Let op! Geld lenen kost geld
Bij Freo willen we maar één ding. Dat je met een gerust gevoel en dus verstandig leent. Daar voelen we ons verantwoordelijk voor. Daarom vind je alles over lenen bij Freo zo helder, duidelijk en volledig mogelijk terug op onze website.
Eerlijke leningen, voordelige rentes en heldere voorwaarden. Lenen zonder addertjes onder het gras of verrassingen achteraf. Dat is verstandig lenen bij Freo. Zo weet je precies wat je leent.
Niet iedereen kan zomaar een lening afsluiten bij Freo. Wij willen namelijk dat je de lening ook echt kunt betalen. Samen bekijken we welke lening past bij jouw financiële situatie. En hoe je jouw lening het snelst weer kunt aflossen.
Als je leent, betaal je per maand een bedrag terug dat bestaat uit rente en aflossing. Voor het aflossen heb je bij Freo verschillende mogelijkheden. Je lost per maand minimaal 1% van het totale leenbedrag af. Wij raden je aan om 2% af te lossen als je dit kunt. Je betaalt per maand een hoger bedrag, maar je bent ook sneller van jouw lening verlost.
Met de waarschuwing 'Let op! Geld lenen kost geld' wil de Autoriteit Financiële Markten (AFM) en de overheid schulden tegengaan. De waarschuwing wijst je op de kosten en risico's van lenen. Want als je leent, betaal je rente. Freo informeert je vooraf graag zo volledig mogelijk: geld lenen kost nu eenmaal geld.
"Ik adviseer mensen altijd om hun lening zo snel mogelijk af te lossen. Het hebben van lage maandlasten klinkt aantrekkelijk en lijkt goedkoop, maar is uiteindelijk duurder. Het is beter om jouw lening zo snel mogelijk terug te betalen."
- Piet Sleegers , Product Specialist Financieren
Wij vinden het belangrijk dat je door jouw lening niet financieel in de knel komt. Daar voelen we ons verantwoordelijk voor. Daarom houden wij op verschillende manieren zicht op jouw leen- en opnamegedrag. Bijvoorbeeld als we zien dat je afgeloste bedragen van jouw Doorlopend Krediet steeds opnieuw opneemt. Of als je jouw maandbedrag flink verlaagt. Dit kan een signaal zijn dat de lening niet langer passend is.
In zo’n geval nemen we contact met je op. Wij beoordelen jouw persoonlijke en financiële situatie dan opnieuw. Als wij vinden dat de lening niet langer passend is, gaan we samen op zoek naar een oplossing. Dit kan bijvoorbeeld het plaatsen van een opnameblokkade zijn. Zodat jouw schuld niet verder oploopt.
Verandert er binnenkort iets in jouw persoonlijke of financiële situatie? En weet je niet zeker of het van invloed is op jouw lening? Neem ook bij twijfel contact met ons op. Wij helpen je graag.
Onze klantenservice is bereikbaar via e-mail: klantenservice@freo.nl, maar ook via WhatsApp of telefoon: 085-1056246 (normaal tarief).
Heb je meer financiële vragen? Dan kun je ook terecht bij Geldfit. Geldfit.nl help je geldzaken fit te houden of om ze weer op orde te krijgen. Doe de gratis test online en krijg passende tips om mee aan de slag te gaan. Of check waar je in jouw buurt terecht kunt voor hulp bij geldzaken.
Hoe is dit berekend?
Onder andere jouw inkomen, maandlasten, woonsituatie en burgerlijke staat spelen een rol bij het bepalen van het voor jou verantwoorde leenbedrag. Minder lenen kan natuurlijk ook.
Bij het aanvragen van een vrijblijvende offerte checken wij altijd eerst jouw persoonlijke en financiële gegevens. Zo beoordelen wij of de lening bij je past.
Contact via WhatsApp
Ma-vrij: 8.00 - 20.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.
Hoe is dit berekend?
Bij het vaststellen van de bedragen en tarieven hebben wij de volgende aannames gedaan: