Let op! Geld lenen kost geld

Fideaal

Fideaal is, net als Freo, onderdeel van de Rabobank. In 2011 zijn drie voormalig handelsnamen van Achmea Retail Bank overgedragen aan Fideaal. Sindsdien verzorgt Fideaal de dienstverlening. Op deze pagina vindt u alle informatie over Fideaal.

Contact met Fideaal

Telefoon: (088) 321 00 10
E-mail: klantenservice@fideaal.nl 

Het is helaas niet meer mogelijk een nieuwe lening bij Fideaal af te sluiten. Heeft u een lening bij Fideaal lopen? Dan helpen wij u graag.

Meer informatie? Bekijk onze dienstenwijzer.

Geld opnemen van uw Fideaal krediet?

Stuur een e-mail naar klantenservice@fideaal.nl met daarin uw:

  • Voor- en achternaam
  • Contractnummer
  • Postcode en huisnummer
  • Gewenste opnamebedrag
  • Rekeningnummer (IBAN)

Uw opnameruimte ziet u in het overzicht dat u maandelijks per post ontvangt.

Klantrevisie

Zorgvuldige dienstverlening vinden we bij Fideaal belangrijk. Daarom nemen we periodiek contact op met onze klanten. We bekijken dan samen met u of uw lening nog bij uw persoonlijke situatie past. Wij stellen het op prijs als u hieraan wilt meewerken.

Heeft u vragen?

Hieronder vindt u de antwoorden op een aantal veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact op met uw intermediair of met Fideaal. Op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur zijn wij bereikbaar via: (088) 321 00 10

Lees ons privacystatement of onze disclaimer.

Wat de meeste mensen willen weten...

  • Freo is onderdeel van de Rabobankgroep, waar Fideaal ook onder valt. Fideaal verstrekt al een paar jaar geen nieuwe leningen. Daarom bestaat Fideaal.nl niet meer. Bent u klant van Fideaal? Dan helpen wij u graag. Op deze pagina vindt u alle informatie. Staat het antwoord op uw vraag er niet bij? Bel dan onze klantenservice: (088) 321 00 10. Op werkdagen zijn wij bereikbaar van 09.00 - 17.00 uur. Of stuur ons een e-mail: klantenservice@fideaal.nl.

  • Ja, u mag altijd extra afbetalingen bij Fideaal doen. Wij brengen daarvoor geen boeterente en/of kosten in rekening. Extra betalingen graag overmaken naar IBAN NL28 RABO 0350 8011 18 ten name van Fideaal BV te Eindhoven, onder vermelding van uw nieuwe contractnummer.

  • Ja, dat is mogelijk. Op voorwaarde dat uw krediet niet geblokkeerd is voor heropname en er geen betalingsachterstand staat geregistreerd. Daarnaast kan het zo zijn dat wij, in verband met een herbeoordeling of in het kader van zorgplicht, uw inkomsten en lasten opvragen.

  • Als u geen gebruik maakt van uw Doorlopend Krediet, dan betaalt u ook geen rente. Het kost u dus niets.
    Als u uw Doorlopend Krediet toch wilt beëindigen, dan vragen wij u om dat schriftelijk te aan ons melden. U kunt dit zowel per post als per e-mail aangeven.

    Vermeld onderstaande in uw bericht:

    • Uw voor- en achternaam
    • Contractnummer
    • Uw akkoord voor het beëindigen van het krediet

    Mail dit naar het volgende e-mailadres: Klantenservice@fideaal.nl. Of stuur het per post naar Fideaal BV, afdeling Klantenservice, Postbus 526, 5600 AM Eindhoven.

    Na het ontvangen van schriftelijk akkoord, meldt Fideaal uw Doorlopend Krediet af bij het BKR in Tiel. U ontvangt hiervan een bevestiging.

  • U kunt bij Fideaal eenvoudig een heropname doen. U kunt echter geen verhoging van uw huidige kredietlimiet aanvragen. Neem contact op met uw intermediair als uw kredietlimiet wilt verhogen. Hij of zij kan u adviseren over de mogelijkheden.

  • Ja, dat is in overleg met Fideaal mogelijk. De looptijd van uw lening wordt hierdoor wel langer. U lost namelijk minder af. Fideaal hanteert een minimaal aflospercentage van 1% van de kredietlimiet per maand. Het standaard aflospercentage is 2% van de kredietlimiet per maand.

  • Heeft u een Doorlopend Krediet bij Fideaal? Dan ontvangt u maandelijks een kredietoverzicht. Op dit kredietoverzicht staat duidelijk vermeld wat u aan rente moet betalen, wat uw maandtermijn is en wat de resterende looptijd of opnameruimte is. Ook zijn al uw recente opnames en aflossingen duidelijk zichtbaar.

