Let op! Geld lenen kost geld

Mijn Freo

Mijn Freo is uw persoonlijke leenomgeving op de website van Freo.

  • In Mijn Freo vindt u alles wat te maken heeft met uw lening. Via Mijn Freo kunt u bijvoorbeeld eenvoudig geld opnemen van uw Doorlopend Krediet, uw limiet verhogen of verlagen of uw lening versneld aflossen. Benieuwd hoe Mijn Freo werkt? Ontdek het in onderstaande video.

    Onderwerpen: Mijn Freo, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • U krijgt uw persoonlijke inloggegevens via e-mail toegestuurd. Hiermee kunt u direct aan de slag in Mijn Freo. U kunt hier inloggen.

    Onderwerpen: Mijn Freo, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Het geld van een Persoonlijke Lening storten wij direct op uw rekening. Wanneer u over het geld kunt beschikken, is afhankelijk van de verwerkingstijd van uw bank. Meestal lukt dit binnen één tot vier werkdagen. 

    Heeft u een Doorlopend Krediet van Freo? Neem dan telefonisch of via Mijn Freo geld op. Ook dan duurt het dan meestal één tot vier werkdagen voordat u het geld op uw rekening heeft. 

    Onderwerpen: Mijn Freo, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Freo gaat zorgvuldig om met uw persoonsgegevens. Met de ingang van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) op 25 mei 2018, hebben wij een aantal veranderingen doorgevoerd.

    Wat is er nieuw?

    Onderwerpen: Mijn Freo, Offerte aanvragen

  • Nee, Freo biedt geen verzekeringen aan. Wij raden u aan om deze apart af te sluiten.

    Onderwerpen: Mijn Freo, Offerte aanvragen

  • In het beginscherm van Mijn Freo kunt u uw wachtwoord opnieuw aanvragen. Lukt inloggen hierna nog steeds niet? Neem contact op met onze klantenservice op telefoonnummer 088-321 00 03.

    Onderwerpen: Mijn Freo, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Via het beginscherm van Mijn Freo kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen. Of ga naar de pagina 'Wachtwoord vergeten'. 

    Onderwerpen: Mijn Freo, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Verhuist u binnen Nederland?

    • Ga naar Mijn Freo en log in.
    • Ga naar ‘Uw gegevens’ en kies voor ‘Uw adresgegevens wijzigen'.
    • Uw nieuwe adres is direct zichtbaar in Mijn Freo. 

    Verhuist u naar het buitenland? Vraag dan een wijziging aan in Mijn Freo. 

    Onderwerpen: Mijn Freo

  • Ga naar Mijn Freo en wijzig onder 'Uw gegevens' uw telefoonnummer. Dit is direct zichtbaar in Mijn Freo.

    Onderwerpen: Mijn Freo, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Wijzig uw rekeningnummer eenvoudig in Mijn Freo:

    • Bevestig uw nieuwe rekeningnummer met een iDeal-betaling van € 0,01
    • Dit bedrag wordt direct afgelost op uw lening en ziet u in uw bij- en afschrijvingen. 

    Let op: wijzigt u uw rekeningnummer binnen zes werkdagen voor uw betalingsdatum? Dan incasseren wij uw maandbedrag nog één keer van uw huidige rekeningnummer.

    Onderwerpen: Mijn Freo, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Uw wachtwoord wijzigt u eenvoudig via Uw gegevens in Mijn Freo. Lukt het niet? Neem dan contact op met onze klantenservice via 088-321 00 03 (normaal tarief).

    Onderwerpen: Mijn Freo, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Uw e-mailadres wijzigen kan in Mijn Freo. Ga naar ‘Uw gegevens’ en wijzig hier uw e-mailadres.

    Onderwerpen: Mijn Freo, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Uw contractnummer staat op uw contract. U kunt het nummer ook terugvinden in Mijn Freo.

    Onderwerpen: Mijn Freo, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Uw Persoonlijke Lening stopzetten

    Bij een Persoonlijke Lening loopt uw lening automatisch af als uw saldo op € 0 staat. Dit is gelijk aan uw looptijd. Heeft u tussentijds extra afgelost? Dan is de looptijd ook korter. Wij melden uw lening af bij BKR.

    Uw Doorlopend Krediet stopzetten

    Is uw Doorlopend Krediet helemaal terugbetaald en wilt u uw contract bij Freo beëindigen? Geef dit door via Mijn Freo. Wij sturen u een e-mail met de bevestiging. Hierna melden wij uw lening ook af bij BKR. U hoeft hier niets voor te doen.

