Let op! Geld lenen kost geld
De producten Persoonlijke Lening en Doorlopend Krediet zijn vanaf 1 oktober 2023 ondergebracht bij Freo. Freo is, net als Fideaal, onderdeel van de Rabobank Groep en wij brengen hier onze kennis en ervaring over deze producten bij elkaar. De afspraken over uw lening of krediet zijn meegegaan, bijvoorbeeld over de rente.
Begin oktober heb je van ons een brief over het activeren van je Mijn Freo-omgeving ontvangen. In deze brief lees je hoe je toegang krijgt tot Mijn Freo.
Heb je een brief gekregen van Freo en lukt het scannen van de QR-code niet? Wij helpen je graag. Neem contact op met onze klantenservice via telefoonnummer 088-321 00 03 (normaal tarief). Van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur staan wij voor je klaar.
Je krijgt toegang tot Mijn Freo na het bevestigen van je identiteit. Hierbij maak je gebruik van iDIN, een dienst waarmee consumenten zich veilig online kunnen identificeren. Dit werkt als volgt: je kiest de bank waar je een betaalrekening hebt, je logt in bij je bank en je geeft daarna toestemming om je persoonsgegevens te delen met Freo. Meer informatie over deze manier van online identificeren lees je op de website van iDIN.
Hier lees je meer over Freo.
Ja, de afspraken die je met ons hebt gemaakt zijn meegegaan naar Freo.
Ja, je mag jouw lening of krediet altijd voor een deel of helemaal aflossen. Dit doe je eenvoudig en zonder extra kosten via Mijn Freo.
Jouw afspraken met ons over de betalingsachterstand zijn overgegaan naar Freo. Dat betekent dat als je nog niet alle maandbedragen van jouw aflossing hebt betaald, je deze nog aan Freo moet betalen.
Als je op 30 september 2023 nog een Persoonlijke Lening of Doorlopend Krediet had bij Fideaal, dan is deze overgegaan naar Freo. Ook de afspraken die je met ons hebt gemaakt zijn mee overgegaan. Jouw lening of krediet los je per 1 oktober 2023 dus af bij Freo.
Op 1 februari 2023 zijn bepaalde onderdelen van de Rabobank Groep samengegaan. Dit noemen wij ‘met elkaar te fuseren’. Afspraken over fuseren staan in onze voorwaarden. Door de fusie zijn alle lopende contracten van de Persoonlijke Lening en het Doorlopend Krediet van Fideaal overgegaan naar Freo. Ook alle afspraken over je Persoonlijke Lening of Doorlopend Krediet zijn overgegaan naar Freo. Bijvoorbeeld over de rente.
Heb je recht op compensatie vanuit de Compensatieregeling variabele rente, dan is dit ook mee overgegaan naar Freo. Het kan zijn dat je voor 1 oktober 2023 een brief van ons hebt ontvangen en na 1 oktober 2023 de uitbetaling via Freo, omdat je dan bent overgegaan. Vanaf 1 oktober 2023 ontvang je alle berichten vanuit Freo.
Hoe is dit berekend?
Onder andere jouw inkomen, maandlasten, woonsituatie en burgerlijke staat spelen een rol bij het bepalen van het voor jou verantwoorde leenbedrag. Minder lenen kan natuurlijk ook.
Bij het aanvragen van een vrijblijvende offerte checken wij altijd eerst jouw persoonlijke en financiële gegevens. Zo beoordelen wij of de lening bij je past.
Deze beoordeling kan afwijken van de indicatieve berekening die je in deze ‘hoeveel kan ik lenen’ tool hebt gedaan. Dit kan bijvoorbeeld komen doordat wij tijdens de beoordeling andere of meer gegevens van je ontvangen. Je kunt daarom geen rechten ontlenen aan deze berekeningen.
Contact via WhatsApp
Ma-vrij: 8.00 - 20.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.
Hoe is dit berekend?
Bij het vaststellen van de bedragen en tarieven hebben wij de volgende aannames gedaan: