Let op! Geld lenen kost geld
Als u een lening heeft bij Freo, hebben we er vertrouwen in dat de lening past bij uw financiële situatie. Toch kan er ook in uw leven iets gebeuren waardoor u (tijdelijk) moeite krijgt met het aflossen van uw lening. Op dat soort momenten is het belangrijk dat u contact met ons opneemt. Het is hiervoor nooit te laat.
Gaat u samenwonen of trouwen? Dan hoeft u Freo niets te laten weten. Alleen als u verhuist, moet u dit aan ons doorgeven. Wijzig uw adres eenvoudig via Mijn Freo. Vraagt u in de toekomst een nieuwe lening aan bij Freo? Dan is het wel belangrijk ons te laten weten dat u bent gaan samenwonen of bent getrouwd. Wij maken dan een passende offerte die past bij uw nieuwe situatie.
Dan kunt u eenvoudig zelf uw adres aanpassen in Mijn Freo.
Neem dan altijd telefonisch contact met ons op via 088-321 00 03 (normaal tarief). Als u voor een bepaalde tijd naar het buitenland verhuist, bijvoorbeeld voor uw werk, bekijken we of u uw lening kunt houden. Verhuist u definitief naar het buitenland? Dan wordt uw lening waarschijnlijk opgeëist en beëindigd. U leest er meer over in de Algemene Voorwaarden van Freo.
Als u of uw partner werkloos raakt, komt u in een onzekere periode terecht. Hoe snel vindt u weer een baan? En tegen welk salaris? Uw baan verliezen heeft vaak financiële gevolgen. Daarom is het belangrijk dat u Freo op de hoogte stelt van deze wijziging. Het kan namelijk van invloed zijn op het aflossen van uw lening bij Freo.
Als u of uw partner werkloos raakt, is het belangrijk ons dat zo snel mogelijk te laten weten. Hoe eerder wij op de hoogte zijn, hoe meer mogelijkheden wij hebben om u te helpen. Zo voorkomt u dat u later misschien moeite krijgt met het aflossen van uw lening. Onze Klantenservice is bereikbaar van maandag t/m zaterdag op telefoonnummer 088-321 00 03 (normaal tarief).
Als u met pensioen gaat, kan het zijn dat uw maandelijks inkomen omlaag gaat. Hierdoor heeft u per maand minder te besteden. Dit kan gevolgen hebben voor het aflossen van uw lening.
Freo vindt het belangrijk dat u zorgeloos kunt genieten van uw pensioen. Een (te) hoog maandbedrag past hier niet bij. Bij de aanvraag van uw lening houden we vaak al rekening met uw verwachte pensioeninkomen. Is dit in uw geval niet gebeurd? Dan nemen we ruim vóór uw pensioen contact met u op. Wij beoordelen dan of de lening ook met uw pensioeninkomen nog bij u past. Soms is dit niet zo. Dan gaan we samen op zoek naar een oplossing om de lening weer passend te maken. In veel gevallen betekent dit een opnameblokkade om te voorkomen dat uw schuld hoger wordt.
Ook heeft Freo een maximale leeftijdsgrens van 75 jaar voor het aflossen van uw lening. Op deze leeftijd moet de lening volledig zijn terugbetaald.
Een verbroken relatie kan een verdrietige gebeurtenis zijn. Er zijn veel dingen die u moet regelen. Ook zaken waar uw hoofd nu niet naar staat. Toch is het belangrijk om ons zo vroeg mogelijk te laten weten dat u en uw partner uit elkaar gaan. Hoe sneller u dit doet, hoe meer mogelijkheden wij hebben om u te helpen.
Over het algemeen is het zo dat na een scheiding beide (ex-)partners een deel van de lening overnemen. Hoe dit er in uw geval uit gaat zien, bespreken wij graag met u persoonlijk. Neem daarom zo snel mogelijk contact op met de klantenservice om uw scheiding door te geven.
Allereerst wensen wij u veel sterkte met het overlijden van uw dierbare. Als er iemand overlijdt die dichtbij u staat, moet u veel regelen. Ook zaken waar uw hoofd nu niet naar staat. Daarom wil Freo het u zo makkelijk mogelijk maken.
In het geval van een overlijden wordt de lening dan altijd geblokkeerd. Dat betekent dat als er een tweede kredietnemer is, er geen (her)opnames meer gedaan kunnen worden. Dit doen we om te voorkomen dat de schuld hoger wordt. Wilt u als tweede kredietnemer wel gebruik blijven maken van het Doorlopend Krediet? Neem contact met ons op. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden. De Freo Klantenservice is van maandag t/m zaterdag bereikbaar op telefoonnummer 088-321 00 03 (normaal tarief).
Let op! Vanaf 23 december 2020 is een Doorlopend Krediet afsluiten bij Freo niet meer mogelijk. Verstandig lenen, daar staan wij voor. Wij vinden het Doorlopend Krediet niet meer bij deze waarde passen. Ontdek of onze Persoonlijke Lening bij u past. Of lees meer over deze wijziging.
Het kan zijn dat u (even) krap bij kas zit. Omdat u bijvoorbeeld uw baan bent kwijtgeraakt, een financiële tegenvaller heeft gehad of omdat u gaat scheiden. Als u denkt dat u (tijdelijk) moeite krijgt met het terugbetalen van uw lening, is het belangrijk dat u contact met ons opneemt. Het is nooit te laat om met ons te praten. Op die manier kunnen we samen zoeken naar een oplossing.
Meer informatie over uw lening bij …
Natuurlijk kunnen er nog andere dingen zijn waardoor u verwacht tijdelijk minder inkomsten te hebben. Denk aan arbeidsongeschiktheid, een verhuizing, een overlijden of een financiële tegenvaller. Ook dan is het belangrijk om ons op tijd op de hoogte te stellen.
Kunt u uw maandbedrag niet op tijd betalen? Neem dan contact met ons op. Dit doet u door te bellen naar 040-2170855. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08:30 uur tot 17:30 uur. Of stuur een e-mail naar hulpbijbetalen@freo.nl.
Wilt u uw geldzaken weer op orde krijgen? Bekijk welke hulp bij u past.