    Onderwerpen: Mijn Freo, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Limiet verhogen of verlagen Persoonlijke Lening

    Bij een Persoonlijke Lening is het niet mogelijk om uw limiet te verhogen of te verlagen. Dit zien wij als het aangaan van een nieuw contract. Wilt u een nieuw bedrag lenen? Vraag op de website een nieuwe offerte aan.

    Onze werkwijze is daarna hetzelfde als bij uw huidige contract: eerst nemen wij telefonisch contact op om de aanvraag met u door te nemen. Als alles akkoord is, ontvangt u een vrijblijvende offerte. Houd er rekening mee dat bij een lager leenbedrag soms een ander rentetarief hoort.

    Limiet verhogen of verlagen Doorlopend Krediet

    Dit regelt u in Mijn Freo via het kopje ‘Limiet aanpassen’. Uw limiet verlagen kunt u eenvoudig zelf doen. Houd er wel rekening mee dat bij een lager limiet soms een ander rentetarief hoort.

    Ook een verhoging is aan te vragen via Mijn Freo. Wij nemen hierna telefonisch contact met u op om de aanvraag te bespreken. Ook vragen wij een aantal recente documenten op, waaronder een loonstrookje en rekeningafschrift. Hiermee kunnen wij beoordelen of de verhoging past bij uw huidige situatie.

    Is de verhoging akkoord? Dan is uw vrijblijvende offerte direct zichtbaar in Mijn Freo.

    Onderwerpen: Mijn Freo, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Het maandbedrag van een Persoonlijke Lening kunt u niet wijzigen. 

    Bij een Doorlopend Krediet kunt u uw maandbedrag op ieder gewenst moment wijzigen. Dit doet u eenvoudig in Mijn Freo onder 'Maandbedrag aanpassen'.

    Onderwerpen: Mijn Freo, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Het kan zijn dat uw Doorlopend Krediet is geblokkeerd voor heropname. Neem voor de reden hiervan contact op met onze klantenservice op telefoonnummer 088-3210003. In het keuzemenu kiest u voor optie 2.

    Onderwerpen: Mijn Freo, Doorlopend Krediet

  • Het is afhankelijk van uw bank hoelang het duurt voordat uw geld op uw rekening is bijgeschreven. Meestal duurt dit één tot vier werkdagen.

    Onderwerpen: Mijn Freo, Doorlopend Krediet

  • Het IBAN van Freo is NL59 RABO 0350 8106 48. Vermeld bij uw betaling altijd uw contractnummer.

    Onderwerpen: Mijn Freo, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Freo is een onderdeel van de Rabobank Groep: een ervaren specialist in leningen. Freo is persoonlijk, voordelig, helder en zorgvuldig. Hier blinkt Freo in uit:

    • Standaard een lage rente
    • Een lening die bij u past
    • Precies weten wat een lening kost
    • Altijd kosteloos extra aflossen
    • 24 uur per dag zicht op uw lening via Mijn Freo

    Onderwerpen: Mijn Freo, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Freo biedt de volgende leningen aan:

    Onderwerpen: Mijn Freo, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Dagelijks tussen 22.00 uur en 06.00 uur kunnen er onderhoudswerkzaamheden plaatsvinden aan de website. Hierdoor kan informatie tijdelijk niet beschikbaar zijn.

    Ervaart u een storing op een ander tijdstip? Check dan eerst Mijn Freo of neem telefonisch contact op via telefoonnummer 088-321 00 03.
    Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur. U kunt ook een e-mail sturen naar klantenservice@freo.nl.

    Onderwerpen: Mijn Freo

  • U kunt contact met ons opnemen via het telefoonnummer 088-321 00 03. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur. U kunt ook een e-mail sturen naar klantenservice@freo.nl.

    Onderwerpen: Mijn Freo, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening, Offerte aanvragen

  • Wij horen graag van u! Hiermee helpt u ons onze dienstverlening steeds te verbeteren. Neem contact met ons op via het telefoonnummer 088-321 00 03. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur. Of stuur een e-mail naar klantenservice@freo.nl.

    Onderwerpen: Mijn Freo, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening, Offerte aanvragen

  • Waarschijnlijk hebben wij contact met u opgenomen om uw aanvraag door te nemen of omdat wij nog enkele vragen over uw aanvraag hebben. U kunt ons terugbellen op het telefoonnummer 088-321 00 03. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur.

