Let op! Geld lenen kost geld
Fideaal is, net als Freo, onderdeel van de Rabobank. In 2011 zijn drie voormalig handelsnamen van Achmea Retail Bank overgedragen aan Fideaal. Sindsdien verzorgt Fideaal de dienstverlening. Op deze pagina vindt u alle informatie over Fideaal.
Telefoon: (088) 727 11 54 voor een algemene vraag over uw lening.
Telefoon: (088) 321 00 10 bij achterstand op uw lening.
E-mail: klantenservice@fideaal.nl
Het is helaas niet meer mogelijk een nieuwe lening bij Fideaal af te sluiten. Heeft u een lening bij Fideaal lopen? Dan helpen wij u graag.
Meer informatie? Bekijk onze dienstenwijzer.
Bent u klant van Fideaal? Dan heeft u hierover een brief met informatie ontvangen. Wij stoppen met het Doorlopend Krediet omdat lenen een tijdelijke oplossing zou moeten zijn. Deze leenvorm past niet meer bij deze visie.
Uw Doorlopend Krediet wordt definitief geblokkeerd voor heropnames en opgezegd. Hierbij houden we rekening met een opzegtermijn van 2 maanden. U kunt vanaf 1 januari 2021 dus geen geld meer opnemen van uw krediet.
Heeft u al geen heropnamemogelijkheid? Dan blijft dit zo tot het krediet volledig is afgelost. Wij zeggen uw Doorlopend Krediet definitief op.
Heeft u nog een openstaande schuld? Dan blijft u deze in de afgesproken maandtermijnen terugbetalen. Wanneer het krediet volledig is terugbetaald, beëindigen we uw Doorlopend Krediet en melden we deze af bij BKR. U hoeft hier niets voor te doen.
Wij houden de verhouding tussen de beweging van de marktrente en de variabele rente in de gaten. Wijzigt uw variabele rente, dan informeren we u.
Het maandbedrag bestaat uit rente en aflossing. Bij een rentewijziging blijft uw maandbedrag gelijk. Bij een verhoging van uw variabele rente gaat u minder aflossen en meer rente betalen. Gaat uw variabele rente omlaag? Dan betaalt u maandelijks minder rente en lost u meer af. Het maandbedrag blijft dus hetzelfde, ook als uw variabele rente wijzigt.
De overheid heeft een maximale rente die u betaalt voor een consumptieve lening (kredietvergoeding) vastgesteld. Dit betekent dat als uw variabele rente na een rentewijziging hoger is dan de maximale kredietvergoeding, u deze maximale kredietvergoeding betaalt. Maar dit betekent ook dat u pas minder rente betaalt als uw variabele rente onder de maximale kredietvergoeding komt. Het actuele percentage en meer informatie hierover vind u op www.rijksoverheid.nl.
Wat is de maximale rente die ik betaal voor een lening? (Rijksoverheid)
Hieronder vindt u de antwoorden op een aantal veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op met uw intermediair of met Fideaal. Op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur zijn wij bereikbaar via: (088) 727 11 54.
Lees ons privacystatement of onze disclaimer.
* Fideaal is een handelsnaam van Rabo Direct Financiering B.V.
Rabobank Groep gaat klanten die te veel rente hebben betaald op de consumptieve kredieten een compensatie aanbieden. Benieuwd of dit ook voor u geldt?
Freo is onderdeel van de Rabobankgroep, waar Fideaal ook onder valt. Fideaal verstrekt al een paar jaar geen nieuwe leningen. Daarom bestaat Fideaal.nl niet meer.
Bent u klant van Fideaal? Dan helpen wij u graag. Op deze pagina vindt u alle informatie. Staat het antwoord op uw vraag er niet bij? Bel dan onze klantenservice: (088) 727 11 54. Op werkdagen zijn wij bereikbaar van 09.00 - 17.00 uur. Of stuur ons een
Ja, u mag altijd extra afbetalingen bij Fideaal doen. Wij brengen daarvoor geen boeterente en/of kosten in rekening.
Extra betalingen graag overmaken naar IBAN NL28 RABO 0350 8011 18 ten name van Rabo Direct Financiering B.V te Eindhoven, onder vermelding van uw nieuwe contractnummer.
Als u geen gebruik maakt van uw Doorlopend Krediet, dan betaalt u ook geen rente. Het kost u dus niets.
Als u uw Doorlopend Krediet toch wilt beëindigen, dan vragen wij u om dat schriftelijk aan ons te melden. U kunt dit zowel per post als per e-mail aangeven.
Vermeld onderstaande in uw bericht:
Mail dit naar het volgende e-mailadres: Klantenservice@fideaal.nl. Of stuur het per post naar Fideaal, afdeling Klantenservice, Postbus 526, 5600 AM Eindhoven EF29.
Na het ontvangen van schriftelijk akkoord, meldt Fideaal uw Doorlopend Krediet af bij het BKR in Tiel. U ontvangt hiervan een bevestiging.
Vanaf 1 januari 2021 is het niet meer mogelijk om bij Fideaal een heropname te doen.
