruik het rekeningnummer wat hierboven vermeld staat. Of nog makkelijker: maak gebruik van automatische incasso. Bel ons om te vragen of dit voor jou mogelijk is en hoe je dit kunt doen.
Wat gebeurt er als ik tóch geld overmaak naar een ander rekeningnummer van Freo?
Onderstaande rekeningnummers van Freo worden niet meer gebruikt:
- NL17RABO0101062206
- NL28RABO0350801118
- NL12RABO0350810621
Maak je geld over naar één van bovenstaande rekeningnummers? Dan wordt het bedrag door de bank teruggestort op je rekening. Hierdoor kom je mogelijk jouw betalingsafspraken niet na en krijg je een achterstand op je lening.
Aflossen
Ja, bij Freo kun je altijd boetevrij een deel of het hele bedrag extra aflossen.
Meer over boetevrij aflossen bij FreoIn Mijn Freo of de Mijn Freo app kun je extra aflossen op je lening. Ga hiervoor naar het tabblad 'Aflossen' en vul het bedrag in dat je extra wilt aflossen. In de stap die volgt ga je naar de website van Buckaroo. Je kunt daar je betaling doen via iDEAL.
Je kunt je extra aflossing(en) ook overmaken naar rekeningnummer NL59 RABO 0350 8106 48 op naam van Freo. Vermeld bij elke overboeking jouw contractnummer.
Let op: door extra af te lossen vervalt je maandbetaling niet!
Extra aflossen kan bij Freo zo vaak en zo veel als je wilt en het is altijd boetevrij.
Boetevrij aflossen houdt in dat je extra geld kunt aflossen op je lening zonder dat je hier extra kosten voor hoeft te betalen. Bij sommige kredietverstrekkers betaal je namelijk een boete bij het (extra) aflossen van de lening. Check daarom altijd eerst de voorwaarden voor je een lening afsluit.
Meer over boetevrij aflossen bij FreoNee, bij Freo is extra aflossen altijd boetevrij. Dit betekent dat je géén kosten betaalt bij extra aflossingen. Je kunt je lening zelf helemaal eerder aflossen zonder extra kosten.
Meer over boetevrij aflossen bij FreoWil je jouw lening helemaal aflossen? Ga dan in Mijn Freo of in de Mijn Freo app naar het tabblad 'Aflossen'. Vul onder 'Aflosnota aanvragen' de datum in waarop je de lening helemaal wilt aflossen. Je krijgt dan meteen een aflosnota. Dit is een overzicht waarop staat hoeveel je nog moet terugbetalen van jouw lening.
Naar Mijn FreoEen aflosnota is een overzicht waarop staat hoeveel je nog moet terugbetalen van jouw lening. Je hebt vaak een aflosnota nodig bij het aanvragen van een hypotheek. Via Mijn Freo of de Mijn Freo app kun je heel makkelijk een aflosnota downloaden. Ga naar de tab 'Aflossen' en vul onder 'Aflosnota aanvragen' de datum in waarop je de lening helemaal wilt aflossen. Kies de datum waarop je jouw lening helemaal wilt terugbetalen en bereken het aflosbedrag.
Naar Mijn Freo