    Onderwerpen: Mijn Freo, Offerte aanvragen

  • Bij Freo lost u altijd kosteloos extra af. In Mijn Freo doet u dit gewoon via iDeal. Makkelijk, snel en overzichtelijk.

    Onderwerpen: Mijn Freo, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Dit is afhankelijk van de verwerkingstijd van uw bank. Meestal is de aflossing binnen enkele werkdagen zichtbaar in Mijn Freo.

    Onderwerpen: Mijn Freo, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Afhankelijk van de verwerkingstijd van uw bank is de wijziging binnen één tot vier werkdagen zichtbaar in Mijn Freo. Daarna nog steeds niet zichtbaar? Neem contact op met onze klantenservice 088-321 00 03.

    Onderwerpen: Mijn Freo, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Neem hiervoor contact op met de klantenservice op telefoonnummer 088-321 00 03, in het keuzemenu kiest u voor optie 2. De rente (en hiermee uw netto restantschuld) kan per dag anders zijn.

    Onderwerpen: Mijn Freo, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • U kunt uw volledige lening aflossen via iDeal. Ga hiervoor naar Mijn Freo

    Onderwerpen: Mijn Freo, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Het BIC nummer van Freo is RABONL2U.

    Onderwerpen: Mijn Freo, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Uw jaaropgave is vanaf midden januari beschikbaar in Mijn Freo. Heeft u geen Mijn Freo-account? Neem dan contact op met onze klantenservice via 088-321 00 03 (normaal tarief). Bent u uw wachtwoord vergeten? Vraag dan hier eenvoudig een nieuw wachtwoord aan.

    Onderwerpen: Mijn Freo, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Uw jaaropgave is vanaf midden januari beschikbaar in Mijn Freo. Vanuit Mijn Freo is de jaaropgave op elk moment te downloaden en/of printen voor uw eigen administratie.

    Onderwerpen: Mijn Freo, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • De digitale jaaropgave is in 2017 voor het eerst beschikbaar in Mijn Freo. Daarom vindt u hier geen jaaropgaves van voorgaande jaren. Heeft u een jaaropgave van 2015 of ouder nodig? Neem dan contact op met de klantenservice.

    Onderwerpen: Mijn Freo, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Heeft u nog geen Mijn Freo-account? Neem dan contact op met onze klantenservice via 088-321 00 03 (normaal tarief).

    Onderwerpen: Mijn Freo, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Het kan voorkomen dat u tijdelijk moeite heeft met het betalen van uw lening. Bijvoorbeeld als:u werkloos raakt, uit elkaar gaat of te maken krijgt met een financiële tegenvaller. Laat Freo het zo snel mogelijk weten als u geldproblemen verwacht. Samen bekijken we de mogelijkheden. 

    Neem contact op met onze Klantenservice via klantenservice@freo.nl, WhatsApp (06-83671331) of telefoon: 088-321 00 03 (normaal tarief).

    Onderwerpen: Mijn Freo

  • Een verbroken relatie is een verdrietige gebeurtenis. Er zijn veel dingen die u moet regelen. Ook zaken waar uw hoofd nu niet naar staat. Toch is het belangrijk om ons zo vroeg mogelijk te laten weten dat u en uw partner uit elkaar gaan. Hoe sneller u dit doet, hoe meer mogelijkheden wij hebben om u te helpen.

    Over het algemeen is het zo dat na een scheiding beide (ex-)partners een deel van de lening overnemen. Hoe dit er in uw geval uit gaat zien, bespreken wij graag met u persoonlijk. Neem daarom zo snel mogelijk contact op met de klantenservice op telefoonnummer 088-321 00 03 om uw scheiding door te geven.

    Onderwerpen: Mijn Freo

  • Als u of uw partner werkloos raakt, komt u in een onzekere periode terecht. Hoe snel vindt u weer nieuw werk? Uw baan verliezen heeft vaak financiële gevolgen. Daarom is het belangrijk dat u Freo op de hoogte stelt van deze wijziging. Het kan namelijk van invloed zijn op het aflossen van uw lening bij Freo. 

    Laat het ons zo snel mogelijk weten. Hoe eerder wij op de hoogte zijn, hoe meer mogelijkheden wij hebben om u te helpen. Zo voorkomt u dat u later misschien moeite krijgt met het aflossen van uw lening. Onze Klantenservice is bereikbaar van maandag t/m zaterdag. 