  • Heeft u een Doorlopend Krediet bij Fideaal? wij vermelden op het laatste kredietoverzicht van het jaar de rente die door u betaald is in dat jaar. U ontvangt dan geen jaaropgave.
    Heeft u een Persoonlijke Lening bij Fideaal? Voor eind februari ontvangt u uw jaaropgave. Heeft u dan nog niets ontvangen, neem dan contact met ons op via 088 – 3210010.
    Is u uw krediet dit jaar beëindigd? Dan ontvangt u tot aan het jaar dat u rente heeft betaald nog een jaaropgave.

  • Bij bepaalde gebeurtenissen in uw leven, kan het nodig zijn het maandbedrag van uw krediet aan te passen. Informeer uw intermediair dan ook altijd wanneer uw persoonlijke situatie wijzigt. Samen met u kan hij of zij kijken of uw krediet aangepast kan worden. Zo voorkomt u problemen. Heeft u geen intermediair, neem dan contact op met de Fideaal Klantenservice bereikbaar via telefoonnummer (088) 321 00 10. Voorbeelden van een gewijzigde persoonlijke situatie zijn:

    Voorbeelden van een gewijzigde situatie zijn:

    • U gaat samenwonen of trouwen
    • U gaat verhuizen
    • U gaat scheiden of uit elkaar
    • Uw partner of mede-contractnemer overlijdt
    • U of uw partner of mede-contractnemer wordt werkloos of arbeidsongeschikt
    • U heeft een financiële tegenvaller

  • Het kwijtraken van uw baan heeft vaak financiële gevolgen. Daarom is het belangrijk dat u uw intermediair zo snel mogelijk op de hoogte stelt wanneer u of uw partner werkloos raken. Samen met hem of haar kunt u bespreken wat de mogelijkheden van uw krediet zijn. Heeft u geen intermediair? Neem dan contact op met de Fideaal Klantenservice bereikbaar via telefoonnummer (088) 321 00 10.

  • Bent u pas gescheiden? Geef dit dan zo snel mogelijk door aan uw intermediair. Deze gebeurtenis kan namelijk van invloed zijn op uw krediet. Ook wanneer u geen betalingsproblemen verwacht is het verstandig de scheiding door te geven. U bespreekt dan samen met uw intermediair hoe het krediet wordt voortgezet.
    Heeft u geen intermediair? Neem dan contact op met de Fideaal klantenservice, bereikbaar via telefoonnummer (088) 321 00 10.

  • Als u komt te overlijden, dan wordt het restant van uw Fideaal lening (gedeeltelijk) kwijtgescholden. U heeft recht op de dezelfde voorwaarden zoals die bij Avéro Achmea, Levob of Woonfonds Hypotheken van kracht waren.

  • Neem contact op met uw intermediair of bel direct naar Fideaal: (088) 321 00 10. Op werkdagen zijn wij bereikbaar van 09.00 - 17.00 uur.

    E-mail: klantenservice@fideaal.nl
    Post: Fideaal BV Afdeling Klantenservice Postbus 526, 5600 AM Eindhoven
    IBAN Fideaal: NL28 RABO 0350 8011 18

  • Stuur ons een e-mail of brief met daarin uw:

    • Voor- en achternaam
    • Contactnummer
    • Omschrijving van uw klacht

    Onze contactgegevens:

    E-mail: klantenservice@fideaal.nl
    Post: Fideaal BV Afdeling Klantenservice Postbus 526, 5600 AM Eindhoven
    Of bel direct naar Fideaal: (088) 321 00 10. Op werkdagen zijn wij bereikbaar van 09.00 - 17.00 uur.

  • Per 1 november 2011 is Bizner gestopt als internetbank voor ondernemers. Fideaal BV heeft een deel van de portefeuille van Bizner overgenomen.

    Wat betekent dit voor u als ex-klant van Bizner?
    Ondernemers met een zakelijke financiering hebben eind januari 2012 een brief van Bizner ontvangen waarin gemeld wordt dat Fideaal BV de nieuwe kredietverstrekker is geworden. Fideaal is voortaan uw aanspreekpunt voor vragen over uw financiering.
    Fideaal heeft de wettelijke bewaar- en informatieplicht voor alle ex-klanten van Bizner op zich genomen. U kon bijvoorbeeld tot en met december 2018 kopieën van uw Bizner-bankafschriften opvragen.
    Lopende betalingsregelingen en incassodossiers blijven in beheer bij GGN en Collactive. Voor vragen kunt u alleen contact opnemen met GGN of Collactive.

    Heeft u vragen?
    Neem contact op met de Servicedesk Fideaal Zakelijk van Fideaal BV. Bereikbaar via telefoonnummer (088) 321 00 13 (lokaal tarief). Wij helpen u graag verder.

U kunt bij ons terecht

088-321 00 03 WhatsApp Live chat

Vandaag van 10:00 - 17:00 uur weer bereikbaar