Bij bepaalde gebeurtenissen in uw leven, kan het nodig zijn het maandbedrag van uw krediet aan te passen. Informeer uw intermediair dan ook altijd wanneer uw persoonlijke situatie wijzigt. Samen met u kan hij of zij kijken of uw krediet aangepast kan worden. Zo voorkomt u problemen. Heeft u geen intermediair, neem dan contact op met de Fideaal Klantenservice bereikbaar via telefoonnummer (088) 727 11 54. Voorbeelden van een gewijzigde persoonlijke situatie zijn:
Voorbeelden van een gewijzigde situatie zijn:
Neem contact op met uw intermediair of bel direct naar Fideaal: (088) 727 11 54. Op werkdagen zijn wij bereikbaar van 09.00 - 17.00 uur.
E-mail: klantenservice@fideaal.nl
Post: Fideaal Afdeling Klantenservice Postbus 526, 5600 AM Eindhoven EF29
IBAN: NL28 RABO 0350 8011 18 ten name van Rabo Direct Financiering B.V
Het kwijtraken van uw baan heeft vaak financiële gevolgen. Daarom is het belangrijk dat u uw intermediair zo snel mogelijk op de hoogte stelt wanneer u of uw partner werkloos raken. Samen met hem of haar kunt u bespreken wat de mogelijkheden van uw krediet zijn.
Heeft u geen intermediair? Neem dan contact op met de Fideaal Klantenservice bereikbaar via telefoonnummer (088) 727 11 54.
Als u komt te overlijden, dan wordt het restant van uw Fideaal lening (gedeeltelijk) kwijtgescholden. U heeft recht op de dezelfde voorwaarden zoals die bij Avéro Achmea, Levob of Woonfonds Hypotheken van kracht waren.
Bent u pas gescheiden? Geef dit dan zo snel mogelijk door aan uw intermediair. Deze gebeurtenis kan namelijk van invloed zijn op uw krediet. Ook wanneer u geen betalingsproblemen verwacht is het verstandig de scheiding door te geven. U bespreekt dan samen met uw intermediair hoe het krediet wordt voortgezet.
Heeft u geen intermediair? Neem dan contact op met de Fideaal klantenservice, bereikbaar via telefoonnummer (088) 727 11 54.
Heeft u een Doorlopend Krediet bij Fideaal? Dan ontvangt u maandelijks een kredietoverzicht. Op dit kredietoverzicht staat duidelijk vermeld wat u aan rente moet betalen, wat uw maandtermijn is en wat de resterende looptijd of opnameruimte is. Ook zijn al uw recente opnames en aflossingen duidelijk zichtbaar.
Heeft u een Doorlopend Krediet bij Fideaal? wij vermelden op het laatste kredietoverzicht van het jaar de rente die door u betaald is in dat jaar. U ontvangt dan geen jaaropgave.
Heeft u een Persoonlijke Lening bij Fideaal? Voor eind februari ontvangt u uw jaaropgave. Heeft u dan nog niets ontvangen, neem dan contact met ons op via telefoonnummer
Is u uw krediet dit jaar beëindigd? Dan ontvangt u tot aan het jaar dat u rente heeft betaald nog een jaaropgave.
Ja, dat is in overleg met Fideaal mogelijk. De looptijd van uw lening wordt hierdoor wel langer. U lost namelijk minder af. Fideaal hanteert een minimaal aflospercentage van 1% van de kredietlimiet per maand. Het standaard aflospercentage is 2% van de kredietlimiet per maand.
Vanaf 1 januari 2021 is het niet meer mogelijk om bij Fideaal een heropname te doen. Uw kredietlimiet verhogen kan dan ook niet meer.
Stuur ons een e-mail of brief met daarin uw:
Onze contactgegevens:
E-mail: klantenservice@fideaal.nl
Post: Fideaal Afdeling Klantenservice Postbus 526, 5600 AM Eindhoven EF29
Of bel direct naar Fideaal: (088) 727 11 54. Op werkdagen zijn wij bereikbaar
Per 1 november 2011 is Bizner gestopt als internetbank voor ondernemers. Fideaal heeft een deel van de portefeuille van Bizner overgenomen.
Wat betekent dit voor u als ex-klant van Bizner?
Ondernemers met een zakelijke financiering hebben eind januari 2012 een brief van Bizner ontvangen waarin gemeld wordt dat Fideaal de nieuwe kredietverstrekker is geworden. Fideaal is voortaan uw aanspreekpunt voor vragen over uw financiering.
Fideaal heeft de wettelijke bewaar- en informatieplicht voor alle ex-klanten van Bizner op zich genomen. U kon bijvoorbeeld tot en met december 2018 kopieën van uw Bizner-bankafschriften opvragen.
Lopende betalingsregelingen en incassodossiers blijven in beheer bij GGN en Collactive. Voor vragen kunt u alleen contact opnemen met GGN of Collactive.
Heeft u vragen?
Neem contact op met de Servicedesk Fideaal Zakelijk van Fideaal. Bereikbaar via telefoonnummer: (088) 727 11 54. Wij helpen u graag verder.
* Fideaal is een handelsnaam van Rabo Direct Financiering B.V.