Let op! Geld lenen kost geld

Mijn Freo lening

Heeft u al een lening bij Freo? Dan heeft u waarschijnlijk wel eens vragen over uw lening. Bijvoorbeeld over hoe u zelf uw lening wijzigt. Of wat er gebeurt als uw persoonlijke situatie verandert. Hiermee helpen wij u graag.

Ga naar Mijn Freo

parsnip_keukentafel_2_762x762

Mijn Freo lening wijzigen

De meeste wijzigingen doet u eenvoudig zelf in Mijn Freo. Zoals het aanpassen van uw adres, aflossen van uw lening of het opvragen van een aflosnota. Hieronder leest u meer over de meest voorkomende wijzigingen.

Kan ik mijn lening oversluiten?

Ja, uw huidige lening(en) kunt u oversluiten naar Freo. Naast het oversluiten, kunt u ook een extra leenbedrag aanvragen. Dit is een Persoonlijke Lening. Via BKR ziet u welke leningen u op dit moment heeft. Benieuwd of u bespaart door over te stappen naar Freo? Bereken uw voordeel.

Kan ik een lening van iemand anders overnemen?

Ja, er zijn verschillende mogelijkheden voor het overnemen van een lening. U kunt de schuld in één keer aflossen, de schuld oversluiten naar uzelf, of geld schenken. Bekijk de verschillende mogelijkheden.

Kan ik mijn limiet verhogen?

  • Limiet verhogen of verlagen Persoonlijke Lening

    Bij een Persoonlijke Lening is het niet mogelijk om uw limiet te verhogen of te verlagen. Dit zien wij als het aangaan van een nieuw contract. Wilt u een nieuw bedrag lenen? Vraag een nieuwe offerte aan. Het aanvragen van deze lening doet u op dezelfde manier als bij uw huidige contract. Houd er rekening mee dat bij een lager leenbedrag soms een ander rentetarief hoort.

  • Limiet verhogen of verlagen Doorlopend Krediet

    Vanaf 23 december 2020 is een Doorlopend Krediet afsluiten of uw limiet verhogen bij Freo niet meer mogelijk. Verstandig lenen, daar staan wij voor. Wij vinden het Doorlopend Krediet niet meer bij deze waarde passen. Ontdek of onze Persoonlijke Lening bij u past. Of lees meer over deze wijziging

Hoe kan ik mijn lening opzeggen?

  • Uw Persoonlijke Lening stopzetten

    Bij een Persoonlijke Lening wordt uw lening automatisch beëindigd als uw saldo op € 0 staat. Dit is gelijk aan uw looptijd. Heeft u tussentijds extra afgelost? Dan is de looptijd ook korter. Wij melden uw lening dan ook af bij BKR. U ontvangt een bevestging van de beëindiging in Mijn Freo. U hoeft hier niets voor te doen.

  • Uw Doorlopend Krediet stopzetten

    Is uw Doorlopend Krediet helemaal terugbetaald en wilt u uw contract bij Freo beëindigen? Geef dit door via Mijn Freo. Wij sturen u een e-mail met de bevestiging. Hierna melden wij uw lening ook af bij BKR.

Kan ik een Doorlopend Krediet oversluiten naar een Persoonlijke Lening?

Ja, u kunt uw Doorlopend Krediet oversluiten naar een Persoonlijke Lening. Oversluiten naar Freo is altijd kosteloos. Benieuwd of u bespaart door over te stappen naar Freo?

Bereken uw voordeel

parsnip_inperking_762x762

Verandering van mijn persoonlijke situatie

Wanneer uw persoonlijke situatie verandert, meldt u dit altijd bij ons. Samen kijken we naar de mogelijkheden. Hieronder vindt u meer informatie over verschillende gebeurtenissen.

Wat gebeurt er met mijn lening na overlijden?

Allereerst wensen wij u veel sterkte met het overlijden van uw dierbare. Als er iemand overlijdt die dichtbij u staat, meldt u dat bij ons. Dit doet u door een brief of mail te sturen. Daarna ontvangt u van ons een bevestigingsbrief. Hierin leggen wij stap voor stap uit hoe het verder gaat met de lening.

  • Zo meldt u een overlijden bij Freo

    Stuur ons een een bericht per post of e-mail, met daarbij een kopie of scan van de overlijdensakte. Een foto mag ook. Vergeet niet uw telefoonnummer, naam- en adresgegevens te vermelden. Stuur een kopie per post naar: Freo, Postbus 2347, 5600 CH Eindhoven. Of e-mail een scan/foto naar: klantenservice@freo.nl.

  • Is de lening een Doorlopend Krediet?

    In het geval van een overlijden wordt een Doorlopend Krediet altijd geblokkeerd. Dat betekent dat als er een medekredietnemer is, er geen (her)opnames meer gedaan kunnen worden. Dit doen we om te voorkomen dat de schuld hoger wordt. Verwacht u problemen bij het betalen van uw maandbedrag? Neem dan contact met ons op. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Wat gebeurt er met mijn lening bij scheiden of uit elkaar gaan?

Er zijn verschillende mogelijkheden. U kunt de lening splitsen, of op één naam zetten. Of u kunt de lening aflossen, als u het openstaande bedrag in één keer kunt betalen. Bekijk de verschillende mogelijkheden. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken en uw scheiding door te geven.

Verandert uw persoonlijke situatie op een andere manier?

Verandert u bijvoorbeeld van baan of gaat u samenwonen?

Bekijk uw situatie

Hoe is dit berekend?

Onder andere uw inkomen, maandlasten, woonsituatie en burgerlijke staat spelen een rol bij het bepalen van het voor u verantwoorde leenbedrag. Minder lenen kan natuurlijk ook.

Bij het aanvragen van een vrijblijvende offerte checken wij altijd eerst uw persoonlijke en financiële gegevens. Zo beoordelen wij of de lening bij u past.

Sluit

Contact via WhatsApp

Whatsapp op je device? Klik dan hier om direct met Freo een chat te starten. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van uw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 20.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.

Sluit

Hoe is dit berekend?

Bij het vaststellen van de bedragen en tarieven hebben wij de volgende aannames gedaan:

  1. Er worden geen boetevrije extra aflossingen gedaan.
  2. De hoogte van het maandbedrag blijft de hele looptijd van de lening gelijk.
  3. Alle verplichtingen rondom de lening zijn goed nagekomen door de contractant(en).
Sluit

Ook wij gebruiken cookies

Door op ‘Akkoord’ te klikken, accepteert u alle cookies (en vergelijkbare technieken) op onze website. Hiermee kunnen wij en derden uw internetgedrag op onze website volgen en verwerken bij uw persoonsgegevens. Door ons en derden kan een profiel worden gemaakt waarmee gepersonaliseerde advertenties kunnen worden getoond. Door op ‘Instellingen wijzigen’ te klikken, kunt u een andere cookie voorkeur kiezen. Meer informatie over cookies.