Let op! Geld lenen kost geld

Terug

Laat u elke maand geld liggen?

Check of u goedkoper uit bent bij Freo met uw huidige lening

Nederlanders staan bekend als een volk dat houdt van sparen en besparen. Toch laat een groot deel van de mensen met een lening maandelijks geld liggen. Uit onderzoek van Freo blijkt namelijk dat meer dan de helft van de leners nooit checkt of hun lopende lening ergens anders goedkoper zou kunnen. Zonde, toch?

Uit onderzoek van Freo onder 500 mensen met een lening blijkt dat ze andere aanbieders (zorgverzekeraars, telecomaanbieders, energieleveranciers) wel vaker vergelijken. Ook kredietverstrekkers horen in dit rijtje thuis, vinden wij bij Freo. Door regelmatig te bekijken of u nog leent tegen het laagst mogelijke rentepercentage, kunt u misschien per maand flink besparen. En kijk echter ook altijd naar de andere voorwaarden. Daarom is ons idee: check (twee)jaarlijks niet alleen uw energierekening of zorgverzekering, maar óók uw lening!

Prikkel

Uit het onderzoek blijkt ook dat mensen die hun leningen wél vergelijken, een prikkel van buitenaf nodig hebben om zover te komen. Een familielid of kennis die een tip geeft, een telefoontje of advertentie van een andere kredietverstrekker. Blijkbaar zit het niet in onze aard om zelf op onderzoek uit te gaan om leningen te vergelijken. Daar ligt een taak voor ons als kredietverstrekker.

Overstapservice

Door regelmatig uw lening te vergelijken, weet u of u nog goed zit. De meeste kredietverstrekkers, waaronder Freo, hebben een gratis overstapservice op de website staan. Dit maakt het oversluiten van uw lening makkelijker.

Voordeel

Leent u nog niet bij Freo (en profiteert u dus nog niet van een van de laagste rentes van Nederland)? Dan helpen we u graag verder. Bereken nu hoeveel u kunt besparen als u uw lening oversluit naar Freo.

Ron van Vliet

Door Ron van Vliet

28 september 2017 | geplaatst in Freo onderzoekt

Meer over Freo onderzoekt

Gemakkelijk digitaal aanleveren bij Freo
23 november 2020

Misleidend als geadverteerde rente op lening afwijkt van offerte

Het overgrote deel van de mensen met een lening (82%) vindt het misleidend als de getoonde rente afwijkt van de daadwerkelijke offerte bij hetzelfde leenbedrag. Bijna de helft van deze groep ziet hierin een taak voor de overheid: zij moeten ervoor zorgen dat advertenties van leningen correct en transparant zijn.

Gemakkelijk digitaal aanleveren bij Freo
29 oktober 2020

‘Freo-klanten weten het meest over eigen lening’

Klanten van Freo gaan bewust met hun lening om. Veel vaker dan klanten van andere kredietverstrekkers weten ze nog wat het oorspronkelijke bedrag van hun lening was. Ook zijn ze scherper op de rente die ze betalen. Wel schamen ze zich vaker voor hun lening, blijkt uit ons Groot Leenonderzoek 2020.

Gemakkelijk digitaal aanleveren bij Freo
21 oktober 2020

Maak van vergelijken lening een jaarlijks ritueel

Meer dan een kwart van de consumenten met een consumptieve lening ervaart de lening als een last. Maar de moeite om over te stappen nemen ze niet of nauwelijks. 32% geeft aan wel te willen overstappen maar vindt dit te veel gedoe. Meer dan de helft denkt niet te kunnen besparen op hun lening of mogen niet overstappen (12%). Dit blijkt uit het Groot Leenonderzoek 2020 van Freo, de online kredietverstrekker van de Rabobank, uitgevoerd door Markteffect onder ruim 1.000 consumenten met een lening.  

Contact via WhatsApp

Whatsapp op uw device? Klik dan hier om direct met Freo een chat te starten. Of voeg 06-83671331 toe aan de contactlijst van uw telefoon.

Ma-vrij: 8.00 - 21.00 uur, za: 10.00 - 17.00 uur.

Sluit