Let op! Geld lenen kost geld

Vraag en antwoord

Wat de meeste mensen willen weten...

  • Heeft u een Persoonlijke Lening van Freo? Dan storten wij het volledige bedrag direct op uw rekening. Wanneer u over het geld kunt beschikken is onder andere afhankelijk van de verwerkingstijd van uw bank. Over het algemeen lukt dit altijd binnen één tot vier werkdagen. Heeft u een Doorlopend Krediet van Freo? Dan kunt u telefonisch of via Mijn Freo een opname doen. Ook in dit geval duurt het dan meestal één tot vier werkdagen voordat u het geld op uw rekening heeft. Vragen? Bel naar onze klantenservice: 088-321 00 03.

    Wordt ook getoond in: Wanneer staat het geld op mijn rekening?

  • Hoeveel u maximaal verantwoord kan lenen is afhankelijk van een aantal factoren. Uw inkomen natuurlijk, maar ook uw maandelijkse lasten. Op basis van uw persoonlijke situatie kijken wij of er mogelijkheden zijn voor een lening die bij u past. Zo weet u zeker dat u de lening ook echt kunt betalen en niet voor verrassingen komt te staan. Weten hoeveel u kunt lenen? Maak hier een vrijblijvende berekening.

    Wordt ook getoond in: Hoeveel kan ik lenen?

  • Limiet verhogen Doorlopend Krediet 

    Wilt u uw limiet verhogen? Dan kunt u een verzoek indienen in uw Mijn Freo-omgeving. Wij nemen vervolgens telefonisch contact met u op om de aanvraag door te nemen. Indien de verhoging mogelijk is, kunt u de vrijblijvende offerte direct bekijken in Mijn Freo. De offerte ontvangt u ook per post. Gaat u akkoord? Dan kunt u het contract dat u per post heeft ontvangen ondertekenen en samen met de gevraagde documenten direct digitaal aanleveren in Mijn Freo. Dit doet u eenvoudig door de documenten te scannen of te fotograferen en te uploaden in uw persoonlijke omgeving. Uw lening aanvraag wordt vervolgens definitief beoordeeld. Binnen enkele werkdagen hoort u of uw aanvraag is goedgekeurd. Indien u het contract en de documenten niet online wilt aanleveren, kunt u deze ook per post naar ons terug sturen. In dit geval zal de doorlooptijd van uw aanvraag langer zijn.

    Limiet verhogen Persoonlijke Lening 

    Het verhogen van het limiet van uw Persoonlijke Lening zien wij als het aangaan van een nieuw contract. Vraag daarom via de website een nieuwe offerte aan. Wij nemen vervolgens telefonisch contact met u op om de aanvraag door te nemen. Indien de verhoging mogelijk is, kunt u de vrijblijvende offerte direct bekijken in Mijn Freo. De offerte ontvangt u ook per post. Gaat u akkoord met de ontvangen offerte? Dan kunt u het contract dat u per post heeft ontvangen ondertekenen en samen met de gevraagde documenten direct digitaal aanleveren in Mijn Freo. Dit doet u eenvoudig door de documenten te scannen of te fotograferen en te uploaden in uw persoonlijke omgeving. Uw lening aanvraag wordt vervolgens definitief beoordeeld. Binnen enkele werkdagen hoort u of uw aanvraag is goedgekeurd. Indien u de offerte en documenten niet online wilt aanleveren, kunt u deze ook per post naar ons terug sturen. In dit geval zal de doorlooptijd van uw aanvraag langer zijn.

    Limiet verlagen Doorlopend Krediet 

    Wilt u uw limiet verlagen? Dan kunt u dit eenvoudig zelf regelen via Mijn Freo. Ook kunt u de limietverlaging schriftelijk of via e-mail (mijnfreo@freo.nl) doorgeven. Zodra wij uw verzoek hebben ontvangen, krijgt u per post een brief ter bevestiging. Deze brief dient u te ondertekenen en samen met een kopie van een geldig legitimatiebewijs te retourneren. De verlaging van het limiet is direct zichtbaar na verwerking van uw verzoek. Houd er rekening mee dat bij een lager limiet soms een ander rentetarief hoort.

    Limiet verlagen Persoonlijke Lening 

    Het verlagen van het limiet van uw Persoonlijke Lening zien wij als het aangaan van een nieuw contract. Vraag daarom via de website een nieuwe offerte aan voor een lager bedrag. Wij nemen vervolgens telefonisch contact met u op om de aanvraag door te nemen. De vrijblijvende offerte kunt u hierna direct bekijken in Mijn Freo. De offerte ontvangt u ook per post. Gaat u akkoord met de ontvangen offerte? Dan kunt u het contract dat u per post heeft ontvangen ondertekenen en samen met de gevraagde documenten direct digitaal aanleveren in Mijn Freo. Dit doet u eenvoudig door de documenten te scannen of te fotograferen en te uploaden in uw persoonlijke omgeving. Uw lening aanvraag wordt vervolgens definitief beoordeeld. Binnen enkele werkdagen hoort u of uw aanvraag is goedgekeurd. Houd er rekening mee dat bij een lager limiet soms een ander rentetarief hoort. Indien u de offerte en documenten niet online wilt aanleveren, kunt u deze ook per post naar ons terug sturen. In dit geval zal de doorlooptijd van uw aanvraag langer zijn.

    Wordt ook getoond in: Hoe kan ik mijn limiet verhogen of verlagen?

  • U krijgt uw persoonlijke inloggegevens via e-mail toegestuurd. Hiermee kunt u direct aan de slag in Mijn Freo. U kunt hier inloggen.

    Wordt ook getoond in: Hoe kan ik inloggen op Mijn Freo?

  • Het rentepercentage is afhankelijk van het leenbedrag. Hoe hoger de lening, hoe lager de rente. In uw persoonlijke Mijn Freo-omgeving ziet u welk rentepercentage u betaalt per jaar.

    Wordt ook getoond in: Welk rentepercentage betaal ik per jaar?

Contact via WhatsApp

Whatsapp op je device? Klik dan hier om direct met Freo een chat te starten. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van uw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 21.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.