Let op! Geld lenen kost geld
Heeft u al een lening bij Freo? Dan heeft u waarschijnlijk wel eens vragen over uw lening. Bijvoorbeeld over hoe u zelf uw lening wijzigt. Of wat er gebeurt als uw persoonlijke situatie verandert. Hiermee helpen wij u graag.
De meeste wijzigingen doet u eenvoudig zelf in Mijn Freo. Zoals het aanpassen van uw adres, aflossen van uw lening of het opvragen van een aflosnota. Hieronder leest u meer over de meest voorkomende wijzigingen.
Ja, uw huidige lening(en) kunt u oversluiten naar Freo. Naast het oversluiten, kunt u ook een extra leenbedrag aanvragen. Dit is een Persoonlijke Lening. Via BKR ziet u welke leningen u op dit moment heeft. Benieuwd of u bespaart door over te stappen naar Freo? Bereken uw voordeel.
Ja, er zijn verschillende mogelijkheden voor het overnemen van een lening. U kunt de schuld in één keer aflossen, de schuld oversluiten naar uzelf, of geld schenken. Bekijk de verschillende mogelijkheden.
Bij een Persoonlijke Lening is het niet mogelijk om uw limiet te verhogen of te verlagen. Dit zien wij als het aangaan van een nieuw contract. Wilt u een nieuw bedrag lenen? Vraag een nieuwe offerte aan. Het aanvragen van deze lening doet u op dezelfde manier als bij uw huidige contract. Houd er rekening mee dat bij een lager leenbedrag soms een ander rentetarief hoort.
Vanaf 23 december 2020 is een Doorlopend Krediet afsluiten of uw limiet verhogen bij Freo niet meer mogelijk. Verstandig lenen, daar staan wij voor. Wij vinden het Doorlopend Krediet niet meer bij deze waarde passen. Ontdek of onze Persoonlijke Lening bij u past. Of lees meer over deze wijziging.
Bij een Persoonlijke Lening wordt uw lening automatisch beëindigd als uw saldo op € 0 staat. Dit is gelijk aan uw looptijd. Heeft u tussentijds extra afgelost? Dan is de looptijd ook korter. Wij melden uw lening dan ook af bij BKR. U ontvangt een bevestging van de beëindiging in Mijn Freo. U hoeft hier niets voor te doen.
Is uw Doorlopend Krediet helemaal terugbetaald en wilt u uw contract bij Freo beëindigen? Geef dit door via Mijn Freo. Wij sturen u een e-mail met de bevestiging. Hierna melden wij uw lening ook af bij BKR.
Ja, u kunt uw Doorlopend Krediet oversluiten naar een Persoonlijke Lening. Oversluiten naar Freo is altijd kosteloos. Benieuwd of u bespaart door over te stappen naar Freo?
Wanneer uw persoonlijke situatie verandert, meldt u dit altijd bij ons. Samen kijken we naar de mogelijkheden. Hieronder vindt u meer informatie over verschillende gebeurtenissen.
Allereerst wensen wij u veel sterkte met het overlijden van uw dierbare. Als er iemand overlijdt die dichtbij u staat, meldt u dat bij ons. Dit doet u door een brief of mail te sturen. Daarna ontvangt u van ons een bevestigingsbrief. Hierin leggen wij stap voor stap uit hoe het verder gaat met de lening.
Stuur ons een een bericht per post of e-mail, met daarbij een kopie of scan van de overlijdensakte. Een foto mag ook. Vergeet niet uw telefoonnummer, naam- en adresgegevens te vermelden. Stuur een kopie per post naar: Freo, Postbus 2347, 5600 CH Eindhoven. Of e-mail een scan/foto naar: klantenservice@freo.nl.
In het geval van een overlijden wordt een Doorlopend Krediet altijd geblokkeerd. Dat betekent dat als er een medekredietnemer is, er geen (her)opnames meer gedaan kunnen worden. Dit doen we om te voorkomen dat de schuld hoger wordt. Verwacht u problemen bij het betalen van uw maandbedrag? Neem dan contact met ons op. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.
Er zijn verschillende mogelijkheden. U kunt de lening splitsen, of op één naam zetten. Of u kunt de lening aflossen, als u het openstaande bedrag in één keer kunt betalen. Bekijk de verschillende mogelijkheden. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken en uw scheiding door te geven.
Verandert uw persoonlijke situatie op een andere manier?
Verandert u bijvoorbeeld van baan of gaat u samenwonen?
Bekijk uw situatie