    Onderwerpen: Mijn Freo

  • In Mijn Freo onder ‘Uw privacy-instellingen’ ziet u welke berichten u van ons ontvangt. Dit kunnen nieuwsbrieven, e-mails met informatie rondom Freo-producten of klantonderzoeken zijn. In Uw privacy-instellingen geeft u aan welke berichten u wilt ontvangen. Belangrijke informatie over uw lening ontvangt u altijd. Zoals uw jaaropgave of een bericht over een rentewijziging.

    Onderwerpen: Mijn Freo, Offerte aanvragen

  • Via uw privacy-instellingen in Mijn Freo geeft u aan welke berichten u wel en niet wilt ontvangen. U vindt de privacy-instellingen in Mijn Freo onder 'Uw gegevens'. 

    Onderwerpen: Mijn Freo, Offerte aanvragen

  • Bij een Doorlopend Krediet blijft het krediet beschikbaar. Ook als u het volledig hebt afgelost. Bij een Persoonlijke Lening stopt uw lening automatisch als uw saldo op € 0 staat.

    Doorlopend Krediet

    Een Doorlopend Krediet blijft beschikbaar. Ook als de lening helemaal is afgelost. Neemt u langer dan zes maanden geen geld op van uw krediet? Dan wordt de lening wel geblokkeerd voor opname. Wilt u ná zes maanden weer gebruik maken van uw Doorlopend Krediet? Neem dan contact op met de Klantenservice op telefoonnummer 088 321 00 03 (normaal tarief). Uw krediet stopzetten kan ook. Neem ook dan contact op. Wij beëindigen uw Doorlopend Krediet en melden uw lening af bij BKR.

    Persoonlijke Lening

    Bij een Persoonlijke Lening loopt uw lening automatisch af als uw saldo op € 0 staat. Dit is gelijk aan uw looptijd. Lost u tussentijds extra af? Dan wordt de looptijd van uw lening korter en heeft u deze dus eerder afgelost dan gepland. Wij melden uw lening af bij BKR.

    Onderwerpen: Mijn Freo

  • Als u een lening heeft met NabestaandenBescherming, dan zijn uw nabestaanden beschermd tegen een restschuld nadat u bent overleden. Heeft u een lening zonder NabestaandenBescherming? Dan geldt deze bescherming niet. Uw erfgenamen moeten uw lening dan aflossen na uw overlijden.

    Sinds 20 december 2012 biedt Freo geen NabestaandenBescherming meer aan. Heeft u uw lening na deze datum afgesloten? Dan zit daar vanuit Freo dus geen bescherming meer op. Is de lening van vóór 20 december 2012? Dan is de lening misschien wel voorzien van NabestaandenBescherming. U kunt dit terugvinden in uw contract.

    Het is mogelijk om bij een andere partij NabestaandenBescherming af te sluiten voor een lening bij Freo. Neem voor meer informatie contact op met uw verzekeringsadviseur.

    Onderwerpen: Mijn Freo

  • Persoonlijke Lening

    Bij een Persoonlijke Lening loopt uw lening automatisch af als uw saldo op € 0 staat. Dit is gelijk aan uw looptijd. Heeft u tussentijds extra afgelost? Dan is de looptijd ook korter. Wij melden uw lening af bij BKR.

    Doorlopend Krediet

    Is uw Doorlopend Krediet helemaal terugbetaald en wilt u uw contract bij Freo beëindigen? Geef dit door via Mijn Freo. Wij sturen u een e-mail met de bevestiging. Hierna melden wij uw lening ook af bij BKR. U hoeft hier niets voor te doen.

    Onderwerpen: Mijn Freo, Doorlopend Krediet, Persoonlijke Lening

  • Heeft u een Doorlopend Krediet en wilt u uw limiet verhogen? Dit kunt u aanvragen in Mijn Freo. Wij nemen contact met u op om de aanvraag met u door te nemen. Is alles akkoord? Dan krijgt u een nieuw contract met daarop het verhoogde limiet.

    Direct naar Mijn Freo

    Gaat het om een Persoonlijke Lening? Het verhogen van een Persoonlijke Lening zien wij als het aangaan van een nieuw contract. Vraag daarom via de website een offerte aan voor het nieuwe leenbedrag.

    Offerte aanvragen 

    Onderwerpen: Mijn Freo, Offerte aanvragen

Contact via WhatsApp

Whatsapp op je device? Klik dan hier om direct met Freo een chat te starten. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van uw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 21.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.

Sluit