Service en contact
Heb je een vraag? Vind hier zelf het antwoord, stuur een mail of bel met onze klantenservice. Je kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur.
Heb je een vraag over onze nieuwe website en Mijn Freo? Kijk op www.freo.nl/vragen.
088-321 00 03
Bel met onze klantenservice
klantenservice@freo.nl
Binnen 24 uur een reactie via mail
Mijn Freo
Veel zaken regel je zelf in Mijn Freo
Waar kunnen we je bij helpen?
Geld lenen
Lening aanvragen, BKR-registratie, leeftijd, werk & inkomen
Betalen en aflossen
(Extra) boetevrij aflossen, aflosnota, restschuld, maandbedrag betalen
Rente en kosten
Tarieven, eenmalige rente, rente naar risico, belasting, totale prijs
Freo Aanlever App
Hoe werkt de Freo Aanlever App, welke gegevens, DigiD
Mijn gegevens
Jaaropgave, adres of andere gegevens wijzigen
Mijn Freo
Hoe werkt Mijn Freo, Mijn Freo App, hoe inloggen, wachtwoord kwijt
Mijn situatie
Samenwonen, verhuizen, scheiden, overlijden, werkloosheid
Lening oversluiten
Overstappen naar Freo, boeterente meefinancieren
Veelgestelde vragen
Ja, een aantal uitkeringen zien wij als inkomen. Met deze uitkeringen kun je een lening aanvragen:
- Ziektewetuitkering via jouw werkgever
- WAO/WIA/Wajong (gedeeltelijk)
- Pensioen
Onderstaande uitkeringen zien wij niet als inkomen, hiermee kun je geen lening aanvragen:
- Bijstandsuitkering
- WW, WWV, RWW
- Ziektewetuitkering van het UWV
Nee. Als je alleen inkomen uit jouw zelfstandige onderneming ontvangt, kun je helaas geen geld lenen bij Freo.
Ben je gedeeltelijk in loondienst? Of is jouw partner in loondienst? Dan is het wel mogelijk om een lening bij Freo aan te vragen.
Om jouw aanvraag compleet te maken, vragen wij je om een aantal gegevens. Je kunt deze met ons delen via de Freo Aanlever App. Hierbij heb je jouw mobiele telefoon en DigiD nodig. Met jouw toestemming haalt de Freo Aanlever App direct en veilig jouw gegevens op bij overheidsinstanties en je bank. Wij ontvangen dan in één keer de juiste gegevens. Zo kunnen we goed beoordelen of je een lening kunt krijgen.
Belangrijk: download de Freo Aanlever App pas wanneer dat bij het aanvragen van een offerte aan je gevraagd wordt. Jouw aanvraag wordt dan namelijk automatisch herkend.
- Bij welke instanties haalt de Freo Aanlever App gegevens op?
- Wat doet Freo met de gegevens die ik deel?
- Andere vragen over de Freo Aanlever App
Lenen kost altijd geld. Je betaalt namelijk rente over het bedrag dat je leent. Hoe hoger het rentepercentage, hoe hoger de kosten. Het is belangrijk om hiermee rekening te houden bij het afsluiten van een lening.
Ja, bij Freo kun je altijd boetevrij een deel of het hele bedrag extra aflossen.
Meer over boetevrij aflossen bij Freo
