Let op! Geld lenen kost geld
Heb je al een lening bij Freo? Dan heb je waarschijnlijk wel eens vragen over jouw lening. Bijvoorbeeld over hoe je zelf jouw lening wijzigt. Of wat er gebeurt als jouw persoonlijke situatie verandert. Hiermee helpen wij je graag.
De meeste wijzigingen doe je eenvoudig zelf in Mijn Freo. Zoals het aanpassen van jouw adres, aflossen van jouw lening of het opvragen van een aflosnota. Hieronder lees je meer over de meest voorkomende wijzigingen.
Ja, jouw huidige lening(en) kun je oversluiten naar Freo. Naast het oversluiten, kun je ook een extra leenbedrag aanvragen. Dit is een Persoonlijke Lening. Via BKR zie je welke leningen je op dit moment hebt. Benieuwd of je bespaart door over te stappen naar Freo? Bereken jouw voordeel.
Ja, er zijn verschillende mogelijkheden voor het overnemen van een lening. Je kunt de schuld in één keer aflossen, de schuld oversluiten naar jezelf, of geld schenken. Bekijk de verschillende mogelijkheden.
Bij een Persoonlijke Lening is het niet mogelijk om jouw limiet te verhogen of te verlagen. Dit zien wij als het aangaan van een nieuw contract. Wil je een nieuw bedrag lenen? Vraag een nieuwe offerte aan. Het aanvragen van deze lening doe je op dezelfde manier als bij jouw huidige contract. Houd er rekening mee dat bij een lager leenbedrag soms een ander rentetarief hoort.
Vanaf 23 december 2020 is een Doorlopend Krediet afsluiten of jouw limiet verhogen bij Freo niet meer mogelijk. Verstandig lenen, daar staan wij voor. Wij vinden het Doorlopend Krediet niet meer bij deze waarde passen. Ontdek of onze Persoonlijke Lening bij jou past. Of lees meer over deze wijziging.
Bij een Persoonlijke Lening wordt jouw lening automatisch beëindigd als jouw saldo op € 0 staat. Dit is gelijk aan jouw looptijd. Heb je tussentijds extra afgelost? Dan is de looptijd ook korter. Wij melden jouw lening dan ook af bij BKR. Je ontvangt een bevestiging van de beëindiging in Mijn Freo. Je hoeft hier niets voor te doen.
Is jouw Doorlopend Krediet helemaal terugbetaald en wil je jouw contract bij Freo beëindigen? Geef dit door via Mijn Freo. Wij sturen je een e-mail met de bevestiging. Hierna melden wij jouw lening ook af bij BKR.
Ja, je kunt jouw Doorlopend Krediet oversluiten naar een Persoonlijke Lening. Oversluiten naar Freo is altijd kosteloos. Benieuwd of je bespaart door over te stappen naar Freo?
Wanneer jouw persoonlijke situatie verandert, meldt je dit altijd bij ons. Samen kijken we naar de mogelijkheden. Hieronder vind je meer informatie over verschillende gebeurtenissen.
Allereerst wensen wij je veel sterkte met het overlijden van jouw dierbare. Als er iemand overlijdt die dicht bij je staat, meld je dat bij ons. Dit doe je door een brief of mail te sturen. Daarna ontvang je van ons een bevestigingsbrief. Hierin leggen wij stap voor stap uit hoe het verder gaat met de lening.
Stuur ons een bericht per post of e-mail, met daarbij een kopie of scan van de overlijdensakte. Een foto mag ook. Vergeet niet jouw telefoonnummer, naam- en adresgegevens te vermelden. Stuur een kopie per post naar: Freo, Postbus 2347, 5600 CH Eindhoven. Of e-mail een scan/foto naar: klantenservice@freo.nl.
In het geval van een overlijden wordt een Doorlopend Krediet altijd geblokkeerd. Dat betekent dat als er een medekredietnemer is, er geen (her)opnames meer gedaan kunnen worden. Dit doen we om te voorkomen dat de schuld hoger wordt. Verwacht je problemen bij het betalen van jouw maandbedrag? Neem dan contact met ons op. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.
Er zijn verschillende mogelijkheden. Je kunt de lening splitsen, of op één naam zetten. Of je kunt de lening aflossen, als je het openstaande bedrag in één keer kunt betalen. Bekijk de verschillende mogelijkheden. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken en jouw scheiding door te geven.
Verandert jouw persoonlijke situatie op een andere manier?
Verander je bijvoorbeeld van baan of ga je samenwonen?
Bekijk jouw situatieHoe is dit berekend?
Onder andere jouw inkomen, maandlasten, woonsituatie en burgerlijke staat spelen een rol bij het bepalen van het voor jou verantwoorde leenbedrag. Minder lenen kan natuurlijk ook.
Bij het aanvragen van een vrijblijvende offerte checken wij altijd eerst jouw persoonlijke en financiële gegevens. Zo beoordelen wij of de lening bij je past.
Deze beoordeling kan afwijken van de indicatieve berekening die je in deze ‘hoeveel kan ik lenen’ tool hebt gedaan. Dit kan bijvoorbeeld komen doordat wij tijdens de beoordeling andere of meer gegevens van je ontvangen. Je kunt daarom geen rechten ontlenen aan deze berekeningen.
Contact via WhatsApp
Ma-vrij: 8.00 - 20.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.
Hoe is dit berekend?
Bij het vaststellen van de bedragen en tarieven hebben wij de volgende aannames gedaan: