Veelgestelde vragen over jouw gegevens wijzigen
Je kunt jouw rekeningnummer heel gemakkelijk zelf wijzigen. Ga naar Mijn Freo of de Mijn Freo app en kies op het tabblad 'Incasso' voor 'Mijn betaalgegevens wijzigen'. Klik op het pijltje naast je rekeningnummer en kies voor 'Nieuwe IBAN opgeven'. Vul je nieuwe IBAN rekeningnummer in en kies voor 'Opslaan'. Zo geef je ons toestemming om het maandbedrag voortaan automatisch van de nieuwe rekening af te schrijven.
Let op: wijzig je jouw rekeningnummer binnen zes werkdagen voor jouw betalingsdatum? Dan schrijven wij jouw maandbedrag nog één keer van jouw huidige rekening af.
Jouw adres, mailadres of telefoonnummer kun je heel gemakkelijk zelf wijzigen. Kies hiervoor in Mijn Freo of de Mijn Freo App onder 'Mijn gegevens' voor 'Gegevens wijzigen'. Pas je gegevens aan en kies voor 'Opslaan'. Je wijziging is meteen te zien in Mijn Freo.
Meer over het wijzigen van gegevens
Ga naar Mijn Freo of de Mijn Freo app en kies onder 'Mijn gegevens' voor 'Privacy-instellingen'. Vink aan hoe je welke berichten wilt ontvangen en kies voor 'Opslaan'. Jouw nieuwe voorkeuren zijn meteen zichtbaar.
Je kunt je wachtwoord als volgt aanpassen:
- Ga naar mijn.freo.nl.
- Kies ‘Nieuw wachtwoord aanmaken’ en vul het mailadres in dat bij ons bekend is. Je krijgt nu een mail.
- Ga via de link in de mail naar Mijn Freo en stel daar je nieuwe wachtwoord in.
Wij bewaren jouw gegevens niet langer dan wij deze nodig hebben voor de doelen waarvoor wij ze hebben verzameld of de doelen waarvoor wij deze hergebruiken.
Bewaarbeleid van Freo
Freo hanteert een bewaarbeleid. Hierin staat hoe lang wij gegevens bewaren. Dit is in Nederland in de meeste gevallen 7 jaar na het einde van het contract of jouw relatie met Freo. Soms zijn de bewaartermijnen anders. In specifieke situaties bewaren wij gegevens bijvoorbeeld langer dan de bewaartermijn voorschrijft. Bijvoorbeeld als je een klacht hebt ingediend waardoor het nodig is om de onderliggende gegevens langer te bewaren.