Let op! Geld lenen kost geld

Verstandig lenen

Bij Freo willen we maar één ding. Dat u met een gerust gevoel en dus verstandig leent. Daar voelen we ons verantwoordelijk voor. Daarom vindt u alles over lenen bij Freo zo helder, duidelijk en volledig mogelijk terug op onze website.

Wat is verstandig lenen?

Eerlijke leningen, voordelige rentes en heldere voorwaarden. Lenen zonder addertjes onder het gras of verrassingen achteraf. Dat is verstandig lenen bij Freo. Zo weet u precies wat u leent.

Streng aan de poort

Niet iedereen kan zomaar een lening afsluiten bij Freo. Wij willen namelijk dat u de lening ook echt kunt betalen. Samen bekijken we welke lening past bij uw financiële situatie. En hoe u uw lening het snelst weer kunt aflossen. 

Aflossen

Als u leent, betaalt u per maand een bedrag terug dat bestaat uit rente en aflossing. Voor het aflossen heeft u bij Freo verschillende mogelijkheden. U lost per maand minimaal 1% van het totale leenbedrag af. Wij raden u aan om 2% af te lossen als u dit kunt. U betaalt per maand een hoger bedrag, maar u bent ook sneller van uw lening verlost.

Betrouwbaar

Met de waarschuwing 'Let op! Geld lenen kost geld' wil de Autoriteit Financiële Markten (AFM) en de overheid schulden tegengaan. De waarschuwing wijst u op de kosten en risico's van lenen. Want als u leent, betaalt u rente. Freo informeert u vooraf graag zo volledig mogelijk: geld lenen kost nu eenmaal geld.

Aflossen

"Ik adviseer mensen altijd om hun lening zo snel mogelijk af te lossen. Het hebben van lage maandlasten klinkt aantrekkelijk en lijkt goedkoop, maar is uiteindelijk duurder. Het is beter om uw lening zo snel mogelijk terug te betalen."

- Piet Sleegers, Product Specialist Financieren
Piet

Hoe houdt Freo zicht op uw financiële situatie?

Wij vinden het belangrijk dat u door uw lening niet financieel in de knel komt. Daar voelen we ons verantwoordelijk voor. Daarom houden wij op verschillende manieren zicht op uw leen- en opnamegedrag. Bijvoorbeeld als we zien dat u afgeloste bedragen van uw Doorlopend Krediet  steeds opnieuw opneemt. Of als u uw maandbedrag flink verlaagt. Dit kan een signaal zijn dat de lening niet langer passend is.

In zo’n geval nemen we contact met u op. Wij beoordelen uw persoonlijke en financiële situatie dan opnieuw. Als wij vinden dat de lening niet langer passend is, gaan we samen op zoek naar een oplossing. Dit kan bijvoorbeeld het plaatsen van een opnameblokkade zijn. Zodat uw schuld niet verder oploopt. 

Verandert er binnenkort iets in uw persoonlijke of financiele situatie? En weet u niet zeker of het van invloed is op uw lening? Neem ook bij twijfel contact met ons op. Wij helpen u graag. 

Wij staan voor u klaar

Onze klantenservice is bereikbaar via e-mail: klantenservice@freo.nl, maar ook via WhatsApp of telefoon: 085-1056246 (normaal tarief).


"Duidelijk en geen adder onder het gras. Extra aflossen wanneer het mij uitkomt. Zeer tevreden!"

R. uit Ritsumazijl
Klanten over Freo

U kunt bij ons terecht

088-321 00 03 WhatsApp

Vandaag geopend tot 21:00 uur

Contact via WhatsApp

Whatsapp op je device? Klik dan hier om direct met Freo een chat te starten. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van uw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 21.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.

Sluit