Let op! Geld lenen kost geld

Terug

De meest gestelde vragen over: een lening boetevrij aflossen

Extra aflossen bij Freo is altijd boetevrij

Het is een van de belangrijke voordelen van lenen bij Freo: bij ons kunt u altijd geheel of gedeeltelijk versneld aflossen. Hier zijn bij Freo geen kosten of boetes aan verbonden. Sommige kredietverstrekkers vragen wél geld als u uw lening eerder wilt aflossen dan de afgesproken looptijd. We zetten daarom de meest gestelde vragen op een rij: 

1. Wat is een boetevrije aflossing?
Een boetevrije aflossing is een bedrag dat u mag aflossen, zonder dat u hier een boete over moet betalen. Bij sommige kredietverstrekkers betaalt u namelijk een boete bij een extra of gehele aflossing van de lening. Check daarom altijd de voorwaarden voor u een lening aangaat.

2. Ik kan tussentijds (extra) aflossen. Zijn daar kosten aan verbonden?
Bij Freo zijn er geen kosten verbonden aan (extra) aflossingen. U mag zelfs uw lening in z’n geheel vervroegd aflossen. Bij Freo zijn we van mening: leen alleen als het echt noodzakelijk is. Dus hebt u een financiële meevaller en kunt u uw lening eerder afbetalen? Los dan uw lening eerder af.

3. Hoe en wanneer kan ik mijn lening eerder boetevrij aflossen?
Boetevrij aflossen kan zo vaak en zo veel als u wilt, ook als u een Persoonlijke Lening heeft. Maak het bedrag dat u wilt aflossen over op het rekeningnummer van Freo. Dit rekeningnummer is: NL59 RABO 0350 8106 48. Vermeld bij elke overboeking uw contractnummer. Zo weet u zeker dat het goed verwerkt wordt door onze administratie.

4. Kan ik ook aflossen via Mijn Freo?
Ook dat is mogelijk. In Mijn Freo heeft u zelfs de mogelijkheid extra af te lossen via iDeal. Sinds kort kan dit zelfs via onze Mijn Freo app. Makkelijk, snel en overzichtelijk.

5. Hoe lang duurt het voor mijn aflossing is verwerkt?
Dit is afhankelijk van de verwerkingstijd van uw bank. Meestal is de aflossing binnen enkele werkdagen verwerkt en zichtbaar in Mijn Freo.

6. Waarom mag er zonder boete afgelost worden?
Wij willen dat u met een gerust gevoel kunt lenen. Uw situatie kan veranderen, en daarmee uw leenbehoeftes. Als u geld over heeft en sneller kunt aflossen is dat voordeliger voor u. Verstandig lenen, dat vinden wij belangrijk.

Piet Sleegers - Product Specialist Financieren Freo

Door Piet Sleegers

14 januari 2020 | geplaatst in Leentips

Meer over Leentips

Een Persoonlijke Lening of Doorlopend Krediet bij Freo
07 april 2020

Wat moet ik doen als ik mijn baan verlies?

Of u nu al jarenlang in loondienst bent, of pas een paar maanden: het verliezen van een baan is altijd een klap. Naast emoties die u mogelijk voelt, komt er ook financieel heel wat op u af. Uw loon ontvangt u niet meer maandelijks en u moet op banenjacht. Kortom: wat moet ik doen als ik mijn baan verlies?

Freo heeft Net Promoter Score +56
10 maart 2020

Aanbetalen: we doen het allemaal, maar is het ook verplicht?

Plaatst u een nieuwe keuken of koopt u een nieuwe bank of tv? Dan komt het vaak voor dat u een deel van het aankoopbedrag vooruit moet betalen: de aanbetaling. Maar is dit nu eigenlijk verplicht, ja of nee? Het antwoord is ‘nee’: wij leggen u uit waarom.

Freo heeft Net Promoter Score +56
24 februari 2020

Wat staat er op mijn loonstrookje?

Een lening bij Freo aangevraagd? Dan beoordelen wij of de lening bij u past. Dit doen wij door naar uw inkomsten en lasten te kijken. Verantwoord lenen, dat vinden wij belangrijk. We kijken bijvoorbeeld naar een bankafschrift en een loonstrook. Maar hoe leest u eigenlijk zo'n loonstrook? Hanneke de Jong, Manager afdeling Acceptatie, vertelt.

U kunt bij ons terecht

088-321 00 03 WhatsApp

Vandaag geopend tot 21:00 uur

Contact via WhatsApp

Whatsapp op uw device? Klik dan hier om direct met Freo een chat te starten. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van uw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 21.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.

Sluit